Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

HÄr verkar faktiskt regnet bedarra. Om en liten stund ska jag utmana ödet och ta med Lyckeli i VAGNEN till Mölndals centrum. Vi tar nog en liten tur runt kvarteret först så jag ser att det funkar. Annars får jag gå hem och byta till sele. Har jag tur så somnar hon gott. En fråga till er som kan det här med vagnar: Jag köpte ett regnskydd till min babytravel som funkar jättebra på liggdelen. Men är det ett annat skydd man behöver till vagnarnas sittdelar? Det passar inte sittdelen... Ska jag behöva köpa ett annat, alltså?

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Jucea: Åh, va trist att du fick det bemötandet efter att du har längtat så efter att få komma tillbaka till jobbet... Suck. Jag känner tyvärr igen mig lite. Min vikarie fick en ny dator nu, som jag ska få ta över sedan (!!) och dessutom är min gamla sönder! Hon har på något sätt haft sönder den, men det är säkert inte hennes fel då den var apgammal. MEN grejen är ju att jag ska ju jobba 50 % till våren och hon ska vara kvar till sommaren! Ska vi dela på en dator då, liksom? Hoppas Suss har rätt och att det ger sig inom några dagar. *Kramar* LINAS: Jag får kämpa lite till då, och se om jag kan få det att passa.

• Vilda Tiger

Heidi
    Vad betyder det? Att de får gå hemma med en viss del av lönen?

• Vilda Tiger

MissH
    Ja, du brukar ju t.om. skriva att du ska passa på att gå på toa medan Elton sover...

Jucea
    Stackare... Usch, det där är min mardröm med. Jag har ju inte fått löneförhandla nu under hösten som kollegorna, så jag är rädd att jag också förlorar status och lön nu medan jag är hemma.

luzor
    Antar att Tovas symptom är bättre än feber och värk... Men va knepigt att det kan visa sig så! Smittar det?

• Vilda Tiger

Mareld: Hahah! Jag satt också och kliade mig i huvudet, men fick fast delen till slut ändå. Fäst alla knappar först. Sedan tar du de två remmarna från undersidan/baksidan och fäster dem i chassit på sidan. Så att ryggen dras upp i dem då man vill ha sittläge. Fattar du? Man ska bara ta remmen runt chassits ram och trä i remmen genom springan på spännet. Hm, svårt att förklara... Men du fattar när du väl får till det! Det gick bra med Lyckeli! Hon sov hela vägen till Mölndal och sedan tog vi bussen hem. Jag tog upp henne i knät och vi satt och snackade. Kul att du hittade så mkt på Ullared, och att det inte var så mkt folk. Tänkte på dig imorse när det vat bajsväder. Hoppades att du inte skulle behöva stå i kö.

• Vilda Tiger

Mareld Om de "bara" är vegatarianer så funkar quorn väldigt bra. Det kan du använda istället som kött i ett vanligt köttrecept. Typ gryta, färs eller biffar. Det finns halvfabrikat i kylen på t.ex. Maxi. Den är jättegod att t.ex. ha i lasagne med, ja, färsen då. Annars finns det massa olika färdiga biffar i frysen med, eller "kött"-bullar. Ni ska nog få till något gott! Ska det lyxas till det så finns det något på Fokus som heter Tzai. Det finns som spett, t.ex, som ni kan ha t.ex. istället som kyckling till ris och en god sås. MEN det är rätt dyrt, kostar nog lite över en hundring om ni är över fyra stycken. Men gott som tusan och helt veganskt! Det köper vi då vi ska lyxa till det.

• Vilda Tiger

Linn:
    Du menar vårdnadsbidraget. I vissa kommuner kan man få de pengar som annars hade gått till barnomsorgen om man inte utnyttjar kommunal barnomsorg. Det handlar om ca 3000 i månaden. Du måste ha tagit ut 280 av fp-dagarna men du kan jobba hur mkt som helst.

• Vilda Tiger

Minns ni att jag skrev att Marcus hade en knöl som han skulle kolla upp? Han var på Sahlgrenska förra veckan och igår ringde läkaren. De hade tagit prover och det visade sig att det är en cellförändring... Läkaren sa att han ska få en tid "snarast" för att ta bort den och sedan ska han genomgå en magnetröntgen för att se om det finns cellförändringar i andra delar av kroppen. När läkaren sa det här igår kände jag mig inte rädd alls. Klart det inte är något, tänkte jag. Men nu är jag skiträdd. Tänk om det är cancer... Den har vuxit sig skitstor, knölen. Jag överdriver inte om jag säger att den är som en tennisboll, halva sticker ut från kroppen och halva går inåt, liksom.

• Vilda Tiger

Suss: Du får jobba hur mkt som helst om du har vårdnadsbidraget. Men inte utnyttja någon som helst kommunal barnomsorg. Men mormor eller farfar eller någon annan kan ju ta hand om barnet när du jobbar.

• Vilda Tiger

Jucea: Du behöver inte ha blivit nekad plats. Du kan söka bidraget om du uppfyller kraven. Men inte alla kommuner har infört det än, det finns på prov på en del platser. Ja, det är jobbigt här ikväll. Mest jag som är rädd, tror jag. Livrädd.

Svar på tråden Augustibebisar 2008