• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kesso

BV: jordbävning......hm...vad otäckt. Ja, strömmen gick här i dag och de har berott på det. De kände av det en bit här i från men här gick bara strömmen.

Ni som är sjuka krya på er!

Jag vet en som är lika lite som Nils som fått RS viruset.

• jeng

äntigen är tes önskelista skriven iaf... alla frågar hela tiden vad han önskar sig... har försökt fundera ut bra saker iaf! vi kommer ju få presenter vare sig vi skriver lista eller inte (trots att vi har sagt att det inte alls behövs), och då tycker jag det är bättre att skriva ner några saker som man faktiskt ändå har funderingar på!

han har ju rätt så mycket bebisgrejer nu så det blev tex bobby-car, megabloks, pyamas i nästa storlek, gungzebra... det är ju ett bra tag nu till hans nästa födelsedag, så det är ju lika bra att passa på!!

• Tvåbarnsmamma84

Hej nu har jag gjort första maten åt Didos
    Jag kokade 2 potatisar 1 morot 1 palsternaka och när dom nästa var klara så la jag i fryst persilja.
    Sen mixade jag och gav honom en skål med mat ojojoj vad han älskade det
    Sen har jag lagt in i kylen ochså så det finns i morgon med.

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

vi skulle haft mat-prat på föräldragruppen idag, men vi åkte ju inte. dumt att åka febriga till massa mammor och barn! men de skulle inte dela ut nånting, och inte verkade de ha nån vettig info heller... jaja... inget som man inte kan hitta själv iaf! ted mumsar vidare på biff stroganoff, det är nog favoriten just nu!

• jeng

är det fler som är med i goboken??? eller nån annan bokklubb för bebisar???

ted har dessutom fått massa köpeböcker hihi, så det börjar bli dags att möblera i hans rum nu så att man får upp alla hans böcker och leksaker!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4078
    Hej!
    Du kommer få lappar och massa annat att få läsa om mat och receptboken mm nästa gång om du inte var med nu.

Det är bara ta fram potatis kött köttbular morrötter palsternacka ja allt utom korv som är lite för tidigt.
    men kött och köttbular ärtor brockoli allt gott
    och mixa på.
    och frysta örter mm
    och lite smör.
    vatten om det är för tort.

då har ted samma vavorit dom didos hihi

go boken den var didos med i ja alla som finns nu är det bara nalle puh klubben.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Vilda Tiger

Jucea
    Vi tog bara öppningserbjudandet i Goboken då vi fick så många fina böcker i namnpresent. Vi känner också att det är dags att få ordning i Lyckelis rum, men julen får vara först.

Carina
    Jag mixade också potatis och palsternacka igår, men Lyckeli gillade det inte så mkt. Tror att burkvarianten är lösare, så jag ska ha i mer vatten imorgon och röra ut med. Får se om det funkar då. Däremot är BANAN en ny favvo här hemma!

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008