• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Tack allihopa för att ni kommenterar o bryr er De känns toppen nu! Hoppas bara att de håller i sej..

Så, nu har vi varit på BVC! Hade nästan rätt, 8170g väger han nu 68 lång. Vårna lilla plutt!

• Hallonsocka

HIHI! MissH: Det verkar som att My och Elton går hand i hand vi provade natta My tidigare igår kväll. Klockan kvart i nio gav jag henne mat, läste släckte lampan och gick ut (hon var klarvaken) jag satte mig i soffan beredd på att flyga upp då hon började gråta, (FÖR SJÄLVKLART skulle hon börja gråta) men det kom inget, tillsist gick jag in för att se vad det var fråga om. HON SOV! Sedan vaknade hon 00 för mat och 04 och 07 för att vakna helt 0930! SJUKT! TÄNK om det går lika bra ikväll, då ska jag lägga mig tidigare Hihi

Hon har numer passerat 7250 och är 62,2 cm! För vi har också varit på bvc

• Hallonsocka

Hur många är det som INTE har provat smakisar av något slag på sina små och när ska ni börja? Jag fick tipset att börja så smått då M är mellan 5-6 månader eftersom jag ska helamma tills hon är omkring 6månader (så det inte blir världens chock då det är dags för käk och så hon hinner lära sig hur hon gör med tungan då det inte längre bara är flytande föda )

• MissHellen

Hallonsocka skrev 2008-12-17 12:30:26 följande:

HIHI! MissH: Det verkar som att My och Elton går hand i hand vi provade natta My tidigare igår kväll. Klockan kvart i nio gav jag henne mat, läste släckte lampan och gick ut (hon var klarvaken) jag satte mig i soffan beredd på att flyga upp då hon började gråta, (FÖR SJÄLVKLART skulle hon börja gråta) men det kom inget, tillsist gick jag in för att se vad det var fråga om. HON SOV! Sedan vaknade hon 00 för mat och 04 och 07 för att vakna helt 0930! SJUKT! TÄNK om det går lika bra ikväll, då ska jag lägga mig tidigare HihiHon har numer passerat 7250 och är 62,2 cm! För vi har också varit på bvc

Så skönt för oss! Nu håller vi tummarna att de håller i sej oxå
  • KaOl

hallon: vi har ju börjat, ngn dag innan 4-måndagen. nog bra att börja senast vid 5 mån om du bara tänker helamma t 6 mån. hört om många som fått lite probl när de börjar närmre 6 mån - så då får du kanske vara beredd på att det tar lite längre tid.
    min plan är att bara ge en tsk åtm t 5-mån, kanske längre, och amma för fullt förutom det

• luzorsus

riktigt skitväder här..blåser som faan, regnar, halkigt, blä.......inge vidare väder. Måste snart gå ut med lil-tjoppa för vi ska hämta storasyster på dagis......en kort tur men hade hellre suttit hemma i värmen ( fast lägenheten känns ganska kall just nu)......hutter

• jeng

missh, vad skoj att det går så bra!!! jag är också nöjd för ted verkar ha glömt bort att vakna kl 1-2 för matning nej han har ju inte haftr den matningen förut utan det har ju varit sista veckorna bara som han vaknat en extra gång. men inte nu inte! igår natt sov han från kl 21 till kl 8 typ, och inatt från kl 22 till kl 9!! det är välbehövligt, speciellt nu när vi är sjuka hela familjen!!!

vt, haha, nej jag har ju matat mycket med våra vanliga flaskor också, och de har ju betydligt större hål än nr 1 flaskan. tror det är större än nr 2 också, det var därför jag hoppade på nr 4 nu direkt. plus att jag ju vill ha en bra flaska att mata vällingen i... men nej, jag får nog åka in och köpa några nr 3 nappar iaf de kostar ju inte så mycket!

vi är fortfarande sjuka ja, men nu börjar ph piggna till iaf! jag hoppas att jag och ted mår bättre imorrn så att vi kan åka på julavslutningen. även om det är långt att åka och trista möten typ hela dagen, så vore det ändå skoj! då får vi visa upp oss också, för alla våra externa lärare osv som vi inte träffar så ofta!

• MissHellen

Kaol: Precis så tänkte vi oxå köra

jucea: Ja, de känns toppen
    Va? Sover Ted hela nätterna nu? Så underbart! Va skönt Hoppas ni kryar på er snart, all atre!

• Tvåbarnsmamma84

Grattis MissH: Skönt att allt är bra och att det blir allt bättre nu
    en tjockis du har hemma hihi

Hallon:Stora tjejen

Ebba är fortfarande förkyld 'fick panik igår shiiit hon kan skrämmas
    skulle ge henne host medicin kl 01.00 och jag skulle väcka henne hon vaknade till men hon orkade inte resa sig upp hon som alltid går upp nu fick jag ingen kontaki med henne alls.
    var tvungen att säga till sambon att komma i för att hjälpa mig.
    ååh hoppas hon blir snart bättre.
    Idag har jag igentligen kvartsamtal på ebbas dagis men didos sover jag har ont i huvet och det regnar ute

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • goshheidi
    lille08 skrev 2008-12-17 11:54:12 följande:
    Låter som F och W är väldigt lika!
    Hihi. Ja, få se vilka proffessorer de riktigt blir när de blir stora ;)

Jucea, va tråkugt med förkylning igen :( Hoppas ni mår bättre snart.
Svar på tråden Augustibebisar 2008