Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

VT; Jag såg din Jonna på tv:n nu. På SVTBarn... Stämmer det?

• Mareldsbarn

Har precis ätit pizza. Blev ingen igår och jag som var så sugen då lyckades smöra till mig en idag

Snart kommer D´s vänner på besök. De ska spana in söta Julia, kika på vår lägenhet som de inte sett än och säkert ramlar en eller två groggar ner i deras strupar innan det tar med D och gör stan. Jag och Julia får lite mystid då. Imorn ska jag få sovmorgon och även få gå över till en kompis och dricka drinkar! jag har hitintills druckit öl och vin men oh vad jag har längtat till våra paraplydrinkkvällar! Ska bli superkul! Jag grinade en skvätt idag så nu storstädar D Ja ni kanske förstår vad jag menar med det

• Mareldsbarn

Go kväll tjejer!

Pling; Min Julia är född den 25:e så våra barn ligger ju rätt tätt om varandra Julia älskar att stå på min mage när jag sitter i soffan med knäna "uppåt". Då lutar hon sig mot mina lår och suger som sjutton på mina knän Samtidigt som hon studerar omvärlden emellanåt. Julia har inte heller vänt sig. Det är tydligen mer vanligt att dom börjar vända sig från mage till rygg, betydligt mycket enklare vad jag har hört och jag är rätt dålig på att lägga damen på mage. D lägger Julia oftare på mage så hon får öva både nacken och även krypbiten (nej klart hon inte kan krypa än och givetvis är det långt kvar till dess men hon gillar det på nått vis). Hon har däremot börjat mer och mer att vända sig åt sidan men sen händer det inget mer och detta gör hon då hon ligger på rygg.

VT; Vilken härlig känsla det är när ens barn gör något nytt. Det är så häftigt rent ut sagt att se hur de utvecklas och lyckas lära sig nya saker!

Carina; Vad trist att din sambo ljög för dig. Hoppas ni ändå kan prata med varandra om saken och att du kan berätta hur du känner dig. Förstår om du blir sårad när du har sagt att det gör dig ledsen och han tittar och sedan ljuger för dig.

Imorn ska jag och D gå och se BONDfilmen på eftermiddagen. D´s föräldrar ska passa Julia i 2 timmar. Vi väljer eftermiddagen just för att Julia har sin bästa tid då så jag tror det blir bäst. På kvällen ska jag över till en tjejkompis och dricka goa drinkar.

• Mareldsbarn

Hm... ursäkta vad jag återupprepar mig. Jag har ju redan skrivit att jag ska dricka drinkar i ett tidigare inlägg. Förlåt, tjatmoster här men åh vad jag längtar till dess Blåbärsshot med grädde! Mmmmm

• Mareldsbarn

Carina; Ja den sprutan du pratar om skall alla barn som är födda från och med 1 okt 2008 få. Övriga får betala för den. Den ges inte på BVC om man har fött barn innan. Alltså om jag vill att Julia ska få den så måste vi kontakta annan läkare och betala 800 kr per spruta. Tror det är 3 sprutor? Nu pratar jag om hur det är i Göteborg, någon annanstans i landet vet jag inte hur det fungerar med den sprutan. Vilken lyx att ni fick ta den. Jag ska ta tag i det där och boka tid för den sprutan till Julia. Det blir ca 2400 kr allt som allt men det är helt klart värt det när man tänker att man kan undvika ännu mer barnsjuka. Pengarna ser jag som en investering än att jag skall gå hemma från jobbet när lillan är liten framöver.

Idag åker vill till Ullared! Åh jag måste vara riktigt störd för jag bara älskar det

I nästa vecka ska Julia ta 3-månaders sprutan. En vän till mig följer med för jag är så rädd för sprutor att jag skiter på mig Jag kommer tjuta som en gris ändå så hon får gå med Julia in. Bäst så. En lugn famn kan Julia behöva vid det tillfället.

Ha det så bra idag tjejer!

• Mareldsbarn

Amelie; Haha jag var nog lite trött när jag skrev mitt inlägg ang sprutan för du har ju redan skrivit allt jag skrev. Snacka om återupprepande här. Sorry!

