• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

vt, vad skoj det lät som du hade igår ändå! och GUD vad avis jag är på dig för att du fick se den där showen! jag hade dödat nån för att få göra det vi är galenskaparnafreak!!!

• jeng

nu har jag fått klarhet i att det troligtvis är tänder på g... usch innebär det att ted ska må så här skit tills tänderna är igenom nu??? blev tillsagd att hålla koll efter vitt tandkött, och ted har supervitt på typ 5 ställen i munnen!!! STACKARE!!! men hur ska man bete sig då egentligen? jag kan väl inte stoppa i honom alvedon dagarna i ända i vecka efter vecka...

• Pling84

Hej på er. Som vanligt, ingen tid och skitstressig jul.

Uppdatering från oss:
    Jag har mjölkstockning igen, men skriver cv och hoppas på att få jobb från 1/1. Byebye helamning isåfall.
    Måns är snorig och vaknar och gallskriker om nätterna för att han inte får luft.
    Vi har fortfarande inte fått till det.

Over and Out

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4195
    Detlåter lite att tänderna är på G men det kan ta jätte lång tid innan det brytter ut.
    Så var det med Didos med han var gnällig men sen kommer tänderna.
    Ta napp bitring och lägg dom i frysen så dom blir kalla och att han kan tugga lite en liten stund
    man känner en liten bula och det är hårt på tandköttet.
    kalltvatten, alvedon, kleta på tandköttet.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • luzorsus

jucea: i England ( och i engelska shopen i Stockholm) finns det tandsalva, tror även det finns någon som säljer från England över nätet. är lokalbedövande salva som hjälper när tänderna bryter ut. Använde det till stora tjejen och har tänkt göra det då tänderna kommer på Myra.Funkade väldigt bra. Finns flera olika sorter men den jag har tror jag heter Bonjela.

• luzorsus

man ska helst lägga bitringar och sådant i kylen, inte i frysen då blir de alldeles för kalla.

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4199
    om man inte vill vänta för länge är det ok med frys men inte ha förlänge då alltså.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Vilda Tiger

Lana
    Den heter Bröderna Cartwright, tror jag. Som sagt, showen var riktigt bra! Hade jag varit inställt på att den var lång hade jag tyckt det var ännu bättre, nu blev jag mest förvånad över att det bara fortsatte och fortsatte. Och om jag hade fått se den med Marcus, då hade den varit ääääännu bättre, självklart.

Jucea
    Ja, det ovan var till dig med.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • MissHellen

Lana: De är både och! Ibland äter han o ibland snuttar han..
    Hoppas på en bättre natt i natt

• jeng

sådär... då har jag testat att natta ted. hoppas att det går bättre ikväll än det gjort senaste kvällarna. jag väntade längre med flit, för de senaste kvällarna har vi nattat honom mellan 20-21 och sen så har han inte somnat utan bara slumrat till och sen legat och skrikit så vi fått hämta ner honom... usch det tär ju på både honom och oss eftersom han ju får sova sämre, och vi inte får någon egentid att ladda upp på!!

nu är det iaf 3 veckor julledigt, så nu kan vi ta långa sovmornar och det är ok att sitta uppe lite längre om man har lust, eller ligga och läsa om det kommer extra bra stycken i boken!!

men imorgon ska jag in till stan en sväng. ska se om jag hittar några sista julklappar (till bebis-sysslingen mira, en till till leken (ph har bara köpt 3)) och sen ska jag kolla efter såna kylbara bitringar till pluppen, han har såna nycklar i plast, men de är ju inte världens roligaste. har sett superfina på ica, så det blir nog en sån. de är som en sköldpadda eller nåt med lite aktiviteter också på typ... ja alltså lite tyg och annat... och sen behöver jag hitta en liten och lätt också, för han har inte fattat det här med två händer riktigt ännu!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008