• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84

Lena: ååh stort grattis en stor tjej nu

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Hallonsocka

Lana: Åh vad härligt att hon ökar i vikt. Lön för mödan Vad duktig du är!

• m0e

Lille- men fy så söt han är Lille Farbrorn!

BV- Jag såg er också i tidningen och blev helt överraskad. Jättefin bild var det hur som helst

Lana- Vad skönt att hon börjar gå upp i vikt. Min lilla åker upp och ner hela tiden. Ena veckan går hon inte upp ett endaste gram och nästa så går hon upp 300 gram på en vecka. Sist hade hon bara ökat 75g på två veckor.

Pendlar just nu mellan spisen och datorn i hopp om att få till lite julgodis. Jag har i och för sig redan gjort 3-4 sorter, men mycket vill ha mer
    Desvärre så får jag aldrig till det. Det spelar ingen roll om det är kola, knäck eller något annat som ska kokas. Står det "koka i 35 minuter" så får jag lik förbannat koka det i minst en timme! Nu har jag snart kokat min 20-minuters-kola i 1½ timme och tja.. jag tror det börjar likna något.. snart :P

• jeng

hej i julstöket!

fullt upp här, vi har packat och fixat inför avresan som är tidigt imorgon bitti! vi ska hinna förbi ikea också på vägen och köpa en sån matstol som man kan ta bort benen på och ta med sig i bilen! smidigt och det behövs nog en så som vi ska fara runt!

slog in julklapparna förut också, och ph fick sin bilbana som han otroligt nog blev jätteglad över!! lyckad julklapp! ja vi släpar ju inte med oss grejerna bort utan öppnar innan eller efter istället...

det var nåt jag skulle kommentera också, men det har ja såklart glömt bort vad det var redan...

jo, bv superfin bild!!! är det det numret som kommer i butik nu alltså? för då kanske man skulle köpa det om man minns!

snart, ted äter nr 2 nu för han ville ju ha 2.5 dl av nr 1 och det funkade ju inte för magen!!! men när han bara druckit ersättning så har han fått en tetra, som ju är 2 dl, och så har han ofta lämnat lite. när han nattar då dricker han 125-140 nånstans, och då har han ju ammat typ direkt innan... idag hällde han dock i sig 2 dl av vällingen!!! men nu sover han gott också hahaha!! ja, vi har ju börjat med majsvälling, och nu har han fått det i en vecka och magen funkar bra så idag fick han en flaska mitt på dagen också. jag ska också lägga ner den här amningen nu, för jag får ändå alltid toppa med nåt känns det som...

• BebisVagga
    jeng skrev 2008-12-23 00:43:09 följande:
    hej i julstöket!fullt upp här, vi har packat och fixat inför avresan som är tidigt imorgon bitti! vi ska hinna förbi ikea också på vägen och köpa en sån matstol som man kan ta bort benen på och ta med sig i bilen! smidigt och det behövs nog en så som vi ska fara runt!slog in julklapparna förut också, och ph fick sin bilbana som han otroligt nog blev jätteglad över!! lyckad julklapp! ja vi släpar ju inte med oss grejerna bort utan öppnar innan eller efter istället...det var nåt jag skulle kommentera också, men det har ja såklart glömt bort vad det var redan...jo, bv superfin bild!!! är det det numret som kommer i butik nu alltså? för då kanske man skulle köpa det om man minns!snart, ted äter nr 2 nu för han ville ju ha 2.5 dl av nr 1 och det funkade ju inte för magen!!! men när han bara druckit ersättning så har han fått en tetra, som ju är 2 dl, och så har han ofta lämnat lite. när han nattar då dricker han 125-140 nånstans, och då har han ju ammat typ direkt innan... idag hällde han dock i sig 2 dl av vällingen!!! men nu sover han gott också hahaha!! ja, vi har ju börjat med majsvälling, och nu har han fått det i en vecka och magen funkar bra så idag fick han en flaska mitt på dagen också. jag ska också lägga ner den här amningen nu, för jag får ändå alltid toppa med nåt känns det som...
    ja nummer 1.. ja lätt jag med ska köpa den.. viste inte ens om att jag var med i tidningen..
  • jeng

oj visste du inte om det??? de måste väl ha bett om lov för att få trycka bilden osv? eller menar du att du inte visste vilket nummer det skulle vara med i?

• jeng

nu far vi hem-hem för att fira jul i dagarna 3!! kommer tillbaka hem på juldagen nån gång hoppas jag!

GOD JUL på er allihopa!!!

• MissHellen

God morron Är alla o julstökar nu?

Elton sover nu, jag ska slänga i mej frukost o borsta tänderna. Sedan kommer min mormor, vi ska ta sista rycket med julklapparna! Har en kvar, till Elton

R är o klipper sej, sedan ska han o jobba! Jag ska packa o städa i dag, de är min lott de

• willsam

tack för svaren allihopa! Min lilla tjej föddes 13/8 med ett stort hjärtfel och stopp i tarmarna, jag tycker att hon har vuxit massor och är riktigt knubbig och go nu...
    Hon är 58cm lång. och väger 5050g.hehe
    hon är kanske ganska liten.
    jag vet ju att man inte ska jämföra med friska barn, men jag tyckte det var lite intressant.
    GOD JUL allihopa. kramar

Svar på tråden Augustibebisar 2008