Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Kvack
    Kolla så att det inte är torsk. Lyckeli hade mkt torsk (svamp i munnen) och då ville hon inte suga på napp och hon åt kinkigt. Vi fick medicin utskriven och nu är den nästan helt borta.

Snart
    Jag hade blivit döstressad om jag åkt på kontroll och Lyckeli hade suttit och tjutit samtidigt! Märks att du är härdad efter tre barn...

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Har lite experiment med Lyckeli nu när Marcus sover borta. Jag la henne kl åtta och ska se om det gör att hon vaknar en timma tidigare eller om hon sover till sju, som vanligt. Inte kul om hon vaknar sex, men ska ändå testa. Igår lade hon sig åtta men vaknade kvart över sju idag, alltså vanlig tid.

• Vilda Tiger

Lina
    Päronsoppa! Det lät jättegott! Jag har kalasat på sen middag och tuggar nu morot.

• Vilda Tiger

Lana
    Ja, jag hoppas! Alltså, jag skulle helst vilja att hon sov till 8 men hon verkar inte vilja göra det. Men det kanske går att dra ut nätterna så här på kvälls-sidan. Hon har börjat sova mindre på dagarna nu så det borde bli mer sömn på nätterna då, tycker jag. Ja, hon sover nu iaf - bäst jag lägger mig innan 23 IFALL hon vill upp kl 6 imorgon... Hemlis

• Vilda Tiger

LINA
    Jag har hört talas om dessa tvättnötter men inte letat så ivrigt efter dem! Men jag ska nog kika efter dem ändå. Sköljmedel använder jag aldrig, jag torktumlar alla kläder två-tre minuter innan jag hänger dem på tork. Då blir de mjuka och fluffiga ändå.

Jag får äta allt, men väljer bort mkt. Nämen allvarligt så ja, många sorbeer är utan mjölk och då äter jag dem gärna. Jag ska försöka mig på den där päronsoppan någon gång... Måste va gott med den där kaktussorben i!

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag förstår dig precis! Ingenting får hända ens barn, och man värnar dessutom om ALLA andra barn i HELA världen mkt mer nu! Jag har också varit extra pussig på Lyckeli idag. Hon har däremot varit på uselt humör och blivit grinig på mig då jag har klängt så på henne.

• Vilda Tiger

Kvack
    Attans. Det hade ju varit lätt att behandla annars, även om det självklart är skönt att hon inte har det.

• Vilda Tiger

gomorron!

Mareld
    Hon äter allt en gång på natten med. Oftast vid fem.

Inatt vaknade hon dock halv ett och ville ha mat. Sedan halv fem. Sedan vaknade hon vid sju, jag tog upp henne till mig och vi halvsov till ÅTTA! Längre än på länge.

Jag läste i "Att växa och upptäcka världen" igår. Kände igen JÄTTEMKT från 19veckorsfasen! Så det är därför L äter dåligt och sover sämre nu! Jag hade inte tänkt att hon redan var där, men så började jag räkna veckor igår och insåg att hon snart är 18 veckor...

• Vilda Tiger

Så de bebisar som är lite kinkiga, jag tänker på t.ex. Elton och Julia, de kankse också har kommit in i sin 19veckorsfas! Den kan komma runt v 16 om de är lite tidiga. Fast Julia är ju iofs bara tre månader... Hm, tar tillbaka om henne då. Men Elton! Kanske...

Vi ska ut på tidig promenad här. Känner lite press om jag ska hinna till inskrivningsvikten innan jul... Ändå knappt två kg dit, det kan ta sin tid.

Svar på tråden Augustibebisar 2008