• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

men OJ vad snabbt tiden går!!! fick meddelande om löneutbetalning osv nu... fick man inte nyss lön? gaaah, känns som det knappt har blivit december ännu, jag har inte tänt ett enda av mina adventsljus tex... helt otroligt! och vi måste hämta gran också, för vi åker ju på måndag eller tisdag...

• jeng

missh, ja jag hoppas det håller i sig för oss båda!! det är ju så mycket värt när man får några timmars sömn i sträck! Men inatt fastnade jag i min bok som jag abra var halvvägs i och låg och läste tills den var slut typ kl 4 men som sagt, idag sov ju ted till kl 9 så det blev ju bra ändå!!

vi åt också nyss lunch, och det var ingen frukost innan dess! jag bara går upp och upp i vikt nu.... dags att se över matvanorna??? *suck*

• Tvåbarnsmamma84

Tittade på Didos kurva var han ligger på det är  +2 på vikten och +3 på längden..
    stora kille

vi ska köpa riktig julgran på lördag
    och advent ljusen är tända en kvar

snart blir det mat kyckling indisk sås och ris
    didos ska på kyckling och sen vet jag inte om jag ska ge honom ris och mixa ihopp

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • MissHellen
    jeng skrev 2008-12-17 15:30:02 följande:
    missh, ja jag hoppas det håller i sig för oss båda!! det är ju så mycket värt när man får några timmars sömn i sträck! Men inatt fastnade jag i min bok som jag abra var halvvägs i och låg och läste tills den var slut typ kl 4 men som sagt, idag sov ju ted till kl 9 så det blev ju bra ändå!!vi åt också nyss lunch, och det var ingen frukost innan dess! jag bara går upp och upp i vikt nu.... dags att se över matvanorna??? *suck*
    Precis! Lite sömn gör mycket

Ja, jag gör oxå de nu.. Måste verkligen skärpa mej!
  • Tvåbarnsmamma84

när får man ge välling??
    finns det bara majs??
    eller är det du sa åt mig Jucea

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • lille08
    Tvåbarnsmamma84 skrev 2008-12-17 15:33:49 följande:
    när får man ge välling?? finns det bara majs?? eller är det du sa åt mig Jucea
    På vällingpaketen står det från 6 månader, men man kan nog ge lite tidigare också. Tror det finns majs och havre.
  • jeng

6 mån står det på paketen, men som sagt jag har hört många som får rådet att börja vid 5 månader ist för ersättning samt för att vänja barnen vid gluten medan man fortfarande ammar.

jag har majsvälling o havrevälling hemma, i tetra. men det finns ju som pulver också.

• goshheidi

Lana, ja med tiden fyller vi väl upp det, men till en början kommer det nog att gapa tomt i många av rumen. Vi får väl bara stänga dörrar till de rum vi inte kommer att använda på ett tag helt enkelt... Och jag har också varit lite emot husköpet för att jag har varit och är fortfarande också lite rädd för att huset aldrig kommer att helt och hållet kännas som vårat eget.... När P:s mamma eller pappa kommer på besök så kommer det ungefär att kännas som att man visar runt dem i deras hus... förstår ni hur jag menar? och så kommer de att fälla kommentarer som: vi brukade göra såhär och såhär...  Är jag kanske lite dum som tänker i dehär banorna?. Det blir säkert alldeles bra med tiden, men i början kommer det att kännas lite konstigt. Är blandade känslor. För samtidigt är jag också upprymd över att få flytta till hus och att F får en gård att så småningom leka på och med grannarnas ungar osv. Butik finns rätt nära också så vi behöver inte ta bilen för att åka och handla, vilket är ett plus. Och dagis och skolor finns också på gå avstånd.

Jag har en majsvälling förpackning här hemma som det står 4 mån på  och "för känsliga magar".

Svar på tråden Augustibebisar 2008