• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

luzor
    MMMmmmmm... såna havretekakor är SÅ goda! Har bakat dem förr. Jag ska testa att göra griljerad kålrot i år också, men "skinkan" jag gör är baserad på glutenmjöl. Här är receptet:

www.oxon.se/seitan/bake_2.html

Det är jättegott!

Snart
    Ojdå, imponeras ska det minsann. Gud va tröttsamt! Jag syftar alltså på den svärmor och hennes syster. NÄ, inget sånt i min släkt, däremot har vi några få i Marcus släkt som ska briljera varje gång man träffar dem. Bjuder man på två sorters kakor när de kommer, så får man minst fyra sorter när man kommer dit nästa gång. Och fint ska det vara. Suck...

• Kvack

Idag har vi tagit in julgranen och pyntat den. Har även sättit upp lite tomtar och sånt överallt. Bakar det gör sambon min, han är duktigare på det än vad jag är. Det är även han som lagar maten här hemma. Jag tar hand om disken istället.

Nu har vi haft 8- års kalaset för H och även firat min mamma som fyllde år igår.

• Vilda Tiger

Kvack
    Va gott att han bakar! Marcus bakar aldrig, och jag gör det gärna då jag tycker det är roligt. Men lagar mat gör han ofta, även om det sista tiden nästan bara har varit jag som gjort det med. Han är ju inte så rörlig än i sin arm.

• jeng

gokväll

vi har shoppat det sista nu (förutom systemet... glömde att det inte är öppet på söndagar... suck!!) så gick vi promenad i det superfina vädret på förmiddagen. innegranen står i hallen och aklimatiserar sig, och utegranen har nu fått belysning! ikväll ska vi klä granen och så in julklappar!!

och ni, inatt sov ted mellan kl 20 och 8!!

• Vilda Tiger

jucea
    Wow! En HEL natt! Här är vi långt ifrån det, men va skönt för er! Är det vällingen som gör det, tror du? Vi testade med välling igår men det var ingen skillnad.

Hittade förresten badkulor med vaniljdoft här, men de kostade 100 kr för tre eller fyra stycken. Lyxvarianter. Kulor stora som golfbollar.

• jeng

vt
    haha oj då ja det var lyxbollar jag är iofs van att betala typ 100 kr för 5 stk och då är det vanliga, så så illa var det väl trots allt inte... jarg har hittat en hemsida på nätet som verkar lite halvskeptisk, men jag ska testa den iaf

japp det var superskönt!!! vet inteom det är vällingen för han äter ju max 1 dl välling istället för ersättningen om kvällen då, vid nattningen. jag tycker det är så lite så det inte borde göra nån skillnad... men vem vet! jätteskönt både för oss och för honom. nackdelen är att inatt gick det nästan 14 timmar mellan 2 amningar, och det spände inte ens det minsta lilla i brösten... inte mycket mjölk där inte! igår toppade jag efter 2 eller 3 amningar mitt på dagen också...

nehepp, nu ska vi ha familjemys!!

• Lina S

Åhh det låter skitgott VT, sådana måste jag absolut göra Har du provat min fillimpa än?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana
    angel;OK..

LinaS; det var jag som frågade ang skip hopen,har precis köpt en utan att ens titta på den mer än på bild,kom på att "tänk om den inte är bra"..bra att du är nöjd..regnar det lätt ner?ramlar saker up om man lägger den ner under vagnen?

snart;FY va tröttsamt jag hade blivit tokig på mikael...

Elly har sovit i 30min nu,helt sjukt...varför så tidigt....jaja i dag ahr vi gjort peppakakor och julgodis nu vet de skam va jag ska göra...hmm....barnmat skulle jag ju göra...har redan gjort potatis pure och morotspure,nu blir det äpple pure.
  • Snart sommar

Lana: ja, jag är ju van, men inte är det mindre retsamt för det. Det är äsällan han faktiskt svarar på vad jag säger/frågar öht, men inte enligt honom... Suck.

VT: ja, här är det Mrs Buckets candle light suppers lite då och då . Så mitt hemgjorda julgodis passar nog inte in...

Nä, nu är det städa och lägga barnen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008