Augustibebisar 2008
Pling: Lyckeli älskar att stå upp! Hon orkar inte mkt men gör det ofta och gärna.
Pling: Lyckeli älskar att stå upp! Hon orkar inte mkt men gör det ofta och gärna.
carina: Förstår att du är ledsen... Men du, bög är han inte för det... Det bör inte användas som skällsord, tycker jag. Säg till honom att du har sett det, se hur han reagerar.
Amelie
L har varit sådär nu den sista veckan då hon har haft svårt att bajsa. Hon har stånkat och stönat och det har kommit en mikrobajs efter en kvart. Och igår natt vaknade hon och gallskrek, och vid varje skrik kom det en jätteprutt. Det verkade som om det gjorde ont att prutta för henne, stackaren. Ang trögheten hjälpte det en del att ha i lite messmör i ersättningen. Du kanskek kan ge liiite ersättning med messmör utskakat i? Pruttigheten vete katten... Du har redan testat massage, antar jag? Låt honom sitta i samma läge som i babyskyddet, med benen och huvudet lite uppåt. Rumpan som lägsta punkt. Det ska underlätta för dem med.
Här har jag och svärfar varit och handlat veckans mat. Som alltid. Om en stund ska jag ta Lyckeli i selen och gå en promenad, men nu regnar det ju! Dumma... Tur att det finns paraplyer. Ut ska jag, så är det bara!
Minus två hg till idag! Tjohoo! Mindre än två kg kvar till inskrivningen och mindre än sex kg kvar till bröllopsvikten!
luzor
Wow! Såna överraskningar gillar vi! Den klänningen du skrev om kollade jag på men Lyckeli har så sällan klänning så jag köpte den aldrig.
Heidi
Haha! Ja, det har gått smidigare än förväntat. Men nu är jag ju rätt rund och många säger att det är lättare att gå ner då. Är bara aplycklig över att vara under 80 kg igen.
Kvack
Jag är också en hopplös slav under kolsyran.... Och du - trettio sekunder! Det är lååång tid att stå tycker jag! Lyckeli står i kanske tre sekunder. ![]()
Carina
Hur går det? Spytt än? När skulle du ha mens då? Kanske dags att testa...
Jucea
Hihi! Jag köpte hem ekologisk risgröt med banan- och persikosmak idag. Det ska hon få smaka på om någon vecka. Vi kör en tsk morot då och då nu tills den burken tar slut. Sedan ska jag göra egen, när hon börjar äta på allvar.
'
Jag stängde in mig i datarummet för att jobba ikapp. Läsa elevers mail och svara. Det märks inte.... Nä, måste jobba lite. Suck.
Åh, måste berätta med! Nu när Marcus badade Lyckeli kom jag in och skvätte vatten på henne. Då fick jag ett helt underbart, kluckande, lyckligt skratt tillbaka! Åh, hon är underbar!
Nu jobba.
Carina
Ja, det kan ju vara ett tecken. Men hur många dagar sedan var det sista mensen började? Var det en månad nu så kan du ju testa, för då skulle ju mens nummer två ha kommit. Om du har en 28 dagars cykel, alltså.
carina
Men man kan känna massa tecken utan att de finns nästan om man går och tänker på det för mkt.
Om du hade mens 2 november bör du ju ha ägglossning nu ungefär, så jag tror inte att du är gravid. Isf blev du det i oktober, innan du hade sista mensen. vänta du två veckor till och dyker nästa mens inte upp så får du testa dig då. Försök att koppla bort det fram tills dess.
Carina
Jag har suttit och jobbat i två timmar. Jag tror att Marcus och Lyckeli har roat sig bra själva ute i vardagsrummet. Jag stängde in mig vid datorn. Nu är jag iaf klar - skönt!
Har uppdaterat bloggen med några bilder idag: www.troll.bloggagratis.se
Tack för alla kommentarar om bilderna! Jag är ju så stolt över min trollboll, kul att få visa upp.
Heidi
Preciiiis! November och januari är bara sattyg, inget gott med dem alls. Fast i år har det gått ovanligt smidigt att genomlida första halvan. Jag har ju en bebis att umgås med, då känns allt mycket roligare.
Kvack
Stackars din son... Hoppas han vaknar och mår bättre imorgon.