• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

nu har jag jagat bvc och vårdcentral och barnakuten, ingen har tider... så nu får jag sitta och vänta så jag kan ringa till jourcentralen sen vid 16.30... trist, vi skulle ju åka in till stan och köpa lite julklappar osv, men vi kan ju inte åka 2 ggr helle... och jag kan ju inte åka in och ringa ifrån stan heller för tänk om vi inte får nån tid förrän vid kl 20-21 typ... då kan vi ju inte fara runt där inne ända tills dess....

• goshheidi

Jucea, om det är tänder på G så kan du också sätta nappar in i kylskåpet. Känns skönt och svalt för tandköttet.

VT, gillade hon den ätbara presenten? Skulle jag ha gjort. Godis och chokladmonster som jag är

Nu har jag bakat russinkakan igen. Tredje gången denhär veckan Den går åt som smör i dethär hushållet :)

• jeng

heidi, ja men nu har han börjat gnälla vid bröstet och spottar ut nappen också... så jag börjar bli mer orolig att det är öronen... bara att ringa sen i eftermiddag och kolla... bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite ju!!

• jeng

ja vt, vilken himla fin burk med julgottisar du fixade! imponerad!!

• Pling84

Hej. Här har vi suttit och sovit hela natten. Måns är superfökyld och täppt och skriker så fort han hamnar på rygg. Ska till bvc strax. La måns upppallad på kuddar i dubbelsängen medan jag gjorde mig iordning nu, och när jag tittade in hade han somnat! Han har aldrig somnat ensam förut. Typiskt när vi måste gå om 10 minuter!

Vi har inte provat nåt annat än bröstmjölk än, men det ska bli spännande på tisdag när måns blir 4 månader!

• Lina S

Såg att ni pratade om att krypa, det är jätteindividuellt när de börjar med det precis som allt annat. Och en del hoppar ju över det som sagt. Elliot kröp sent, han var 11 månader. Jag hoppas att Sam också väntar länge, för det är skönt. När de väl börjar krypa så har man fullt upp haha

Barnet kan få frostskader om man har bitring i frysen, tänk på det.
    Jucea du kan också ta en isbit i en handduk och gnida lite mot tandköttet för att lindra. Hoppas det bryter igenom snart!

Miss H - vilken underbar liten nakenfis Skönt att han börjar sova bättre nu. Här är det lite upp och ner, vissa nätter är ganska bra och en del väldigt oroliga.

Hälsade på min kompis nyfödda dotter igår, det är ju helt sjukt va små de är. Jag trodde ändå att jag inte skulle reagera så nu eftersom det inte var så länge sedan Sam var så liten, men precis som vanligt när man träffar en bebis blir man chockad över hur små de är. Han kan omöjligt ha varit så liten, men det har han ju. Hon var i storlek med Sam när han föddes. Ja det är svårt att fatta....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Amelie

Hej allihopa!
    Jag har "vilat" från familjeliv någon vecka, har varit sjuk och bortrest mm. Jag har ingen koll.

Heidi, har du köpt hus? Berätta!

VT: Kan du uppdatera mig lite med det viktigaste. Jag kommer inte att läsa ikapp, då hinner jag inte med i nutiden...

I morgon har vi dop, jag orkar ingenting. Vi har beställt färdig smörgåstårta och tårta. Det får bli så.... dyrt och väldigt slött men förhoppningsvis gott.

Jag funderar på att köpa en Tripp Trapp eller en Hokus Pokus till R i julklapp. Några tips??
    Svanenstolen är också ett alternativ, de säljer ut dem på en affär här i stan så den kostar ungefär som tripp trapp.

VT: Hur funkar din sele??
    Jag undrar, hur går den att sova i??

• luzorsus

vattkoppor i huset! Tova har fått vattkoppor!, än så länge är dte lugnt för henne, har på rygg, mage, nån i hårbotten men hon är pigg och det kliar inte nämnvärt..........jag har inte haft det dock, om jag ska tro på mamma...........jag håller dock tummarna att jag haft det som väldigt liten och att hon missat det...

• Angeluzia

har just varit och köpt en manduca bärsele, OHHHHHH så skön, efter att ha burit min "tjockis" i babybjörn blev detta som en dans på rosor =)

Svar på tråden Augustibebisar 2008