• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Jusste glömde svara!
    LinaS: L är 10

• KaOl

Willsam: Måns var 64 cm lång o vägde 7800 g någon dag före han blev 4 mån

• Snart sommar

Willsam: lillen vägde 6,3 kg och var 61 lång vid 3-månaderskontrollen. 4-månaderskontrollen har vi inte varit på än, ska dit i mellandagarna. A är en av dom yngsta i den här tråden, född i sep .

Blä, idag har jag tvingat med hela familjen ut i affärer för att bland annat köpa hem för att kunna göra lite julgodis själv.

Vill ni höra ett typiskt missförstånd mellan mig och maken?

Jag:- "jag ska göra lite julgodis (stark betoning på att jag ska GÖRA). Vill du ha något? (måste fråga för annars står han efteråt och ville ha iallafall ).
    Han:-"ja, lite brända mandlar"

Jag letar fram recept på detta, vet knappt vad det är .

Handlar hem sånt som behövs, ställer mig och börjar göra iordning allt.

Jag:- "ser det ut som det ska?"
    Han:- "ja, det ser riktigt ut."
    Jag:- "Bra, för det är ju för dig jag gör det."
    Han:- "Varför då?"
    Jag:- "För att du sa att du ville ha brända mandlar när jag frågade?"
    Han:- "Jaha, jag menade inte såna. Såna där äter jag inte."
    Jag (smått irriterad):- "nähä, vad menade du då? Och kunde du inte ha kläck det tidigare? då är det ju helt meninsglöst att jag gör det här?"
    Han:- "Jag menar såna man köper, dom är rosa. Ja, jag äter det då inte..."

Gahhh!

Det här är första året jag gör lite julgodis. Vi ska till svärföräldrarna och ja, lång historia kort, det är vad jag ska ha med mig till firandet. Men det kommer väl inte duga om jag känner den familjen rätt...

Egentligen borde jag lägga mig, men det är gott att slappa också och sitta ensam en stund. Nattmänniska som jag är så blir det lätt så på helgen.

Ja, jag funderar på hur jag ska få inte lite rutiner på lillen. Mellan var ju lätt att få inte rutiner på, men A är mer egen. Eller så är jag mer lat nu och inte orkar ta fajten...

• Hallonsocka

Snart: Nej men fy! Jäklar vad jag skulle bränna av. Och jag hoppas att både make och svärfamilj kommer uppskatta ditt julgodis! Jag ger till mina syskon i julklapp och är övertygad om att de kommer att bli jätteglada! Vart är julandan!

Appropå julanda. JÖSSES vad jag och C fick stå ut med pikar, suckar och arga miner från människor på stan igår, vet inte alls vad vi gjorde fel! Det var expiditer, andra barnvagnsföräldrar (särskilt en mamma som körde på C och sedan sa åt henne att flytta sig varpå hon suckade märkbart irriterad fortsatte sin konversation med en annan kvinna, de kom in i en hiss vi redan stod i för att åka upp till en affär... ARGH!) Ingen julanda alls med andra ord!

My sov inte alls lika länge som hon brukar inatt, hon somnade kring halv nio och vaknade kring halv nio... hm, fast då sov hon ungefär lika länge som hon brukar ändå... Hm Ajja

Vad ska ni göra idag? Vi ska handla det sista plus lite mat (lax och sånt)

• Vilda Tiger

Snart
    MEEEEN! Jag hade  blivit vansinnig och Marcus hade allt fått trycka i sig de där mandlarna i vilket fall. Nämen allvarligt, de blir säkert jättegoda och gör succé och då maken ska smaka så kan du skrika "Neeeeeeej!! De är inte rosa, du ÄTER inte de där!!!!" och se reaktionen. Jag var nattmänniska lite mer förr, men nu ser jag allt till att sova innan midnatt fyra dagar av fem i alla fall, för annars är jag inte rolig på mornarna. Jag tar ofta båda nattmatningarna och så tar Marcus upp henne på morgonen, så får jag sova en timma eller en och en halv. Sedan tar jag ut henne på promenad så hon får sova frukost. Då får vi som vi vill båda två, både M och jag.

• Hallonsocka

VT: Här ammas det än, varför jag tar alla matningar och jag lyckas sääällan somna innan tolv, eller ett för den delen. Men A är ju morgonpigg så han tar oftast M om hon är vaken. Men oftast sover hon ju lika länge som jag Vi sov bägge fram till tolv här om dagen

• Hallonsocka

Håå M blev trött så jag lade henne i sängen bredvid A. Nu gick jag in i rummet för att se om hon somnat, och det har hon. Hon och A håller handen och sover med ansiktena mot varandra... Gaaah jag dööör vad vackert livet är med M i det *blödig mamma*

• Vilda Tiger

Hallon
    Åh, såna syner får en ju att smälta direkt. Vackra familjen! Ojoj, sova till tolv vet jag inte om jag har gjort sedan jag var tonåring... Jag trivs rätt bra med att gå upp runt åtta.

Svar på tråden Augustibebisar 2008