• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84
    Vad menar du med två händer??
    Menra du att dom tar tag i sakerna med två händer och leker soppar i mun mm eller??

Jag undrar en sak har era barn börjat åla sig frammåt??
    för nu senast på bvc så låg han på magen och tog sig lite frammåt med armmarna och sen nu hemma så så tar han bennen som fostertällning eller ja han tar knänna mot magen eller jag vet inte hur jag ska förklara :-/
    Sen när han sitter på Gå-stolen så går han nu fram bak och åt sidan är så överlycklig min tjockis pojk

ska till mamma imorgon med ebba o didos
    köpa julklappa
    till didos hoppgunga från babylandet för 99-100kr sen så köper jag overallen + kläderna från blocket och kollar efter välling och massa potatis och ja allt möjligt för att laga mat åt honom.
    sen blir det fårskinn till vagnen med åååh dom är så snygga
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

carina, ja precis., menar att ted håller flaska och bitring osv med bara med en hand i taget. men vi har fått en bok från goboken med spegel på och 2 handtag! så nu övar han för fullt! bara att han viftar med boken i ena handen så han slår sig i skallen!!! lilla stackaren!

ted ålar och ålar, ja han försöker, han sträcker ut händerna och försöker dra sig framåt och så simmar han typ med benen också. men vi har så hala golv, plus att han har ju alltid byxor o strumpor eftersom vi har ganska kalla golv, så han kommer ju ingenstans. oftast iaf. han kommer längre och längre. han är bra på att snorra runt också, alltså som "snurra flaskan" både på mage och rygg

ted når precis precis golvet med ena tån när han sitter i gåstolen!! han har ju så himla korta ben lillen!!

• Vilda Tiger

carina
    Nä, Lyckeli ålar inte än. Men Didos är ju tidig med allt, så det förvånar mig inte att han har börjat.

Jucea
    L har just kommit på att hon kan ta i saker med båda händerna. Hon använder vänster bäst, medan höger ofta är knuten innan hon liiiirkar upp några fingrar och greppar om leksaken.

Tror ní man redan nu kan se om de är höger- eller vänsterhänta? L använder som sagt vänster mest...

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4205
    åååh vad gulligt
    då e jag inte ensam haha jag tänkte vad gör han nu när han tag tag i golvet och bara tog sig fram jag ba ööööh ok
    sen att han tar knäna mot magen när han ligger på magen ja du förstår som krygg ställning Shiiiit var är min lilla pojk ja snart vill han väl börja krypa det är från 5 mån det börjar väl ???
    Ebba var oxå tidig med kryppningen o ålningen.

Ja gå stolen haha detta är det full rulle hära hemma han går på sen han han ställa sig mitte på vardagsrummet och bara stå upp och låter och skrattar medan ebba kommer sen och kör runt honom haha

Ta tag i sakerna det fungera han vill alltid ta tag i nappflaskan med sina händer drar mig i håret Jipppi dära skriker jag i hans händer haha
    sen så har jag många leksaker från ebba när hon var liten så dom gillar han kolla på stoppa i mun och när han ligger på magen så tar han tag i dem ja med båda händerna och nappen ja den gillar ha ta tag i stoppa i mun ta bort den och titta på mig och slänga i väg tog ungen
    Så nu har jag den fast i jackan när vi är ute i vagnen..han sitter nu i sittvagnen och vill inte sova allt titta på folk är skoj
    I onsdags när vi var ute så satta han och var vaken och vi väntade på bussen så satt det en kvinna på bänken och han kollade på henne hela tiden sen började han prata och skratta och hon började göra titt tut haha han ba Gaaaaaah haha busfrööön
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4206
    nä så tidig e han inte han gör ju som alla på 4 mån gör ju
    du ska få se snárt så ålar hon med hehe så gulligt när dom föröker

vänster och höger hand kolla ge henne en nalle eller nått och kolla vilken hand hon gillar att hålla i.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

vt, jag har läst om det i nån utvecklingstext, när de blir höger eller vänsterhänta... tror inte man kunde se det hos en bebis, utan att det kom lite senare, men jag minns inte alls nu så det kan vara helt fel.... tror jag hittade det på nätet nånstans... growingpeople kanske eller nåt...

carina, hihihi, sysslingen mira är ju 2 månader äldre, och hon har precis börjat krypa nu, så i jul ska jag lägga dom på golvet bredvid varandra och sen ska mira fasen få lära ted hur man gör!! en kompis bebis läre sig att stå och gå med stöd innan hon kröp, så det är väldigt olika hur de utvecklas tydligen...

teds nya grej är att han ligger på rygg i babygymmet. så snurrar han över till mage, och böjer nacken så långt bakåt han kan och så äter han på leksakerna i gymmet hahaha, undrar om han har lärt sig av katterna?? nu när ted börjar slicka på dom så får man ju vara så petig med att hålla katterna borta bara... men men det är ju minstingarna som leker där, och de är ju innekatter än så länge, och avmaskade osv... så det är ju inte hela världen heller lixom...

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4209
    haha låter som min mammas barn ja inte bioligiska mamma då
    Hennes två söner började kryppa fast bakot Asg
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84

Här är det vänster hela tiden :-/

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

ted tål vällingen jättebra, 3e kvällen idag! majsvällingen på tetra har vi kört!

Svar på tråden Augustibebisar 2008