• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

jucea: läste 1984 i gymnasiet. Lite långdragen, men gud så mycket bra tankar den väcker. Superviktig bok som passar utmärkt in på vårt samhälle.

vt: vi har ovkså en lite tjockare kudde till måns. Tror inte att det är nån fara, som sagt: snurrar hon över till mage? Barn har ju bra självbevarelsedrift och en kudde kanon ju dra upp huvet ur. Nu läste jag att gon inte snurrar till mage. Dåså...

Måns har också börjat snurra runt till mage när han sover, blir livrädd, han får ju inte sova så.

• BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2009-01-05 09:09:45 följande:
    BVSäkert den berömda 19veckors fasen. Han kommer ur den snart. Min syrra säger alltid (hon har inte läst bibeln) att alla barn är extra gnälliga en period innan de lär sig ngt nytt och det stämmer ju! Så efter en gnällperiod så kommer den en tand, de lär sig krypa, de kan greppa leksaker, de kan gå, de kan... osv. JuceaL vänder sig aldrig till mage i sömnen, bara från sida till sida. Hon har aldig sovit på mage. Men kuden är rätt tjock... Kommer nog att ha kvar den ändå.
    aha.. den har jag inte hört talas om.. men ja då e det väl bara att vänta på något nytt som ska hända..
  • Vilda Tiger

BV
    Köp "att växa och upptäcka världen", där alla faser under första året finns beskrivna. Jättebra! Den har hjälpt mig att förstå Lyckeli mkt bättre.

• jeng

gaaahhh, sitter här och ska uppdatera bloggen! det är inte gjort på typ en månad, så det är en jäkla massa bilder att gå igenom och sen en himla massa inlägg att skriva också!!! har ju inte hunnit med nånting känns det som... men men, snart så!

• Lana

KaOl; FY va jobbigt

Hallon; Tv spels nörd

jucea;ja det är judet som blir lite jobbgare än vanligt,har jag nu så det räcker ifall vi stannar längre mm mm..men det lär man sig snabbt,och måste lära sig så småning om ändå.

pling;varför får han inte sova på mage??

• Hallonsocka

Jucea: Ja, jag hade ju inget tevespel, skaffade mitt första då jag fick mitt första jobb. Tror att jag och A kompenserar bristen på tevespel i vår barndom

Lana: Nej nej... inte nörd. Serious gamer

Jaha, vi mätte och vägde ju M den 17, och nu idag. Hon har bara gått upp ca 140gram (hon har varit magsjuk, jag har varit vinterkräksjuk. Så det förklarar ju varför hon nu äter varje timme). MEN hon har blivit över TVÅ cm längre! Jösses vad hon växer!

• Pling84

lana: jag bli helt nojig med magsovandet, plötslig spädbarnsdöd och det.

• Vilda Tiger

Hallon
    Hur lång är hon nu då? L var 65 sist, tror hon har vuxit en cm sedan dess.

Jucea
    Oj, jag som tycker det är mkt att uppdatera om jag missat tre dagar. Men jag har allt saknat dina blogginlägg! Du brukar ha så söta bilder på Ted och katterna.

Hohoo! Jag sitter i KÖKET och surfar! Router är bäst. Om tre minuter eller så kommer syrran med hela familjen så då blir det fullt hur här. L sover  men vaknar nog när som. Pajen står i ugnen och bakas och bullarna är tinade. Klart för besök.

Har testat att ha conrflakes i smulpajen. Tror det kan vara gott, krispigt liksom. Ska meddela sedan om det blev bra.

• jeng

vt, hihihi, visst är det lyxlivet med router?? när man väl haft det så kan man inte klara sig med sladd sen!

åhh jag längtar till den 12e då vi ska till bvcc nästa gång. vi var den 3e dec sist, så det blir ju långt mellan besöken!! ted måste ha fettat på sig rejält den här gången! och idag har vi strl 80 i body för första gången!

• Hallonsocka

VT: Hon var 62,2 och vägde 7250gram. Idag är hon 64,5 och väger 7390

Svar på tråden Augustibebisar 2008