• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Luzor
    Snö hade varit fint så här till jul, får jag medge. Men vi har i alla fall fint väder här idag.

Lyckeli var uppe redan halv sju idag, med Marcus. Kvart över åtta somnade hon om igen, och det känns underligt att hon redan har haft förmiddagssovet snart. Hon brukar annars somna för den vid halv tio... Jaja, dagen får bli som den blir.

Snart
    Här är receptet:

100 gram margarin
    2 dl sirap
    2 dl socker
    6 msk kakao

Smält smöret och blanda ner resten i kastrullen. SEdan kan du väl ruljansen, antar jag. Koka och gör kultestet. Det går rätt snabbt, tror det brukar koka runt tio minuter eller lite mer för mig. Bara häll ut på bakplåtspapper och stelna sedan. Hoppas det går bättre nästa gång för dig!

Våra nätter är allt mer jobbiga här igen. Inatt vaknade L 24, 01, 02, 04 och sedan 6:15. Vid tolv fick Marcus gå med henne tills hon somnade. Vid två fick jag göra samma sak. Läste i bibeln att nästa period kan komma vid 23 v ålder. Hon är 21 veckor nu, så jag funderar lite...

• MissHellen

Elton är nu nyäten o sover gott ute på balkongen Jag sitter o äter en toast (eller 2 egentligen ), lyssnar på radion o bävar inför dammtorknngen.. Fy för de

Hallon: Usch, jag håller tummarna för att A ska bli bättre, de är ju snart jul! Fy för de oxå

Här kom de mer snö i natt, över en decimeter! Så nu har vi mycket snö Vi hade ju sedan innan oxå! Skoter väder

De verkar ha kommit en NY Elton.. Han gör ljud i från sej som vi aldrig hört, när han ska sova o även på natten! Hysteriskt grin/skrik o tårarna bara sprutar! De är precis som att han är mörkrädd eller nått.. Men natten har faktist gått sådär! I går var värsta natten någonsin. Då skrek han HELA natten o kom aldirg till ro.. Lillbubben!

• MissHellen

Haha, jag menar INTE julen! Utan kräksjukan tokigt de blev nu såg jag!

• jeng

vt, vad jobbigt att ni har mycket vakentid igen!!! hopaps att det går över snart!! hon är inte täppt i näsan eller nåt sånt som det kan bero på?

ted sov mellan 21 och 6.30 inatt iaf!

• linn78

MissH: så håller axel också på, han blir hysterisk, tårarna sprutar och det går knappt att trösta honom... Och så har han helt plötsligt blivit rädd för allt möjligt, ljuden i leksakerna och spargrisen med mynt i är jättefarliga likaså om vi pratar högt eller ropar eller något. Han rycker till och spänner hela kroppen och så ser man riktigt rädslan/paniken i hans ögon, stackaren....

• MissHellen

linn78 skrev 2008-12-22 12:53:10 följande:

MissH: så håller axel också på, han blir hysterisk, tårarna sprutar och det går knappt att trösta honom... Och så har han helt plötsligt blivit rädd för allt möjligt, ljuden i leksakerna och spargrisen med mynt i är jättefarliga likaså om vi pratar högt eller ropar eller något. Han rycker till och spänner hela kroppen och så ser man riktigt rädslan/paniken i hans ögon, stackaren....
    Elton går inte häller att trösta o man hör hur LEDSEN han verkligen är!
    Elton reagerar oxå på när nån nyser, hostar eller ropar då han inte är berädd, han blir jätte skraj!

Kan små barn vara mörkrädda ?
  • linn78

missH: jag tror inte att det är rädsla för mörkret utan för att dom inte ser oss och bekanta saker eller?!

• goshheidi

Hej på er!
    Det bakas för fullt i tråden ser jag :)

Igår bakade jag också pepparkakor för tredje gången redan. Jag fick ett så jättebra pepparkaksrecept utav min svärmor. Superlätt att laga!! Man behöver inte stå och koka och degen behöver inte stå i kylskåpet en hel natt heller. Och pepparkakorna blir jättemumsiga.
    Här är receptet för den som vill försöka.

150gram smör eller margarin (mjukt -man kan värma det lite i mikron så det blir mjukt)
    1 1/2 dl socker

Rör ihop smöret och sockret till skum

Lägg till:

1 ägg
    2 msk sirap
    1 tsk kanel
    1 tsk nejlika
    1 tsk kardemumma

1 tsk bikarbonat
    3 dl halvgrovt vetemjöl

Låt stå i kylskåpet ett par timmar, kavla ut och gör som vanligt :)

Man måste jobba ganska snabbt med degen bara för den blir fort mjuk och då är det svårt att få bort kakorna från arbetsbänken eller underlaget.

Igår var även vi till skogs och högg en julgran. Felix var också med och valde ut den finaste granen :) Han sov i och för sig :) haha, men så gör ju ofta de högsta beslutsfattarna också *fniss* Det blev så julmysigt här hemma genast när vi stoppade in stöpseln och juleljusen började lysa i granen.

Kan hända att jag inte hinner titta in så många gånger mer innan julen, så jag vill härmed passa på att önska varenda en här i tråden en riktigt skön och framförallt fridfull jul!

• MissHellen

linn78 skrev 2008-12-22 13:05:15 följande:

missH: jag tror inte att det är rädsla för mörkret utan för att dom inte ser oss och bekanta saker eller?!
    Kanske de, men Elton ligger ju mellan oss o håller oss båda i handen.. men jag vet inte
  • goshheidi

Felix skrattade helt massor igår åt världens enklaste grej. Han har en skallra där det är ett ansikte (ögon och mun) på ena sidan och bara rött på andra sidan. Så höll jag den ungefär 40 cm från hans ansikte och så vände jag snabbt på den så att ansiktet försvann, och guu så han skratta :) hahah. Lättroad bebis :) Men han tröttnade efter fem, sex gånger. Men han var såå söt när han skrattade så han nästan kiknade :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008