• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

nu fick ted testa 1 dl majsvälling, eftersom han inte blev mätt av amningen + en burk frukt. (ja inte allt direkt efter varandra, men...) och nu somnade han äntligen lite!!! usch jag tycker så synd om honom när han bara ligger där och skriker och har det dåligt...

• Lana
    heidi; ja precis ås får man ju göra...farligt att börja använda dem till förråd iaf jag fattar men ni kommer ju ändra,måla om mm och sätta ER prägel på det...så nok kommer det bli erat allt...
  • Lina S

Elliot har aldrig haft öroninflammation så jag vet inte så mycket om det, men när han var liten så var jag orolig för det för han liksom tog/slog sig för öronen. Han var ju någon månad äldre än våra är nu. Då fick vi tipset att kolla om det ser rött ut i örat och klämma lite "fliken" mitt i örat. De är oftast ömma där om det är öroninflammation. I vårt fall var det tänder som spökade, ibland har de svårt att lokalisera var de har ont så att han tog sig mot öronen var egentligen menat mot käken.

Igår fick vi äntligen till det var tvungen att berätta eftersom jag har klagat så

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

sådär julklapparna till jobbet inslagna, så nu är det dags att gå och lägga sig... och försöka ta sig upp vid kl 6.30 imorrn då för att sätta sig i bilen och köra en timma ungefär med ted i baksätet... hoppas att det går bra och att han mår bättre, annars får jag väl åka hemåt igen. jag är ju lite piggare iaf, och jag vill inte missa julavslutningen helt enkelt.

• goshheidi

godmorgon!

Grattis till tillfåendet LinaS

Jucea, priset måste lite jämföras först med hus i närheten, vad de har blivit sålda för. Vi kan inte köpa det i för hur mycket lägre prisklass som helst - tyvärr :/ men vi räknar med att få rätt bra för denhär lägenheten som vi bor i just nu. Vi har renoverat den + att den ligger nästan mitt i centrum och nära både tåg o buss station. Så summa sumarum kommer vi inte att ha såå jättestort lån i slutändan. Men så är det ju lågkonjuktur så det drar oxo ner priset lite,

• Vilda Tiger

Jucea
    Njaaa, det beror på när morgonen startar... Hon vaknar runt tretiden och sedan runt sex, då hon oftast äter lite till. Har vi otur vill hon gå upp då, annars sover hon en halvtimma till.

Lina

Gott! Bra att du uppdaterar oss om dina sexuella bravader. Det var väl du som blev överraskad med att bli neddraget framför öppna spisen för ett tag sedan med, va?

Det var rätt kul igår. Shoven var jätteskoj! (Några från Galenskaparna. Det var Anders Eriksson och Rippe (Roy och Roger), han Agnered eller va ha heter (jag vill ha en synt, farsan) och så den söta runda som sjunger om sin husvagn.) Men jag tyckte nog det var liiiite för långt. Vi träffades sju och halv tolv slutade showen, så jag var inte hemma förrän halv ett. Men jättegod mat, god cider och mestadels trevligt sällskap. Det var en man med som undervisar lite i företagsekonomi några timmar då och då på skolan nu, tillfälligt, och han var störig, men vissa personer är ju bara det. Och vin blev jag, lockade håret och allt. Men ååååå va gott det var att få komma hem och se lillprutten ligga och sova gott. Fast hon hade allt längtat efter mig, sa M. Varit lite kinkig och inte velat sova förrän 22. Det värmde konstigt nog lite i mammahjärtat.

• Hallonsocka

VT: oooh vad mysigt det lät! Längtar tills jag vågar mig hemifrån eller ens kan vara hemifrån.

Hihi, M har iaf hållit varannan timme amning bättre än tidigare nu är det nästan på klockan varannan timme, lite längre på nätterna. Så nog skulle jag kunna vara borta den tiden :-P men ja, det går inte mentalt än

• Vilda Tiger

Hallon
    Jag har ju lämnat L för några timmar måååånga gånger då jag åker och handlar mat och så, vilket nog gör det lättare att lämna till och med för sex timmar. MEN det är inte ofta (har hänt en gång, och det var innan M inte kunde ta hand om henne själv, så han hade henne) att jag varit borta då hon ska lägga sig. DET är jobbigare, vet inte varför...

Lyckeli är på TOPPENhumör idag! Ojoj, hon bara avfyrar leende efter leende. Nu har hon ätit sin morgongröt, och hon fick testa mannagrynsgröt idag, då den andra är slut. Det var GOTT, tyckte hon! Med päronpure på. Jag tog hälften vatten, hälften havremjölk, mannagryn och en klick fett. Oj va hon mumsade, och smilade heeela tiden. Marcus tog kort, ska visa er senare.

Svar på tråden Augustibebisar 2008