• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Rimfolina

jucea, det låter klokt! Ester har (precis som sin syster) nu fått för sig att hon ibland ska bita och slita igång maten och då blir jag skitstressad när det gör ont och det tar typ 10 minuter för mjölken att rinna till... Men jag har testat att ta bort henne och "mjölka" igång den och det går mycket bättre för då hinner jag inte bli stressad av att det gör ont. Tyra fick också för sig att hon skulle vråla igång maten men det har Ester låtit bli hittills. Hon har inte riktigt samma temperament (skönt!)...

• jeng

rimfolina, usch vilken berättelse!!! men vad stark mamman verkar vara!!!

• MissHellen
    Rimfolina skrev 2008-11-20 14:28:47 följande:
    om nån vill läsa om min lilla brorson så finns berättelsen här, "Storyn om Vilmer".annavirrmamma.blogg.se
    Jag har precis läst, oj! Jag blev så tårögd!
  • KaOl

Rimfolina: fy farao - det är verkligen inte rättvist att någon ska behöva uppleva en sådan sak!! Vad go hon verkar vara, din svägerska. Enormt stark och med en otroligt positiv livssyn. Hoppas att de snart får ett + igen och att allt går som det ska den här gången! Naturligtvis kan ingen annan bebbe ersätta Vilmer, men ändå..

• Lina S

Rimfolina - usch och fy, så hemskt. Jag började gråta när jag läste hur de inredde hans lilla kista.

KaOl - jag tänker precis som dig när det gäller amning och smakportioner, jag väntar så länge som möjligt.

MissHellen - hur har det gått med flaskan? Jag vet att jag provade flaskan när E var liten och det gick jättebra och sen gjorde jag inte det på några veckor och när jag skulle prova igen så tokvägrade han. Denna gången har jag därför varit noga med att göra det regelbundet så han inte tappar tekniken. Men försök och kämpa på, tillslut tar han säkert den igen.

• Hallonsocka

KaOl: Hihi, nej. My har inte fått smaka något annat än bröstmjölken, och så kommer det att vara (förutsatt att amningen fortsätter fungera som den gör nu) fram tills hon blir minst 5-månader då hon ev. får börja smaka, om hon visar intresse för det. Jag ska helamma tills hon är halvåret, så är i alla fall planen nu, så det blir inga hela måltider som blir utbytta.

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Ojoj... Vilket rörande historia. Och sååå sorglig... *gråter lite*

Jucea
    Xin xp har vi haft på den gamla, så gärna. Dataspel - nej. Upplösning? Noll koll! Jag vill kunna ha många bilder och kanske fixa lite med dem. Vi har en del musik på datorn, men det behöver inte finnas plats för fem miljoner låtar. Jag vill kunna skriva och ladda foton från kameran, och surfa snabbt. Tja... Det är det jag kommer på nu.

Är hos svärisarna. Åkte hit efter simmet och vi fick middag. Nu har L somnar så vi får åka hem när hon har vaknat igen.

Ojoj, fika nu!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lana

saliva; gott hon var bättre i dag!

jucea; ja TYVÄRR är det så...helsjukt iaf,att man kan göra så mot sina anställda..det är ju faktiskt de som gör att företaget går framåt om de inte minns det..dokumentera NOGA så du får rätt...

KaOl; duktiga måns

rimfolina;mycket rörande att läsa...*snyft*

VT; häftigt att köpa sånna julklappar FÖRLÅT glömde meddela att vi inte kom i dag till simskolan...jag har inte sovit en blund i natt,låg klarvaken till 04 då hon åte och sen som jag en timma sen kunde jag inte sova mer.. så jag orkade inte,och min mobil lågi bilen som Mikael hade till jobbet...hoppas det var kul

var hos BM i dag(mikael hade clion ) Elly har växt på längden men gått ner i vikt...blä....på 1,5v så har hon gått ner hmm..vet inte för hon skrev inte upp det men tror det var 40g till 1866g från 1900g...såå tråkigt...ska testa en vecka till,plus att jag ska ta nässpray för att hjälpa till med att det ska rinna till...annars är det nog kört,hon lixom orkar inte suga intensivt så länge...det tar typ 2-3min innan dfet rinner till första gången sen äter hon nån minut intensiv,sen tar det typ 3min till innan nästa gång det rinner till...samma visa på nästa bröst...vete fåglarna vad jag ska göra...

Svar på tråden Augustibebisar 2008