Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Jag har inte inställningen att Lyckeli ska vänta så länge som möjligt med sött, men jag vill däremot att hon ska få smaka de mindre söta sakerna först, så hon vänjer sig vid att det är gott med. Sedan tycker jag de ska få dessert efter maten, och då funkar ju en fruktpure. Men först lite potäter och morötter, som sagt.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

jucea
    Men Ted behöver inte svälja... Smakisar ska vara just smakportioner, som de ska göra runt i munnen och smaka på. Sväljer de så ok, men det ska inte vara i näringssyfte liksom. Så sa de till mig på bvc iaf - men sedan känner man ju själv. Jag har för mig att de små magarna är lite för nya för att orka bryta ner mat i större mängder än ngn tesked i taget nu... Men kul att Ted verkar gilla smaken! Lyckeli fick smaka en tsk morotspure igår. Ojoj va söt hon va! Först värsta äckelminen men sedan "hm... njam!" och så smackade hon med hela ansiktet.

• Vilda Tiger

jucaa
    Gud va bra du grejar...

Snart
    Bra inställning tycker jag! Lagom, det brukar funka. Dumt att köra helt med förbud, det vet man ju hur det brukar gå med dem när man själv förbjuder sig att äta vissa saker helt...

• Vilda Tiger

KaOl
    Det där med att inte skrapa bort maten runt munnen har jag med hört. Jag har svårt att låta bli, dock... Så jag får jobba på det.

Jag har en vän som inte matar sin dotter (lite över ett år) mer än hon bara måste. Pappan får mata, för hon blir galen på att det kommer gröt och mat överallt. Hon är lite av en pedant och klarar inte av när ungen inte äter "ordentligt". Tur att pappan inte är likadan. Som hon alltså. Han är dock inte som ungen heller, som älskar att gegga in gröt i håret.

Idag ska jag och Lyckeli träffa mammagruppen. Vi ska gå dit, en nätt promenad på runt fem km. Trodde det var längre, men det ska allt gå! Räknar med att det tar lite mer än en timma.

• Vilda Tiger

Carina
    Fniss... Babyförlängare... Vet att du menar bodyförlängare men det lät så roligt. Göra bebisen längre, liksom. Äh, du kommer fixa intervjun kanon! Ska bli spännande att läsa om det sedan.

• Vilda Tiger

lilla
    Ojojoj, gulleFilippa... Jamen de små orkar ju mkt trots att de har så hög feber! Man blir förvånad.

Snart

Hoppas bajset kommer innan Gekås... Funkar det inte att ge honom liiiiite ersättning med messmör i? Det ska ju sätta sprutt på maskineriet!

Kesso

Lyckeli sover i sin vagga som står en meter från vår dubbelsäng. Lika långt för mig och Marcus att springa dit.

missH

Ska läsa din blogg nu.

• Vilda Tiger

MissH
    Jag valde att svara i din blogg.

Vi har träffat mammagruppen idag. Jag gick dit och sedan och handade innan jag tog bussen hem. Nu har jag en blåsa på tån.

• Vilda Tiger

minus 14.... Då hade jag inte satt min fot utanför dörren. Knappt utanför sängen... Fast nu ljuger jag nog. Där jag växte upp (utanför Uddevalla) hade vi titt som tätt minus 25 då jag skulle knata till bussen. Brr.... Det är en fördel med att bo i Götet. Däremot kan det inte pissregna från sidan någon annanstans så som det gör här.  

• Vilda Tiger

MissH
    STOOOOOOT GRATTISKRAM!! Hoho, rena ungdomen, ju! Jag tycker JAG är skitung, som är... *tänker* 27!

Jucea

Gud va skönt att du mår så bra! Synd att Silas inte kommer hem, bara.

• Vilda Tiger

Hejhej! Nu fick jag äntligen tillgång till datorn. Marcus har lagt beslag på den hela kvällen känns det som... Men jag hann utföra underverk i lägenheten under tiden! Diska och städa och greja, nu är det fint som attan! Amelie KaOl gifter sig 22 nov. Jucea Synd att det strular så. MEN sådär med nappen som Kesso skriver att hon gör får vi göra med Lyckeli med. Napp - nappflaska - napp - nappflaska tills hon äter mer harmoniskt. Så det är kanske ngt många för för sig just nu, att mat är jobbigt och tråkigt?

Svar på tråden Augustibebisar 2008