• Mareldsbarn

Hej tjejer! Tillbaka från Ullared. Ingen kö och inte ens mycket folk inomhus. Med en duktig sovandes tjej på magen i selen flög jag mellan hyllorna och spanade på allt som gick att kika på När Julia vaknade och blev hungrig ja då plockade jag av selen, la henne i min famn och ammade henne medan jag knatade runt. En kompis som jag var där med frågade jag om det möjligen syntes att jag ammade Julia. Hon blev helt chockad och sa "Nej, herregud ammar du henne nu?!, Det ser mer ut som att du går och vaggar henne" Perfekt! Sen somnade hon om och vaknade lagom till vi hamnade i kassan. Då tog vi en välförtjänt paus och lite tjejsnack med lillstumpan så hon blev lite trötter igen och kunde sova gott i bilen på vägen hem. Men tjejer, OJ vad jag handlade! Jag är helt chockad! Behövde egentligen ingenting och jisses vad jag la tillbaka en massa saker jag en gång lagt i vagnen. Ja så det kan gå. Nu är i varje fall de flesta julklapparna avklarade och det känns superskönt!

Jucea; Även jag vill beklaga det tråkiga bemötandet du fick idag. Jag hoppas att du ska slippa obehagliga diskussioner nu när du kommer tillbaka och att du med tiden finner din plats tillsammans med de nya. Ja jag vet ju att du är "gammal i gänget" men jag har ju förstått att det är en del nya nu som tar din del medan du varit borta. Hoppas du får en bättre dag imorn. Jag tror att jag har missat så jag frågar igen. Hur mycket är det nu tänkt att du ska jobba?

VT; Gick promenaden bra i vagnen? Vi har ju oxå babytravel och nu när vi åker till Lanzarote så tänkte jag göra om vagnen från liggdel till sittdel och ta med den. Julia använder fortfarande liggdelen men vid resans start är hon 3 mån, väldigt stark i nacke och eftersom vagnen har ett bra liggläge så blir det mer praktiskt tror jag MEN vi fick problem. Hur sjutton sätter man fast sittdelen?! Herregud vad det var remmar! Vi började knäppa fast tyget i chassit med knapparna men sen såg vi båda ut som ett frågetecken. Ingen manual för den biten finns heller. Får helt enkelt åka till babyproffsen i helgen och kika på deras sittvagnar

Rimfolina; Var det du som undrade hur mycket vi är borta från våra barn när vi ammar? Vi ger Julia ersättning om när jag är borta. Ibland pumpar jag ur och fryser in men hon äter mer än vad jag kan pumpa numera så det är inte så optimalt alla gånger. Jag är borta från Julia några gånger i veckan men då kan det handla om allt mellan en 30-min promenad i området själv, ner till affären och veckohandla till att jag går ut med några vänner och hittar på något. Har dock aldrig varit borta mer än 5 timmar och där går min gräns när jag är borta från henne

• Mareldsbarn

Luzor; Vad skumt ,jag visste inte heller att det kunde utvisa sig i nagelbandet på det viset. Hoppas stora lilltjejen blir bättre nu med pencillin!

Åh någon som har något bra Vegetariskt recept att bjuda på? Ska bjuda ett kompispar på middag på torsdkväll och jag har verkligen ingen fantasi längre när det gäller vegetariskt. Vill ju helst att det ska vara något enkelt så jag slipper stå i köket hela dagen Och lyxigt behöver det inte heller vara, det är inte finmiddag

• Mareldsbarn

Linn; Ja passa på i dec men tänk då på att det är bäst att gå en tisd el onsd för då är det mindre med folk. Kl 15 åker busslassen hemåt och även då minskar det ju. Nu har dom börjat med söndagsöppet men jag vet inte hur dom söndagarna ser ut. Min vän jag åkte med har sina svärföräldrar som bor granne med gekås o arbetar även där så OM det hade varit kö för vår del hade vi fått gå in bakvägen. Det känns gott men nu slapp vi kön

VT; tack för mattipsen! Jag föll lite för tacos nu med quornfärs. Det är något jag snabbt kan fixa till innan fastän Julia hänger över armen Vad snällt att du tänkte på mig idag. Som jag sa till Linn ovan så arbetar Fians svärföräldrar på gekås och hade det regnat så hade vi fått gå in bakvägen. LIkaså om det hade varit kö till kassan så hade vi fått en egen kassa. Det gjorde att det kändes lite skönare att åka med Julia men som tur var så slapp vi köer överallt och Julia sov Imorn ska jag vägleda mig själv genom din beskrivning så vi får en sittvagn

Julia har sovit sen kl 17!!! jag trodde hon somnade och skulle sova en 1 timme eller så men nejdå hon sover än! HOn har nog somnat för natten så att säga. När hon vaknar blir det mat o pyjamas och nattning igen sen lär det väl vara jag som går upp och är lekmamma kl 05 imorgonbitti när damen sovit klart! Hon chockar mig men oh så glad jag är att hon sover.

Svar på tråden Augustibebisar 2008