Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

jucea
    Stora killen! Äter gröt och sover själv och allt. Vi ska testa gröt här snart med. Men moroten ska ta slut först. Det är skönt att bestämma sig för att man börjar med mer mat eller ersättning, så man slipper tänka så mkt på amningen, antar jag. Minns själv att det var en lättnat efter att jag tagit beslutet att inte pumpa mer.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Jucea
    En vecka står det på den burken jag har. Så det är dags att slänga den imorgon. Men du kan ju kvälls- eller nattamma ännu! Du behöver ju inte lägga ner det helt. Han kan ju käka gröt på kvällen och sedan få tuttemat.

• Vilda Tiger

MissH
    Haha! Sötisen! Det är helt okej att det åker ut igen - det är ju vitsen med smakisar. Att de bara ska smaka lite.

Salvia
    Näää, sicken tant! Åh, va tröttsamt... Jag har en bra en, det är snarare jag och M som har varit snurrigare än någon gång tidigare i livet och missat TVÅ besök där, varav ett var till läkaren. Men hon är så trevlig så ändå, bedyrar att det inte är ngn fara alls och ger oss en ny tid. Jag och M skäms ögonen ur oss men hon ler ändå.

Jucea
    Ja, sedan får ni faktiskt vila lite så ni orkar med julen också! Det kommer flera dagar då ni kan greja med renoveringen, men jag förstår ju att man vill få det klart med.

• Vilda Tiger

jucea
    Åh, två timmar! Det var inte dåligt! Jag har bara varit ute en timma idag... Det får bli en snabb en ikväll med.

Hallon
    Redigt! Hoppas du snart blir helt kry så du kan börja räkna igen.

suck... Jag har arbetsmöte med styrelsen ikväll. Det betyder att vi ska sortera papper, typ. AH, jag orkar inte! Men det är först om två timmar, som tur är.

• Vilda Tiger

Lana
    Haha! Precis! Helst av allt vill jag bara äta choklad, men det kan jag ju inte göra heeela tiden.

• Vilda Tiger

Lana
    Ja, jag har för mig att de kräks upp det överflödiga.

• Vilda Tiger

Vi har valt att inte ta pneumekockvaccinet. Här får man betala för det, tror man får ge 1500 kronor. Nästa spruta ska Lyckeli få vid nästa besök, om tre veckor. Då ska jag emla henne. Läste att Carina gjorde det och tyckte det var en bra ide.

Tvättstugan ikväll. Mötet gick undan, jag fixade det jag skulle och gick sedan hem.

Marcus är lite deppig för att Lyckeli ler mer mot mig än mot honom. Jag är övertygad om att det beror på att jag är lite mer vild i lekarna än vad han är. Jag hystar och flyger med henne och pussar hej vilt över hela bebiskroppen. Han är mer lugn och myser med henne och det gillar hon ju, men då jag busar mer vilt med henne så skiner hela hon upp, och vid sällsynta tillfällen belönas jag med en skratt.

• Vilda Tiger

Carina
    Det ska bli kul att se var han hamnar i statistiken! Säg till oss när du vet.

Lyckeli har inte skrattat högt mer än fyra-fem gånger. Första gången i förrgår, så jag njuter av varje gång. Hoppas det blir mer frekvent!

Sova nu. God natt på er!

• Vilda Tiger

Mareld
    Ha det så kul idag! Hoppas ni slipper stå i kö i det här vädret...

Lana
    HahahahAHAHAHAHA! Blir du inte lite sugen? Gud va sjukt att man tjänar pengar på en sån sak som kroppar och sex... Jag har läst att de tre industrier där mest pengar är i omlopp är vapen, knark och sex.

Lyckeli somnade precis igen efter lite frukost och lek. Jag lade henne i spjälsängen för att se det funkar för henne att sova där på dagarna ibland. Samma rum som jag sitter i nu. Marcus sover fortfarande, han hade natten. Hm, idag måste jag iväg och köpa mat till Lyckeliten men jag har INTE lust att ta mig ut i det här vädret! Blåst och regn på samma gång. Hoppas det  blir bättre framåt dagen.

• Vilda Tiger

Lana
    Njaaa, inte riktigt än. Vi har talat om att försöka få henne att sova sista delen av natten, den efter kl fem, då hon äter, i spjälsängen. Och första halvan inne hos oss. Det blir nog lite abrupt för både oss och henne att byta rakt av. Och så sover hon fortfarande lite oroligt på nätterna, sedan några veckor tillbaka. Vi har testat två nätter med ersättning nr två och då har hon sovit mkt, mkt bättre. Igår hade vi bara nr 1 och då sov hon oroligt igen. Så det är det jag måste köpa idag - nr 2. Börjar hon sova mer lugnt på förnatten med så kanske vi testar spjälsängen sedan. Men det är ju en bra start att låta hennes sova där på dagarna, så hon lär känna lukt och känsla.

Svar på tråden Augustibebisar 2008