Augustibebisar 2008
MissH
Jag tror inte att han blir hård i magen av lite ersättning. Och nog kommer han att bajsa ändå, lite hård i magen är inte hela världen. ![]()
MissH
Jag tror inte att han blir hård i magen av lite ersättning. Och nog kommer han att bajsa ändå, lite hård i magen är inte hela världen. ![]()
Angel
Lyckeli har gått upp lite mer än 3000, och väger alltså nästan det dubbla nu. Några hundra gram kvar kanske, men nästan. Men alla bebisar går ju upp olika fort. Varför undrar du? Har du ett litet eller stort barn? Vad heter han?
Angel
Var inne och kikade och såg att han heter Marcus. Mycket fint namn, min man heter detsamma.
Han har EXAKT likadan mun som du har!!!
Lana
Ja, man reagerar lite konstigt, men det känns som om man inte, på några villkor, kan vänta till morgonen med att pussa henne och vara hud mot hud.
Så, veckohandlingen avklarad. Pust, det känns som om jag lägger mer och mer pengar varje v på mat! Vet inte om det beror på att priserna stiger eller att vi äter mer... Fast ersättning och blöjor kostar ju en del med, förstås.
Lana
Man kan testa att dricka te på anis och fänkål, eller te på lusern. Lusernteet finns på hälsokosten. Annars kan man testa att svepa en iskall lättöl just innan amningen, det ska också öka produktionen.
Lana
Sedan behöver du inte ge upp amningen helt. Man kan t.ex. amma på morgonen och ge erättning på kvällen, och varva hur man vill och kan på dagarna. Det kan ju va mysigt att ha kvar några amningsstunder på dagen. Fast då minskar ju produktionen mer. Du kan även testa att handmjölka mellan amningarna för att öka prod. Fast det har du väl redan testat...
Här bara jag väntar på att L ska bli trött så vi kan ut och gå.
Lana
Du ska vara jätteglad att Elly har kunnat äta bara tuttemat så länge som hon har gjort det.
Och som sagt - man förstör ju inte ngt av att ge lite ersättning då och då!
Lugnt här i eftermiddag.
Jag en ensam hemma och nu sover Lyckeli middag. Vad ska jag göra, då...
Lana
Åh, godis sa jag helnej till idag i affären.
Men jag har ätit en liten bägare sojachokladpudding till efterrätt. Det var också gott. Och ikväll ska jag smaska på melon och blåbärsyoghurt.
Åh, trist med en sån bm. Min är lite likadan men om jag verkligen frågar så svarar hon ändå. Och jag gillar att hon är lite lätt på det sättet.
carina
Fast så full var jag inte! Lagom! Jag mådde inte illa dan efter och då kan det inte ha varit så farligt, tycker jag. Ha så kul! Det är du värd! ![]()