• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4142
    ok för du ger den nu till Ted eller?? han är väl 4 mån så det fungerar för honom och för dig att ge ??

funderar faktist men ska köpa men vet inte när jag ska ge..kan man inte ta erättning då i mellan och välling åt sidan ibland..alltså han äter mat o så.

06.00 ersättning 200ml
    09.00 grött
    11.00-12.00 lunche burkmat & vatten
    14-15.00 ersättning 200ml
    17-18.00 midda hem gjord mat.
    20.00 ersättning 200ml eller gröt
    SOVER
    01.00 ersättning 200ml
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Vilda Tiger

Jucea
    Ja, vi skulle testa. Men bara i små mängder först, som en dl eller så, och bara på kvällen till att börja med. Så vi ska inte byta ut all ersättning redan nu. Det ska bli kul att se om hon sover bättre på välling! (Läs: längre tid).

• goshheidi

Har ni några roliga jultraditioner?

Hemma hos mina föräldrar ska de t.ex. alltid finnas en konserv med abbas rökta musslor på julbodet, och sen har det alltid varit jag som läst julevangeliet. Ibland har jag läst det på nån fånig dialekt och nån gång på ett helt annat språk :) Men nåt annat udda i traditionsväg har vi inte. Det har blivit lite av en tradition att jag o P åker runt och hälsar på alla över julen. Men dethär året har vi bestämt att vi firar själva julafton hemma och sen först på juldan åker vi runt och hälsar på.

• Vilda Tiger

Jag är skitdeppig. Blodsocker är åt helvete och idag ska jag iväg och äta med mina kollegor. Jag ser inte alls fram emot det! Jag har haft hand om L så länge ensam nu (jaja, i alla fall en månad) så jag har jättesvårt att låta andra ta hand om henne nu. Marcus föräldrar har kommit och ska vara med här ikväll, då M har lite ont och inte får lyfta om det stramar. Jag vill bara komma hem fort och sedan lägga mig.

• MissHellen

VT: Jag vet precis hur du känner dej! Jag har ju inte änns varit i från Elton en halvtimme.. Jag har tillomed svråt o lämna över han till R! Låter sjukt, för jag vet egentligen att dom klarar sej galant..

Men du, jag tror att du skulle må bra av att komma ut (jag tror iaf att jag skulle göra de )! Komma ut, snacka skit o bara vara Tina Sedan komma hem med "nyladdade batterier" (som alla så fint säger )!

Nää, Gör dej lite extra fin o tänk lite positvit så är du snart hemma

• jeng

vt, oj, men 1 dl är ju ungefär det som ted äter på kvällarna iaf, så mer än så hade jag ju inte tänkt ge :P tänkte om man skulle ha börjat med mindre mängder, alltså typ smakisar. men som sagt, ingen jag har pratat med har ansett att det är nödvändigt. så ikväll blir det nog välling vid nattningen istället för ersättning!

vaknar lyckeli fortfarande 2 ggr per natt nu, eller har hon återgått till sina 1 matning?

heidi, har jag missat att ni har skaffat hus? har ni flyttat också??? har du delat med dig av bilder eller nåt sånt som jag har missat också??? grattis iaf! MEN, jag känner igen lite det där att det inte känns som ens eget... vi har ju superbra kontakt med de vi köpte huset av här, de har blivit som surrogatföräldrar till oss!!! och i början när vi målade om och hade oss, då var jag skitnervös!! men de har tyckt att allt blir jättebra och tycker mer det är skoj att nån orkar ta tag i huset och liva upp det! (de var ju pensionärer)

vi har inga såna där roligheter på jul. vi firar ju likadant varje år, så det är ju tradition. kvällen före jul är det lilljul hos min moster med hela släkten (vi är ju itne så många) och sen på julafton så brukar vi alltid vara hos mormor, men nu sista åren så har vi alternerat var vi är, men fortfarande firar hela släkten ihop!!! när jag var liten var jag alltid hos pappa innan jul och sen efter kalle så gick jag till mormor. nuför tiden så har vi moster kvällen innan, mormor på julafton, och sen på juldagen firar vi med phs föräldrar. och i år har vi ju 2 ställen till att åka till, suck, plus att vi ska träffa kompisar på juldagen också!!

• jeng

vt, men vad trist!!! jag tror nog att du kommer ha jättekul om du bara kommer ut, så gör som de andra säger och klä upp dig fint och ta på snyggaste glitterögonskuggan och läppglanset!!

• Kvack

I morgon så ska jag ha kalas för min 8 -åring. Innan folk kommer så ska vi åka och handla dom sista julklapparna. Fullt upp imorgon alltså.

Vad skönt att era barn börjar att sova bättre på nätterna. Speciellt för dig MissH, du har ju haft det riktigt tufft. Ida sover fortfarande bra, jag blir förvånad när hon vaknar på natten och vill ha mat för oftast sover hon mellan 22 och 06-07.

Heidi: det blir nog bra med huset.

VT: ha det så roligt på julfesten.

Jucea: jag o barnen firar jul hemma hos oss. Min mamma och syster kommer över till oss. Sambon ska åka över till hans mamma ett tag. Jag orkar inte åka runt till alla med 3 barn + julklappar och babysitter och sånt och det har jag redan sagt åt alla men sambons storebror är lite löjlig och vill fira jul hos sin mamma så han känner trygghet. (Han är 36 år.) Ja ja så blir julen iallafall.

• jeng

kvack, haha, vad skönt att kunna säga ibland att vi orkar faktiskt inte. så är det ju, man kan ju inte fra hur mycket som helst heller! våra släktingar bor ju iaf i närheten av varandra. några mil hit och dit! men om vi inte har lust eller ork, då får de tåla det och sen kan jag bjuda hit alla som vill i mellandagarna istället. samtidigt så är det ju hemhem för oss och det är mysigt att åka dit över jul. däremot så åker vi ju inte för alla födelsedagar osv...

Svar på tråden Augustibebisar 2008