• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Carina: Usch, läskigt när barn mår så dåligt att de är okontaktbara. Det minns jag med min store kille A när han var liten. Han hade iallafall varit sjuk i över en vecka och febern låg då på runt 40. Men så blev han jättedålig och gick inte få kontakt med. Ögonen rullade liksom bak och det var som han svimmade. Det tog ett par minuter och sen vaknade han till. Förmodligen fick han någon reaktion på att febern sjönk väldigt snabbt, för på bara nån timma sjönk febern från 40 till 36-nånting.

Goshheidi: Hihi!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4124
    Fy vad läskigt
    men är det nått man ska tänka på??
    du har väl äldre barn än mig eller??
    ger henne vatten inga kläder på då hon såver alvedon ja mkt dricka.
    fönster öppen ibland.
    sen pratade jag med mamma och kom framtill att hon har haft hosta från hon var runt 1 1½år
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Lana
    Kesso; de sa inget om det,eg vill jag bara amma henne,tror du det går att sluta med ersättningen så amingen kommer igång helt?elakt kanske...hur går det för er?

jucea;jag är med i goboken!tycekr det är fina grejer!
    stackas liten..

MissH;Åh va roligt HOPPAS det håller i sig.

Heidi;åh va himla roligt för er...ni får nog fyllt ut huset ändå tror jag,med både barn och annat

snart;ojoj det är väldigt jobbigt...min mammas sambo har varit sån i ca 5månader nu men har äntligen insett att ha inte mår bra...mamam har pratat med han men oftast hjälper int det...fikks det nått tydligt sätt du kan visa att personen faktiskt mår dåligt?vilka som drabbas mm?

carina&lille; FY va läskigt...
  • Vilda Tiger

Heidi
    Grattis till husköpet! Det kommer säkert att bli jättebra! Och tack för receptet, ska testa det nån dag.

Lille
    Det är värdelöst när man glömmer bärattribut då de har en kinkig dag.

Bvc har vi med varit på. Lilla trollbollen väger nu 7510 gram och är 65 lång! Sedan var hon jättehungrig då hon kom hem, så hon slukade 2/3 stor burk morotspure med majs. Fick rådet att börja så smått med välling, men i små volymer först. Köpte en majsvälling och ska testa till helgen, tänkte jag.

Jucea
    Jahaja, då fattar jag.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Snart sommar

Lana: Nej, han tar inte åt sig om något verkar det som.

Nu har minstingen sovit sen 11.30 ungefär. Undrar när han behagar vakna...

Jag försöker få ordning på en massa kort jag.

• Lana
    snart; va jobbigt..sånt är jätte klurigt.hoppas verkligen att det blir bättre snart.
    passa på med lite egentid när han sover
  • jeng

missh, ted har ju sovit sen han var 3 veckor gammal ungefär, mellan kl 19-20 och kl 3, sen har han börjat med matning varannan timma efter kl 3 igen... (han äter ju typ varannan timma dagtid, lite mer sällan nu och ibland längre pauser också)

sen så efter hans fest så höll jag han vaken till kl 21, för att familjen var här. och då sov han till kl 5 istället så sen dess nattar jag honom kl 21 istället så får man mer sovitd! men för 2 veckor sen så fick han för sig att han skulle vakna kl 1-2 och äta också, sen somna om och sova till 5-6... men nu verkar han ha glömt det! eller så beror det bara på att han är sjuk nu som han sover längre... men jag är nöjd iaf, han sover ju jättebra!!

• jeng

vt, åhh sa de åt er att börja med välling!! jag har hört det från en kompis här också. hon har samma problem som jag att mjölken inte riktigt kom igång där vid 3månaderskrisen. sedan sa de åt henne att vid 4-5 månader så kunde hon börja byta ut ersättningen mot välling. så troligtvis så är det väl så. att gröten är ett komplement till amningen medan vällingen mer ses som en ersättning... jaja, vi blandar ju all möjligt med mat och amning och ersättning och sådär här och det funkar så himla bra så!!

jag har som stått med tetran i handen och velat om jag ska testa vällingen haha, men sen så läste jag ju att det är samma sak som gröten som ted redan har ätit en månad nu! så då känns det ju som att det inte är så viktigt att vänta...

nån sa nåt om det här med salt eller så, och nej det är inget sånt i nån av dem. samma tillverkare och i princip samma näringslista och samma ingredienser... så jag vet ju inte varför det är olika, men troligtvis så som jag skrev här ovan då...

• MissHellen

VT: Då var hon ju lite större än ni trott

Jucea: Va skönt att han sover så bra nu då Jag hoppas att Eltons sömn oxå håller i sej!

Nu sitter jag o äter en ost & skinkpaj, tomater, oliver, fetaost, keso o et STORT glas med iskall mjölk Mmm!

Innan de dammsugade jag o Elton, han älskar verkligen de! Nu sover han i vagnen bervid mej

• MissHellen

Ojdå, kom precis på att jag äter min frukost-lunch-middag nu Måste verkligen bli bättre på dehär med mat!

Svar på tråden Augustibebisar 2008