Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

suck. datorn pajade imorse. nu har vi plockat fram en gammal, bärbar. får se hur länge den funkar. inte rätt tider att behöva lägga pengar på en ny dator när det lackar mot jul...

godmorgon, alla!

jucea
    ska kolla in bilderna strax. oj va sent du var uppe!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

jucea
    Den startar inte bara. Den kommer liksom halvvägs i igångsättningen men sedan händer inte mer. Svårt att förklara då bara M har sett det, han satt imorse och såg det. Jag har bara hört det från honom. Det är en urgammal en så det skulle nog ha hänt när som helst om inte idag.

Fint väder idag! Jag ska ut och gå med en vän om en halvtimma. En supertrött L ska underhållas fram tills dess. Hon borde sova nu men går jag nu kommer hon vakna långt innan jag kommer hem igen. Då tröttnar hon.

Galltvål, blä.

• Vilda Tiger

jucea
    Precis... nåt av det där var det nog... *förvirrad* jag vill ha en bra en, och trådlöst internet, så vi kan göra om det här rummet till bara lyckelis. ska bara övertala M först... trådlöst nät, hur funkar det? köper man en dosa bara eller ska det anmälas och betalas extra för? kan va en bra julklapp om det bara är en dosa...

• Vilda Tiger

jucea: Vi har modem. Tusen tack för sidan. Jag har sparat den. Marcus hade tydligen koll på det där med router, och tack vare dig vet jag vad det är nu med. Vi ska köpa en ny dator först, och så tar vi och installerar en sån där routerapparat samtidigt. Har du något förslag på en bra dator? En laptop alltså. Kan tänka mig att lägga en 6-7000 på en bra. Får man en bra för det priset? En pc, ingen mac...

• Vilda Tiger

LINA: Ni är jättefina! Va kul att dagen blev så lyckad. KAOL: Åh, va du knatar på! Duktig!

• Vilda Tiger

jucea
    Hahaha! Gullig katt! Och va mkt steg på en gång för dig! Min promenad imorse gav också 6000 steg, resten går jag ihop då vi ska ner till Marcus föräldrar idag.

Jag blir tokig! ÄR såååå sugen på ngt, men vet inte vad. Nu har jag ätit godis, en macka, frukt, en pannkaka och har ännu inte stillat sugen. GHAAA! Mens på G, antar jag...

• Vilda Tiger

Nu har jag beställt en ergo-sele. Kommer i veckan. Ska bli spännande att prova den!

• Vilda Tiger

LinaS
    Haha! Vilken koll du har! Ja, jag har sjalen, bb och nu denna, en ergo. Men bb är nästan för liten för Lyckeli, plus att hon börjar bli för tung då man bär allt med axlarna. Och sjalen sitter hon okej i, men det är bökigt med overall och vinterkläder i den. Men jag har kvar den och har inomhus hemma. Ergon ska jag ha då ni andra har vagnen.

Men idag bytte jag till sittdelen och det gick bra att ha Lyckeli i den på väg ner till Marcus föräldrar! Hon kinkade liiiite men det var så himla mkt bättre än i liggdelen. Hon somnade till och med efter halva vägen och då fällde jag ju bara ner delen så att hon låg ner. Gud va skönt att hon gillar sittdelen mer än liggdelen! Nu kan jag ju växla mellan sele och vagn.

MissH
    Skönt att höra att det går år rätt håll för dig iaf. Hoppas du snart känner dig ännu bättre.

Amelie
    Så kallt hos dig med... Här är det ca tio grader på dagarna. Just nu är det lite över fyra.

Carina

Va skönt att du mår bättre.

Vi är hos svärisarna nu. Ska ta oss hem om ett tag, men först efterrätt.

• Vilda Tiger

LinaS
    6000 steg går jag på ca en timma. Amelie räkande ut att för att få ihop 10 000 steg behöver vi gå en och en halv timma. Jag får ofta gå lite mer, typ en och 45.

• Vilda Tiger

MissH
    Kolla gå-tråden i denna trådstarten. Du får jättegärna va med! Man behöver inte ha räknare, det räcker att räkna minuter så gör vi om det till steg och meter sedan.

Svar på tråden Augustibebisar 2008