• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Linn
    Ahaaa... Jamen riktigt segt surdegsbröd ÄR inte gott! Jag är inte jätteförtjust i surdeg, gillar mer dansk rågbröd, sånt med massa hela frön och gott i.

• KaOl

hihihi ja visst är det sött m alla krullorna i måns hår

Linn: j är katolik men inte utövande.. han är svensk medborgare så vi behövde inga spec papper. håller tummarna för att du får igenom för det är såååå mysigt!! vi är verkligen så himla lycklig tillsammans (iofs även utan bröllop - men det blir liksom som en extra bekräftelse!!)

Nej - nu är det julstädning som väntar! ha det gott!

• Lana
    VT; den är super tycker jag,vi var på den förra året klart att den hade varit bättre med marcus

jucea; härligt

angel;hur gammal är han nu?

MissH; SKÖNT att han kom tillbaka
    härlig bild!

snart;hoppas du får jobbat in liter rutiner med lillen,när jag började med kvällsrutiner så vid 20 så la jag henne i sängen sen fick hon ligga där (om hon var nöjd) och filosofera tills hon somna,funkade bra

luzor;jobbigt jobbigt,hoppas de inte blir för många...krya på er!

KaOl; jätte fina är ni

här ska det bakas pepparkakor i dag
    Elly har inte bajsat på 3dar trots laktulos
    vi ska på farfars 60års kalas i dag.
    I dag har amingen gått bättre endast 30-40ml ersättning
    köpt en "ny" skötväska på blocket i dag,en svart skip hop,hoppas den är bra nån som vet?
    kort update bara
  • Angeluzia

Lana: Han är 4 månader precis på tisdag.

Ja natten då han somnade 23, vakande 23.15, vaknade 00.00, vaknade 01.00 vaknade 06, vaknade 11.30
    Så i det stora hela är ja ändå rätt nöjd utsövd och glad =)
    Jag kom i säng till 01.30 i alla fall, inte riktigt 1, men nästan, det tar sig =)

Här ska också städas, ska börja nu, medan han är snäll =)

• jeng

gomorron.

ted sov bra inatt men ville äta vid kl 4.30. en då somnade han ju direkt id nattningen kl 21 så det är helt ok ändå! bara jag som inte gick o la mig förrän kl 2.30 som tyckte det var lite segt!

fortfarande lite feber idag, men inget gnäll alls på dagen igår och inget hittills idag heller! och tandköttet ser inte lika vitt ut, så kanske lite svullnad har lagt sig!

nu ska vi ut och säga julgran snart, ted i selen! hoppas vi hittar nån fin! och att det inte är alltför dyngsurt i marken...

• Rimfolina

Hallon: Har du sett att de ska visa Anne på Grönkulla på TV? På måndag kl. 21 på 4:an.

KaOl, jättefina!!

• Vilda Tiger

Jucea
    Vi köpte också julgran idag. Vi velade fram och tillbaka om vi skulle köpa levande gran varje år eller om vi ska ha en plast, men det slutade med det sistnämnda. Det är skit med plast ekologiskt, jag vet, men vi ska ha den läääänge och jag gillar inte helt tanken på att vi varje år ska köpa en gran som odlats, huggts ner, transporerats osv.

Vi har köpt de sista klapparna och storhandlat inför jul nu. Mat i mängder... Hur mycket kan man äta, egentligen?! Jag fick strukturera om i hela kylen för att få in allt där.

Lyckeli har verkligen kommit ut den där sexveckorsfasen, för hon är SÅ glad och pratar och ler och charmar röven av de flesta. Hon har fått in mkt bättre rutiner igen. Det är bara natten vi inte har full koll på nu, men vi ska testa med välling på kvällen och se om det gör att hon kan gå ner till en matning igen. Dock har hon sovit till åtta två dagar på raken nu, och det känns ju UNDERBART om man jämför med förra veckan, då hon skulle upp strax efter sex. Men jag och M är rätt bra på att komma i säng på kvällarna. Innan midnatt ligger jag alltid, och sover oftast.

• jeng

hmm jag spenderade massa tid på att fixa mig och ted, på med kläder, leta fram stövlarna, regnställ osv osv osv... jahapp, sen kommer leif och säger att det är så kasst väder så de tar bilen... jaha... jag och ted tog vagnen och gick istället så nu fick jag en promenad, men FY vilket skitväder... blåst, iskallt och så massa regn... nej inget vidare. MEN regnstället spom jag köpte i höstas var perfekt, och nu kommer jag i byxorna utan problem också, köpte ju de tajtaste jag kunde trycka i mig i för att jag räknade med viktnedgång

japp så nu har vi 2 julgranar och granris på trappen. får se om vi klär ikväll! hoppas det!

nu ska jag nog köra in till stan och köpa några sista minuten klappar och ev en pepparkakedress till ted! den får ju knäcka extra som pyamas sen, och då känns det inte lika bortkastat på nåt vis...

• jeng

nehepp, det skulle jag tydligen inte alls det... *suck* jaja det får väl bli imorrn då... det var nån som protesterade här hemma...

• Lina S

Miss H - har han bajsat än? Du kan massera magen, det gjorde jag när E var liten och inte bajsat på länge, då kom det efter 10 min. Vet du hur man masserar?

Kaol - vilken fin bild på familjen! Han är jättesöt lilleman!

Vem frågade om skiphop?? Jag har det och tycker att den är bra! Det ända jag inte gillar är att den är öppen i mitten, dumt när det regnar...

VT - oj har du varit veg. så länge. Impad över att man klarar det när man är 9 år. Var du ensam i familjen då? Som var veg. menar jag?

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008