• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Wiem: Ja, jag har också läst och hört att det kan ta flera år innan man säkert kan säga om ett barn är höger- eller vänsterhänt.

Usch, vad risig jag känner mig idag. Tror att William har smittat mig. Ont i huvudet, halsen och känner mig allmänt förkyld och hängig.

• Snart sommar

Nu har lilleman äntligen börjat ta flaska igen, men det är inte mycket åt gången han äter ur den. Men vi är på väg iallafall.

Jag har också hört att man först om några år kan se vad man blir angående vänsteränt/högerhänt. Sen finns det ju dom få som blir både och.

Jag känner att nu börjar det bli dags att få in lite rutiner i det hela. Fortfarande så är varje dag olik och det börjar bli rätt jobbigt. Dom andra barnen har ju sina rutiner och det vore skönt att få en chans att känna sig utsövd någon gång. Begär inte mycket, en natt i månaden eller så kanske . Nä, men iallafall få kunna gå och lägga sig innan 12...

• lille08

snart: Hoppas du kan få till det med rutinerna. Här är dagarna ganska olika, men för det mesta sover han bara korta pass, om vi inte åker bil för då sover han medan bilen rullar. Men något som blivit rutin är att han somnar för natten runt 19-19.30 och det är väldigt skönt. Han äter nån gång på natten (eller tidig morgon) och sen går vi upp runt 7-tiden.

Det är skönt att få bra nattsömn, men det vore skönt om han kunde ha nåt längre sovpass om dagarna också. Som det är nu sover han ca 20-30 minuter åt gången, så man hinner ju inte så mycket direkt.

• MissHellen

Nya Elton är tillbaks haha

R nattade Elton i går, då han kom hem tidigt (bara de är ju underbart)! Så han somnade nog vid 21:30, vakna första gången vid 01:30 åt o somna. Vakna sedan 04:15! Sista gången vakna han 06:30 o efter de ville han INTE sova nåe mer.. Hmm!
    Men, natten har ju varit super bra, mat 2 gånger. De är inte alls fy skamm!
    Men åter igen, jag måste lära mej o gå o lägga mej tid! 12 gick jag o la mej.. Seg som bara den är jag idag!

• MissHellen

Är de nån som är dukitg på engelska? Ska skicka julkort på Elton på mejlen, vill att bilden ska synas i mejlet o inte som en fil! Men jag fattar int ehur jag ska göra o datorhelvetet är på engelska

• Vilda Tiger

Åh, vilket fin bild, MissH!! Den som är i din pres på bilddagboken är också jättefin!

Angel
    Det var samma för oss för några v sedan, att Lyckeli började sova mkt sämre på nätterna. Kanske inte att hon sov mkt kortare tid, men hon vaknade mkt oftare. Det har börjat bli mkt bättre nu, att hon sover längre perioder mellan det att hon vaknar. Det brukar var en period mellan de är 14 och 19 veckor då de sover och äter mkt sämre. Men för vissa bebisar är det bara en eller två veckor som är väldigt jobbiga.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • MissHellen

VT: Jag vet haha! Tack tack!

Angel: Skulle svar på ditt i går, men glömde de(Kom på nu när VT skrev)!
    Elton hade sin period i 7v, då han sov DÅLIGT o åt sämre! Men, nu har han ändrat sej tillde bättre

Jag vet att de är jätte jobbigt, vet ju exakt hur de är! Men, som alla andra säger. De går över! Dom växer ju o tar in så himla mycket, så de är väl kanske inte så konstigt att dom inte kan sova riktigt
    Hoppas de blir bättre iaf!

• jeng

Angel, i en bok jag har står det att barnen vid 6 månaders ålder ska sova "natten igenom" och med de menar de 5 timmar i sträck!! Så det verkar inte alls vanligt att brn sover sådär länge och bra! Nu har du säkert precis kommit in i den fasen som vi många av oss nyss har passerat också, då barnen helt plötsligt lagt till en extra matning osv.

Ja nu såg jag att vt skrivit om det också.

Svar på tråden Augustibebisar 2008