• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #4213
    vilken mån??
    4mån eller??
    tänkte köpa i mon åt didos.
    hur gör du med erättningen??
    jag tänke ge honom det oxå..tänker ha kvar det några månader till
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

carina, det är från 6 mån. och ted är ju 4.5 månad nu! jag gör som de råd jag har hört från olika håll och han får 1 dl max en gång om dygnet nu i början. så han får det istället för ersättningen som han får på alla kvällar nu!

sedan får han ju en burkmat & frukt oftast på dagen, men bara en gång per dag också. resten ammar vi, så jag ammar så mycket jag kan fortfarande.

• jeng

men vad trist, alla går och lägger sig!!! jag som äntligen har lust att sitta uppe

• Wiem

HO-HO
    Äntligen lite tid över att kika in och då är klockan mitt i natten!!

• Wiem

VT: Jag har för mig att jag läst nån stans att man kan inte säga säkert att man är vänster- eller högerhänt förrän man i skolåldern, när man börjar skriva. Var rätt längesen jag läste det så det finns säkert nya rön... Har ni vänsterhänta i släkten, det är ju ärftligt.

• Wiem

Vi har inte börjat med smakisar än, helammar fortfarande och tänkte göra det ett tag till. Fast O är ju en av de yngsta här oxå

Hallonsocka skrev 2008-12-17 12:32:30 följande:
    Hur många är det som INTE har provat smakisar av något slag på sina små och när ska ni börja? Jag fick tipset att börja så smått då M är mellan 5-6 månader eftersom jag ska helamma tills hon är omkring 6månader (så det inte blir världens chock då det är dags för käk och så hon hinner lära sig hur hon gör med tungan då det inte längre bara är flytande föda )
  • jeng

wiem, vad skönt att amningen räcker till för er! jag hade ju tyvärr inget alternativ utan behövde ge ted något extra. så vi valde att börja med gröt och mat, och det funkar ju bra! eftersom jag har tänkt börja jobba mer i mars (50% troligtvis) så ska jag ändå dra ner på amningen snart, och då vill man ju att allt annat ska funka!! så det är skönt för oss tycker jag!

• Tvåbarnsmamma84
    Godnatt
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • jeng

ja nu ska jag gå o lägga mig och läsa lite!!! ted har fortfarande inte vaknat! GUD VAD SKÖNT för honom!!

natti!!

• Angeluzia

Förstår inte vad somhar hänt. marcus har sovit huuur bra som helst sen han föddes, jag har vart sjukligt bortskämd, nu helt plötsligt dom tre senaste nätterna, har han somnat vid 23 tiden och vaknt 05. Och jag, nattmänniska jag som är, får stiga upp med 2-3 timmars natt sömn. Han har ju sovit till 11 (minst) på dagarna annars.. :( Är det inte för lite med 6 timmars sammanhängande sömn? På dagarna vilar han efter två tmmar ungefär i nästan prick 40 min, sen vaken 2½ sen 40 minuters vila sen håller det på så hela dagarna..

Svar på tråden Augustibebisar 2008