• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-12-16 21:36:43 följande:

Har alla annat för sig?
    Nää, inte nu! Har precis nattat Elton Har du för dej då?
  • Vilda Tiger

Marcus kolla på aptråkig film. Jag ska snart ut till tvättstugan och hämta in tvätten, ska sedan ta en kvällsmacka och lägga mig och läsa, tror jag. Inte ofta den här tråden är så död på kvällarna. Läste just din blogg; KUL att det går så bra med Eltons sömn nu! Det vore ju kanon om det blev som igår natt idag igen.

• Kesso

VT: Ja, här har vi julpyntat lite. jag gör ju mina tomteland. Så har jag gjort en häftig krans att sätta på dörren.

• Vilda Tiger

Kesso
    Åh, mysigt! Här har vi knappt ngt pynt alls... Har inte känt mig motiverad alls till det i år. Jag tycker mest det är jobbigt att behöva ordna julklappar till syskonbarnen. Älskar julfirandet men har så svårt att hitta ngt till grabbarna, som är 12 och 10 år gamla. Va sjutton köper man till dem! Det får inte kosta för mkt heller, då vi har jättedåligt med pengar inför denna jul, eftersom M är sjukskriven nu.

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-12-16 21:45:21 följande:

Marcus kolla på aptråkig film. Jag ska snart ut till tvättstugan och hämta in tvätten, ska sedan ta en kvällsmacka och lägga mig och läsa, tror jag. Inte ofta den här tråden är så död på kvällarna. Läste just din blogg; KUL att det går så bra med Eltons sömn nu! Det vore ju kanon om det blev som igår natt idag igen.
    Ja, de vore super duper ;-D Sock tror jag inte på de, men hoppas gör jag!

O, jag är oxå hungrig. R kommer snart hem, så då ska vi väl få nått i magen båda två!

Hur är de med M nu då? Funkar de med Lyckeli o så?
  • MissHellen

Vi har hller inte pyntat nått! Gardinen o ljusstakar har vi satt upp, mer än då blir de inte i år.. Vi ska fira jul borta o alla våra julsaker står längst in i källaren, där de ser ut som ett bombnedslag. Så vi skippar de i år! Men, nästa år ska de pyntas, då är ju Elton mer med oxå

• Vilda Tiger

MissH
    Så tänker jag med, att nästa år, då ska vi ha gran och hela baletten! Jodå, M kan bära L korta stunder, men sedan får han ont. Han kan inte lyfta henne från vaggan, för då måste han ha armarna för långt ut från kroppen. Han kan ta henne från golvet, genom att sätta sig på knä och hålla armbågarna intill kroppen då han lyfter henne. Jag tar fortfarande alla nattmatningar, ja, alla matningar, och han får för läkaren inte va ensam hemma med henne. Han måste ju känna efter hela tiden hur mkt ärret håller för.

• Kesso

VT:
    Jag fattar inte att jag gjort så mycket pynt här hemma. Denna julen är ju jobbig. Men jag tänker att det är endå roligt att ha gjort tomtelanden för vi ska vara hos oss i år. Så jag känner mig duktig att ha orkat ta i tu med detta endå trots omständigheterna. ja, du vad ska du hitta på till en 10år och en som är 12 år? det är inte lätt.

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-12-16 21:58:38 följande:

MissHSå tänker jag med, att nästa år, då ska vi ha gran och hela baletten! Jodå, M kan bära L korta stunder, men sedan får han ont. Han kan inte lyfta henne från vaggan, för då måste han ha armarna för långt ut från kroppen. Han kan ta henne från golvet, genom att sätta sig på knä och hålla armbågarna intill kroppen då han lyfter henne. Jag tar fortfarande alla nattmatningar, ja, alla matningar, och han får för läkaren inte va ensam hemma med henne. Han måste ju känna efter hela tiden hur mkt ärret håller för.
    De har vi oxå sagt

Okej, men va skönt att han ändå kan göra nått med L! De betyder ju mycket, speceillt för han. Hoppas verkligen att de blir bättre snart
  • jeng

gokväll
    ted har en jobbig kväll... dels är det feber så han är ju varm och kall om vartannat! sen så köpte jag ju nya nappar till dr brown flaskan idag. haha, frågade hon i butiken som sa att om jag ska ha välling så ska det vara napp nr 4!! visst tänkte jag köpte en sån, och då fick han ju i sig hela flaskan på 1.5 minut typ, det som brukar ta en kvart... hahahaha... lite stort hål kanske? så antingen får jag köpa mindre nappar eller så får jag mata med en av våra andra flaskor så länge!

ja eftersom han fick i sig maten så snabbt så blev det väl lite magknip för han vägrade somna sen, han soim normalt somnar utan problem! så vi hämtade ner honom till slut, då hade han kräkts en del också o snurrat över på mage... så nåt var det nog! så somnade han på min mage här medan vi såg film. sen bar vi upp han, men då vaknade han o ville ha mer mat. så nu är han ammad och så hoppas vi att det står sig en stund nu! inte lätt att vara liten och sjuk ju stackare!

Svar på tråden Augustibebisar 2008