• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

Ni får ursäkta att jag är ekran off här just nu och inte så social men jag har rätt mycket i hjärnan med denna satans amning Skrikandes

• Vilda Tiger

Snart
    Haha! Jamen så är det hos Marcus släkting jag skrev om med! Tända ljus och bestämda platser och bordsdamer och milda konversationer. Ditt julgodis slår dem säkert med häpnad.

Lana
    Hur gör du äpplepure? Jag har gjort med potatis och palsternacka idag. Förra gången jag gjorde det nästan kräktes Lyckeli, hon gillade det INTE! Men nu köpte jag en burk med sån mat och så blandade jag den jag gjorde med den köpte, och frös in i portioner. Och det gillade hon mycket mer! Hon åt nästan en dl till middag.

Mannagrynsgröt!! Jag säger bara det. Lyckeli blir skitlycklig då hon får det, och ikväll moffade hon i sig en dl gröt med blåbärspure på. Bara gapade och gapade och ville ha mer, och log mellan tuggorna. Och så tar hon tag i ni hand och för den mot sig, för hon vill ha mer FORT!

Jag skulle vilja göra fruktpureer själv med, men hur gör man? Bara kokar frukt och passerar, eller? Banan gillar hon, det är ju bara att skrapa, men jag tror det gör henne rätt hård i magen. Vill göra egen päronpure. Och hallon.

Lina
    Inte än! Jag tänkte göra det idag men jag måste köpa vegansk youghurt först, för det är det närmaste filmjölk jag kan komma tror jag. Och det hade jag inte hemma idag. Ska försöka handla det imorgon!

• Lana
    VT; man skulle skala äpplet/na och sedan koka dem och sedan mixa eller mosa dem. Samma med päron osv. här är en länk med toppen grejer! http://home.swipnet.se/wester-zakrisson/barnmat/smak.htm  har du frukter,potatis,kött,kykling mm mm(om du vill det då) även för de äldre åldrarna!

Nu har jag bärt på Elly i 40 min hon kommer INTE till ro i dag
  • jeng

vt, hihi verkar som M har komit över det där med att han inte ville att L skulle börja käka innan 6 mån iaf!! Vad kula tt hon gillr mat! Speciellt när ni ändå ger ersättning lixom, varför inte? Om man ammar är det ju en annan sak, både smidigare och billigare än att köpa mat ju!

Nu står granen grön och grann i stugan, än så länge iaf! Eftersom vi ine kom iväg förrän igår med att hugga gran så har den ju itne aklimatiserat sig speciellt länge, så risken finns att den får en chock och inte har några barr kvar när vi kommer hem ifrån julfirandet hahaha! jaja, då får vi väl hugga en ny då, big deal

• Vilda Tiger

lana
    Tack för sidan! Kollade snabbt, den verkar bra!

Jucea
    Ja, vi har kommit fram till en bra kompromiss. Och eftersom Lyckeli gillar det så mkt så är det liksom inget att snacka om.

• jeng

vt, precis så var det ju här också. ph ville ju vänta lite längre, men när han ser hur ted äter av maten han får så går det lixom inte att säga att man ska vänta bara för att heller... speciellt när det funkar bra med magen osv! vad skönt att det funkar för er också!!

• Snart sommar

Tjohooo! Lilleman åt ur flaska när jag gav honom nyss. Det går framåt här .

Nu ska jag leta adresser...

VT: ja, jag vet ju inte hur det är med dig, men jag känner mig alltid så borta på sånt. Vet ju knappt vilken gaffel som är till vad. Tänker alltid på Pretty Woman när jag sitter där

• Lana

snart;åh vi kan la byta??hade ju varit toppen skönt att han börjjar ta flaskan. Får jag fråga varför du vill det?sorry om jag missat det!

• Snart sommar

Lana: bara jag som inte vill amma mer. Jag hade satt ett mål på 4 månader och det får räcka för mig.
    Tar hon inte flaska? eller missförstår jag nu?

Just nu sitter lilleman superpigg bredvid mig i babysittern. Jag har massa saker jag borde göra också, men orkar inte just nu.

Jag har aldrig gjort egen kola förut, me hur lång tid fr den att stelna i kylskåpet? Den har inte stelnat än och den har stått där i 6h iallafall... Misslyckad så det skriker om det . får väl göra en ny sats imorgon...

• Vilda Tiger

Snart
    Den kola jag gör är jättelätt att göra och den stelnar på några minuter i rumstemperatur. Jag ska ge dig receptet imorgon. Den skulle antagligen koka lite längre.

Svar på tråden Augustibebisar 2008