Augustibebisar 2008
Oj, va lugnt det är här idag!
Vi fick oss en promenad i det sköna vädret. Kanske är det det ni andra är ute i med. ![]()
Oj, va lugnt det är här idag!
Vi fick oss en promenad i det sköna vädret. Kanske är det det ni andra är ute i med. ![]()
Lina
Precis! Men jag har tidigare bara sett att det står "19veckorsfasen" och antagit att det startar då. Men det har varit så här hemma i snart två veckor, sedan Lyckeli var runt 16,5 vecka. Och det stämmer jättebra eftersom Lyckeli är född 18 dagar före bf! Kul med loppis. ![]()
Lana
Men va gott att något så enkelt och bekvämt (för er allas des) gör göra henne nöjd! Det kan vara att hon är trött i ryggen och behöver räta ut den, kanske. Eller så bara rådiggar hon sin säng!
Mareld
Lina svarade ju bra på det där... Allt kommer enligt boken hända Julia en vecka före det står i boken. Men som Lina sa - det är ju individuellt med. Men det står ju att alla faser kommer att komma, bara det att de märks olika mkt på olika barn.
Idag har det varit full rulle! Först kom min brorsa och hans dotter Jonna hit. Vi fikade och snackade. Sedan kom M hem, och då ville tre av hans killkompisar följa med in och kika på Lyckeli. Två av dem hade inte sett henne innan. Och så har de inte sett lägenheten så de kikade runt. Sedan skulle vi alla (Jag, M, L, brorsan och Jonna) ner och äta middag hos M´s föräldrar. Vi brukar gå men det funkade ju inte idag då vi hade med oss dem. Så Stig fick hämta oss (Marcus pappa) för han har bilstolen i sin bil, och så tog brorsan sin bil och åkte efter. Sedan åkte brorsan och Jonna hem och Marcus bror körde hem en mycket bakistrött Marcus, medan jag och Lyckeli gick hem. Man måste ju få ihop sina steg nu för tiden... Och L behövde sova en halvtimma.
Lina
Jag såg just idag, just då hon valde den där Rickard från Gbg. Första stunden jag sett på programmet, men genom reklam vet man ju vilka de är. Jag lipade som en tok! Åhhh, va sött! Jag håller med - den där känslan vill man konservera och kunna ta fram när som helst. Det krävs lite jobb för att minnas exakt hur det var när man var nykär. Säger som du - skulle aldrig byta ut M men man vill ju att det där pirret ska vara konstant. ![]()
Håller med Mareld: JUCEEEEA!!! Vill höra hur det gick igår ju! Komsi komsi...
carina
Gulligt!
LinaS
Teds namnfest. ![]()
Lina
Den bilden du har nu, med båda grabbsen, den är SÅ fin!
Attans att han har kommit på det... Men det händer grejer med Lyckelis sömn nu med. Hon brukar alltid behöva en powernap på en halvtimma ngn gång runt 19 om hon inte har sovit efter 17, för att orka till halv nio då hon får kvällsmat. Men idag gjorde det att hon var superpigg till halv tio. I förrgår med. Så hon klarar antagligen att vara vaken längre perioder nu. Kanske Sam med?
Hejhej
Jucea
Kul att kalaset blev så lycket!
Här är det sådär. Marcus fick samtal från Sahlgrenska förut. Det var en dam som sa att "det här ska vi inte vänta med alls", antar att det var läkaren som ska operera honom. Han läggs in imorgon kl 11 och samma dag ska han magnetröntgas. Sedan ska han opereras på onsdag, och måste ligga kvar inne tills på fredag. Då får vi se om han får komma hem. Känns tungt. Marcus är ledsen för han gillar inte tanken på att op plus att va borta från oss så länge. Jag är ledsen för att jag inte står ut med tanken på att de ska hitta ngt imorgon på magnetröntgen. Hålla tummarna för oss, alla!
Tack för alla snälla ord. Jag önskar den här veckan går fort och att det är något ofarligt.
Carina
Det åt vi med idag. Fast vegansk sådan.