• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

heidi, precis skulle skriva det. ÄL kommer ju FÖRE mens!! så det är ju inte ens säkert att man hinner se sin första mens innan man blivit gravid igen!

• jeng

jag kissade för övrigt just minus på ett test... suck!!! jag har verkligen varit "gravid" sista 2 veckorna... mår illa, tål inte stekt kött eller kaffe, sover 11 h per natt, osv osv.... inte så att vi har någon brådksa, men löjligt att man ska må så UTAN att vara gravid...

• Angeluzia

Haha jag fick min mens för två veckor sen, jag hade verkligen glömt bort att man brukar ha det. Gick upp på toaletten på morgonen och såg en massa blod det första jag tänkte på var inte att det var mens utan snarare_ va fn är det för fel? och blev jätte orolig att nåt hade brustit eller nåt dylikt tills jag insåg att man måste ju ha sånt här ibland också, och inte hade man mycket till skydd hemma när man inte har haft mens på över ett år.

• Pling84

angel: precis sådär kommer jag att reagera!

• Hallonsocka

Jag har ingen mens ännu. Men det är väl ovanligt att få tillbaka mensen medan du helammar?
    Fy fanken vad slut vi är här hemma. L kom till oss idag och hon har 39,7 i feber. Hon har legat i sängen och sett filmer hela dagen. Jag gjorde hemmagjorda pizzor. Nu är jag helt slut. Vi fick vila 45 minuter. M äter fortfarande varje timme, jag är slut. Vill bara sova. Men M vill inte somna än på ett tag. Kanske vid nio. Hå, imrogon vill jag sova MYCKET!

Vi glor på Kallt Blod, Heta känslor på tvåan. Hihi älskar sånna här program!

• MissHellen

Jag fick aldrig min mens inna jag satte in spiralen o nu har jag inte häller nån, underbart!

Vi ska vänta några år vi med tills nästa.. Om R änns vill ha några fler! Han är lite avskräckt nu med Elton.. Men jag VILL ha fler!

• Hallonsocka

MissH: A går nog med på i alla fall en till. Jag vill ha minst TVÅ haha, helst 3till :-P Men vi har sagt att innan vi skaffar ett till så ska jag ha fast jobb. Hoppas man får det snart :-P

JÖSSES så gnällig M är. Men hon är väl också inne i någon fas. Måste kika i bibeln och almenackan hur gamal hon är
    (och så har hon ju varit sjuk och är inte helt frisk ännu)

• Vilda Tiger

Heidi

Ja, vi har sittdelen. Vi har en åkpåse (som Marcus hade som liten) med fake-fårskinn och fram tills nu har det räckt med jacka, vantar, raggsockor och mössa på Lyckeli då hon legat i den. Bara händerna har legat i åkpåsen och en filt har legat och täckt för öppningen. Men nu när det är så kallt (lite mer än 12 minus här med) så har jag haft overall på henne, plus vantar och raggsockar. Mössa, ibland huva från huvjacka och så overall-luvan på det. Och filt runt huvudet. J Marcus har inte startat strålbehandlingen än. Han ska till läkaren den 12e och då ska han nog få tidsschema för hela behandlingen. Fem dar i veckan i fyra veckor. Sedan ska han vara färdigbehandlad säger de.  Marcus mår mestadels bra men ibland känns det ju skrämmande. Han undrar hur det ska gå och han är ju självklart rädd att det ska komma tillbaka. Men han tar det ändå bra. Jag tycker nog att det är jobbigare, och det tror M med. Han säger att han inte skulle fixa om det var jag som var sjuk. Men de flesta dagar är bra, då lever vi som vanligt. Men man är ju extra medveten om hur bra man har det, hur mkt man älskar varandra och hur mkt man har att vara glad över.

Självklart han ni skrivit MASSOR idag då jag har varit fullt upptagen med alla syskonbarn! De har varit här medan syrra och hennes man varit på ikea. Sedan åt vi middag allihop och de var kvar en stund på kvällen. Först halv åtta blev vi bra tre igen här hemma, men det har varit så SÅ rolig dag! Jag tycker det är så mysigt när de kommer och hälsar på. Sex extra personer (de har fyra barn) i en trea märks rätt mkt. På ett bra sätt!  

Jag har haft mens sedan oktober ungefär och jag har nu det sista använt min nyinköpta menskopp. SÅ bra mensskydd! Åh, rekommenderar den till alla! Gott att slippa byta så ofta och man känner inte av att man har mensen, förutom mensvärken då...

• Vilda Tiger

Hallon
    Sedan jul, då L och jag blev sjuka, har L varit jättekinkig. Först IDAG har hon kunnat ligga och leka lite själv igen!

• Snart sommar

Lana: du har pm.

VT: jag har länge tänkt köpa en menskopp. Nu har jag inte fått mens på ett tag igen så den har inte blivit regelbunden än. Känns som den ska komma hela tiden, men det händer inget. Högst störigt.
    Men den kommer väl när som nu eftersom jag helt slutat amma nu.

Nä, nu ska jag återgå till mitt sorterande av kort. Har en månad med kort på dateorn som jag inte sorterat och med tre ungar blir det en del...

Svar på tråden Augustibebisar 2008