• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi
    MissHellen skrev 2008-12-22 12:59:17 följande:
    linn78 skrev 2008-12-22 12:53:10 följande: Elton går inte häller att trösta o man hör hur LEDSEN han verkligen är! Elton reagerar oxå på när nån nyser, hostar eller ropar då han inte är berädd, han blir jätte skraj! Kan små barn vara mörkrädda ?
    Felix blir hysterisk ibland on man råkar släcka lampan just då när han håller på att somna. Kanske han blir rädd när han plötsligt inte ser den trygga omgivningen.
  • Lana
    Snart;hade missat att svara:nä precis och det är ju tråkigt att man ska behöva bli van eg.Förstår dig,mycket tröttsamt.
  • Snart sommar

Lana: jo, riktigt tröttsamt är det.

VT: tack, ska prova det ikväll, om jag hinner.

Ikväll kommer maken med gran och då ska vi klä den, eller imorgon. Får se vad vi hinner.

Mor var förbi nyss och lämnade julklappar till barnen. Trots att vi sagt ifrån så får dom f-n mängder. Dom kommer ju tröttna innan dom ens hunnit börja! Två av mina systrar har inte lämnat sina julklappar till dom än heller och så får dom ju av makens familj på julafton. Dom ska nog få öppna en del den 25 istället för allt på julafton tror jag. Då ska en av mina systrar hit till oss, en minijulafton.

• Snart sommar

Förresten, hur mycket ska dom äta varje mål nu? Lillen är 3½ månad och åt 180 vid 12.30. Nu är han hungrig igen. Det har gått ungefär 3h och det är vad det brukar när han ammat också (dom senaste dagarna).

• Vilda Tiger

Snart
    Du kan ju testa att ta hälften av nr 1 och hälften av nr 2... Fyra månader är väl gränsen annars, men jag tog nr 2 lite innan L var fyra månader.

• Snart sommar

VT: han får nr 2 med en gång, tyckte inte det var någon idé att börja med ettan.

• Vilda Tiger

Snart
    Okej... Tja, men då behöver han så mycket, då! Lyckeli äter ungefär 130-150 varje gång hon får ersättning nu. Det är två eller tre ggr om dagen, annars får hon gröt eller mat.

• lille08

Har laddat upp ett litet filmklipp på William där han skrattar. Jag busar med honom med en leksak. Det är en "skallra" med trådar och kulor... vet inte vad de heter... nån som vet vad det är jag menar och vart de i så fall finns att köpa?!

• Snart sommar

VT: ja, det gör han ju. Jag är mest nyfiken på hur mycket det sägs att dom bör äta vid ett mål. Har glömt av det och jag kunde inte hitta det på förpackningen heller.

• Vilda Tiger

Lille
    Hihiiii!! Underbart ju!

Hur jäkla länge ska en pate stå inne i ungnen egentligen?! Min har stått där i över två timmar men den ser helt fisig ut än. Den ska ju bli lite fast, antar jag!? Suck... misslyckat, antagligen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008