• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

VT: Tack för recensionen!!

8 kg, wow liksom...

Carina: Läste om Amadeus olycka... tur att allt gick bra.

Kesso: Vad tråkigt med din svärfar!

MissH: Vad skönt att Elton sover bättre och bättre.

• linn78

VT: Jag hade iaf blivit glad över godisburken

Kaol: jättefina ni är... Jag är på Ivan också att vi ska gifta oss, bara borgerligt då och utan stor fest, mest för lagens skull med tanke på arv och sånt... Hur ordnade ni med papper? Genom konsulatet eller hur gör man? Är mannen din katolik förresten?

• Kvack

VT: vad du är duktig på att komma ihåg allt som har skrivits. Jag hade också blivit glad över godisburken.

• Angeluzia

Jaa, nu får vi se vad natten bringar. Nu har lillen somnat efter många om och men, håller tummarna att han inte ska vakna fem igen för jag är banne mig som en levande zombie den tiden, har verkligen bestämmt mig för att lägga mig klockan 01 inatt!!! Och det är tidigt för mig, bara så jag får sova lite ifall han nu vaknar. Berättar imorgon hur det gick.
    God natt alla trevliga människor

• goshheidi
    Amelie skrev 2008-12-19 15:58:25 följande:
    Hej allihopa! Jag har "vilat" från familjeliv någon vecka, har varit sjuk och bortrest mm. Jag har ingen koll. Heidi, har du köpt hus? Berätta! VT: Kan du uppdatera mig lite med det viktigaste. Jag kommer inte att läsa ikapp, då hinner jag inte med i nutiden... I morgon har vi dop, jag orkar ingenting. Vi har beställt färdig smörgåstårta och tårta. Det får bli så.... dyrt och väldigt slött men förhoppningsvis gott. Jag funderar på att köpa en Tripp Trapp eller en Hokus Pokus till R i julklapp. Några tips?? Svanenstolen är också ett alternativ, de säljer ut dem på en affär här i stan så den kostar ungefär som tripp trapp. VT: Hur funkar din sele?? Jag undrar, hur går den att sova i??
     Jo, vi har blivit med hus. Det är P:s barndomshem och jag har legat vaken inatt när jag tänkt på det. Det är inte mitt drömhus direkt :( För mörkt inuti och tio gånger för stort :/ Men bara vi kommer igång med att göra om det så känns det säkert bättre. Jag föreslog att vi målar om hela taket i vardagsrumet och matsalen, men det tyckte P var en tokig idé för att taket är nästan nytt. Suck. Mörkt trä :( urk!! Man blir ju deprimerad bara för att man tänker på det! Men jag ska nog ännu få honom att inse hur mörkt o dystert det är med både mörkt tak OCH golv.
  • Vilda Tiger

Goooood morgon!
    Tack alla  ni som peppat om godisburken. Jag hoppas att den gick hem.

Idag ska vi fixa de sista julklapparna och mathandla inför jul. Vi satt igår, jag och Marcus, och bestämde oss för vad vi ska ha på julbordet på julafton, då vi ska vara här hos oss. Juldagen blir med min släkt och annandagen med hela Marcus familj. Men på afton kommer hans föräldrar och lillebror hit. Första julen hos oss! Vi ska ha bovetesylta, tartexpaté, vegansk "sill" (kokta auberginslamsor i egen inläggning), olika julgrönsaker, seitan (veggoskinka gjorde på vetegluten), veggokorv och något mer som jag inte minns just nu. Sedan gröt och nötter och godis på kvällen. Det blir nog bra!

• linn78

VT: spännande ert julbord låter!! Påminner smakerna om ´riktig´ julskinka, sill mm? För du har väl inte varit vegan alltid så du har smakat det också?? Mmmm tartexpaté, det e gott!!!

• Vilda Tiger

Linn
    Seitan smakar ju inte riktigt som riktig skinka... Det smakar mer som rostbiff, hävdar Marcus. Mild sådan. Jag har inte ätit skinka sedan jag var nio, då jag blev vegetarian, så jag minns faktiskt inte hur det smakar. Men fisk åt jag ju lite längre, så jag kan säga att vegan"sillen" INTE smakar som sill, men det handlar mest om konsistensen, som är annorlunda. Men jag göra såser som den ligger i, och DEN är rätt lik den vanliga sillinläggningen. Som senapssill, skagensill osv. Så du har ätit tartexpate!? Det har jag aldrig gjort, ska bli kul att testa det.

• linn78

VT: Mamman i min au-pair familj i england var vegan/vegetarian mm med jämna mellanrum (hon var lite knepig Så vi hade lite olika saker hemma då och då, tartéx med örter på rostat bröd är en höjdare... Hårt surdegsbröd som kniven knappt kommer igenom var däremot inte lika gott hahaha!!! Men rismjölk med vaniljsmak är också gott, det drack pojken ljummen på kvällen innan läggdags.

Svar på tråden Augustibebisar 2008