• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Kesso: hon är född den 17 augusti.

VT: nä hon är inte så smal. Hon har riktigt mysiga valkar.
    Skönt att det är bättre med M.

• MissHellen

jucea: Hua, tänk på Ted´s lillmage :/ Inte konstigt att han fick svårt o sova!

Sover han nu eller?

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4073
    Hahaha har du hittat mig hehe
    Jovisst är den underbar få klaga lite det behövs.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

missh, ja jag gjorde vad jag kunde. tog flaskan från honom flera ggr för att han skulle få paus med magen... nej jag ska testa vällingen i den också och se om det går lika snabbt, annars så kör jag på de vanliga flaskorna sålänge helt enkelt!!

förresten, min majsgröt och min majsvälling är exakt samma sak, men det ena är välling och det andra gröt... varför är gröten från 4 mån och vällingen från 6 mån??? nån med smarta ideer??

• Tvåbarnsmamma84
    VT:Banan gott gott det är smaskit

Vi har inte häller tagit fram nått ännu bara ljusen hehe
    Det blir riktig julgran få lördag söndag
    Och så ska jag köpa röda gardiner till vardagsrummet och köket oxå.

Ebba är fortfarande sjuk hon har två dagas feber inte mkt 37,7-37,8-9 så hostar hon mkt ochså ont i magen och diaree äter inte häller så jag ger henne mkt vatten och så får hon sova naken med en filt oxå.
    Didos bara nyser hela tiden men annars är det bra med Tjockisen hehe
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84
    Godmorgon och godnatt..nu ska jag sova.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • lille08

Ser att det är sjuklingar här... skickar över krya-på-er-kramar till både Ted och Ebba!

Här hemma finns också en liten ynklig skrutt. William har blivit jätteförkyld. Det är slem i luftrören och näsan är täppt. Feber har han också. Så i natt sov vi inte särskilt gott. Jag misstänker dessutom att jag har fått ögoninflammation. Det gör ont, kliar och skaver i ena ögat och är ganska rött. Store killen hade ju det förra veckan.

• luzorsus

jucea: Tror att de inet vill att man ger vällingen för att det kan slå ut amningen på ett annat sätt än gröten.har jag hört iallafall. Har även hört att folk som ger ersättning fått tipset att de kan börja med välling tidigare för att barnen redan är vana vid flaskan ..

• Vilda Tiger

luzor
    Ahaaa... då ska jag testa välling på kvällen!

Jucea
    Ojoj! Men ta ett mellanspel med nr 2 eller 3, kanske lite väl snabbt att hoppa från nr 1 till 4 med en gång.

Lille, Carina och Jucea
    Sjukdomar på barn borde förbjudas, även om det bara är en skruttig förkylning.

Carina
    Ja, jag snubblade över tråden härom dagen och såg att det var du som var ts.

Lille
    Lyckeli har också blivit röd i ena ögat. Det är rött i ögonvrån och hon gnuggar ofta med händerna. Hoppas det inte är det som Adam har haft, vare sig på L eller W!

Jag ska till bvc med bollen idag. Jag gissar att hon väger 7.2 kg. Marcus gissar 7323 gram. Snacka om att vara precis...

Tiiiidig morgon här. Sju minuter över sex var det dags att roa henne, och det fick Marcus göra. Sedan somnade hon om mellan halv åtta och halv nio, och då gick jag upp så att M får sova lite till.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008