• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Luzor - om du inte får vattenkopper av Tova nu, så tycker jag att du ska vaccinera dig, det kan man tydligen som vuxen. Man ska bli jättesjuk av vattenkopper när man är vuxen. Min kompis fick det förra året och hon har aldrig varit så sjuk tydligen, hon fick över allt och då menar jag överallt. Upp i slidan och i hela munnen osv. Det är ju mycket lindrigare hos barn som tur är.

Hallon - herregud va ni spelar Här finns inte ett spel i detta huset förutom sällskapsspel. Min förra sambo var helt spelgalen och spelade rollspel el vad det nu var och kunde sitta flera dygn framför datorn så jag är så anti spel man kan bli.
    Hur gammal är nu L? Var det 9-10 år eller? Jag vet inget sällskapspel sådär direkt, men det är ju bara att fråga i affären för de är ju duktiga.

Mamma hade köpt massa kläder till pojkarna i julklapp som hon visade mig idag. Ganska många av sakerna har jag själv köpt. Så har hon inte kvar kvittot, va sur jag blev. Det måste du ju alltid spara sa jag, du vet ju att jag måste byta ibland. (ibland har det varit fel storlek, ibland har jag inte alls gillat det osv.) Man har ju fått byta på Kappahl tidigare om man bara haft alla lappar kvar, men inte nu längre tydligen det har varit en del svindleri med rabattkuponger. Typiskt. Lönt att ha samma kläder i samma storlek....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Jucea
    Gott att få in granen!

Lina
    Kan ni inte ge bort till någon bekant? Alltså i juklapp? Nån som har liten bebis eller är gravid... Ja, jag blev vegetarian nrä jag var nio, vegan tillsammans med Marcus bara några v efter att vi hade blivit ihop, för drygt fyra år sedan. Jag var ensam i familjen om det och alla trodde väl det var en nyck som skulle försvinna. Det var först när jag träffade Marcus som OCKSÅ var veggo som jag inte behövde höra massa tjat och gliringar. Det var som att det var först då de respekterade mitt val, innan dess var jag "jobbig". Tänk att det kan vara så, trots att jag var 22 år då jag träffade Marcus!

• Vilda Tiger

Lyckeli har verkligen fått in snurren att vända sig från rygg till mage nu! Det går i ett huj och så får hon med sig alla armar sedan idag med. Ibland hamnar de fel men hon kämpar och stånkar som en strandad säl, och till slut går det. Vi har lagt in en madrass på golvet i hennes rum så hon kan snurra bäst hon vill där.

• MissHellen

Lina: Ja, vi läste på internet i går kväll, men de komm aldrig nått! Han han sove som en kratta i natt.. Men, i morse kom de! I SÄNGEN då pappa slulle byta Sedan kom de ett lass till, en överfull blöja Så nu är han glad igen!

• luzorsus

Luz: Ja får jag inte vattkoppor nu ska jag överväga vaccination...tror även att man kan göra ett test och kolla om man haft det..
    För Tova går det bra. Hon får flytande Tavegyl mot klådan och det går jättebra. Kliade sig lite nu på kvällen då dosen av Tavegyl börja avta, så innan sängdags får hon en ny dos.

• willsam

hej allihopa.
    en nyfiken fråga bara.
    Vad väger era 4 månadersbebisar nu?
    julkramar

• Hallonsocka

Hej!
    Rimfo: Ja jag såg det! Helt underbart!!! Den ska jag se!

LinaS: Hugah! var han spelmissbrukare? Jag har hört många som blir helt besatta av spel, särskilt wow.
    A spelar nog mest, men det är mest om det kommit något bra spel han gillar och det har det ju inte alltid Annars gillar jag också men också vissa typer av spel. Det har väl mest varit A:s sorts spel den senaste tiden Fast nu kommer MASSA spel. Vi köpte Viva Piñata till L för det gick att spela fler vilket hon ville. och så köpte jag fallout 3 till a. Och så ska vi köpa prince of persia och Tomb Raider (fan det här har jag ju redan sagt!?!) Hursom, sällskapsspel är vi också suckers för. All slags spel Jag funderar på sällskapsspel än, kanske nått typ familjealias, men vi är för få i vår familj nu innan M kan vara med

Oj vad jag har handlat idag, köpte en nallebjörn till M för MÅNGA hundralappar, inte långt ifrån tusenlappen. Då jag gick därifrån funderade jag på vad fanken jag gjort Jaja, nu är det mesta inhandlat. M har dessutom fått två nya sovpåsar som Karin (svärmor sytt) den ena syns på bloggen www.socka.blogg.se.

Vi har ätit mögelost och jag tog ett halvt glas rött. Det var gott!

Appropå bröd. Jag ÄLSKAR surdegsbröd OCH danskt rågbröd för den delen Mumma så gott! Drygt att göra surdegsbröd själv bara :-/

• Vilda Tiger

willsam
    Lyckeli är snaaart fem månader och väger 7510 gram och är 65 lång.

• Hallonsocka

Willsam: My väger omkring 7250g och är 62,2 cm blir 4 månader imorgon

Svar på tråden Augustibebisar 2008