Augustibebisar 2008
carina
inlägg 2315
carina
inlägg 2315
Tack för alla fina ord. Marcus är nog som jag, har inte riktigt tänkt tanken att det kan vara farligt på riktigt. Det känns fake,liksom. Vi är båda rätt övertygade om att det inte är ngn fara, men igår blev jag rädd. De ska ta bort den och magnetröntga honom inom tre veckor. Bara ordet magnetröntgen är ju otäckt...
MissH
Vi har semper, nr 1 på dagarna och nr 2 på kvällar och nätter sedan tre dagar tillbaka. Jag köper inte Nan eftersom det är Nestlé, av rent politiska skäl.
LinaS
Ja, en förändring är ju oftast bara en förändring. Som jag skrev så är jag rätt övertygad om att det inte är någon fara, men ibland blir jag skiträdd, som igår kväll.
Snart
Om, inga rutiner än... Det måste vara lite besvärligt att inte veta när och hur du ska få Ask att somna. Lyckeli har som tur är haft rätt bra rutiner sedan en månads ålder.
Skulle ut och gå med L nu men regnet ligger tjockt i luften. Vi stannar inne, hon får sova här inne nu och så tar vi en tur vid nästa sovpass.
MissH
Lägg en klick messmör i ersättningen när du ger honom. Typ en tesked. Sockerarterna i det gör att han kommer att bajsa även om ersättningen gör honom lite trögare i magen.
Snart, MissH och Hallon
Tack. Det får inte vara något hemskt. Så är det bara.
Jucea
Nääää, det blir mer och mer såpa över det hela... Jag tänkte först samma som Amelie, undrade ifall det var värt att bråka med dem. Du ska ju vara kvar ett tag, menar jag. Men så skrev du att de "bad dig" att gå hemma till mars och DET är ju inte okej! Jag visste inte att man har rätt att komma tillbaka en månad efter man säger till, men då det är så har du ju rätt att komma tillbaka nu. Och jag tycker de borde ha pratat med dig DIREKT då du hörde av dig till dem, för en månad sedan. Och FRÅGAT om du kunde gå hemma lite till, eller jobba 20 % eller så. Hoppas det ordnar sig...
Usch, har hemsk mensvärk idag. Nästan värt att bli gravid igen bara för att slippa den. Marcus påminde mig dock om att man har rätt mkt krämpor som gravid med.
MEN då får man ju ngt för det!
Jucea
Gud vilken röra... Vet inte vad jag ska säga. Stå på dig! Skriver mer om det sedan när jag har fått tänka på det lite mer. Hur jag skulle reagara och så.
Marcus slog på stort idag och lagade trerätters indiskt! Min underbara man... Nu ska jag och Lyckeli ut och gå lite för att knata ihop de där stegen. Kommer hamna en bit under idag men det får vara. Skitväder. Jag blir så trött då det regnar och ovädrar sig så här. Lyckeli verkar också bli tröttare då, för hon har varit lite kinkig och hängig idag. Men hon är underbar i vilket fall.
MissH Jag brukar först värma ersättningen, sedan klicka i en tsk messmör och sedan skaka mycket igen, så det löser sig. Sedan kommer du märka att det lägger sig lite i flaskan medan du matar, men han får i sig lite ändå.
kaOl
Åhhh, va gott! Jag har beställt en helkroppsmassage första veckan i december, fick också presentkort när jag fyllde.
Heidi
Ja, han masserade min rygg en timma varje dag under gravven.
Det blir inte lika ofta nu men det beror på att tiden inte finns. När vi kommer på det så får jag alltid, en halvtimma brukar det bli. Han kan säga ibland att "nu har jag inte masserat dig på en hel vecka, så nu ska du bannemej få massage ikväll!"
Ja, jag hoppas också att det inte ska vara något farligt....
MissH
Blanda gärna erättning med bröstmjölk i början så kanske han köper det.