• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

jucea, mycket! :) de kan säkert växa 1cm över en natt. Och så undrar vi varför de är så griniga ibland Tycker oxo att Felix vuxit massor på en kort tid. Han drunknade nyss i 68 och nu sitter de perfekt.

• MissHellen

Elton är lite över 5 månader, skulle gissa på att han närmare sej 70-71 cm o kanske väger 7800 eller nått sånt Ska på BVC den 13, för spruta, så vi ska passa på då!

jucea: Visst var denhära sprutan nån fortsättning på den förra. Har iaf för mej de

• MissHellen

MissHellen skrev 2009-01-05 17:24:59 följande:

Elton är lite över 5 månader, skulle gissa på att han närmare sej 70-71 cm o kanske väger 7800 eller nått sånt Ska på BVC den 13, för spruta, så vi ska passa på då!jucea: Visst var denhära sprutan nån fortsättning på den förra. Har iaf för mej de
    Ojdå, 8800 mena jag ju! Annars har han krympt
  • jeng

haha missh, jag tänkte det oxå, att oj väger han inte mer nu!!

• MissHellen
    jeng skrev 2009-01-05 17:31:39 följande:
    haha missh, jag tänkte det oxå, att oj väger han inte mer nu!!
    Precis Då skulle han nästan ha gått ner ett kilo i stället haha!
  • goshheidi

Ja, inte skulle man vilja stoppa in dem i magen igen inte :)

Är jag den enda som inte fått tillbaka mensen än? Jag skulle vilja få den nu så att vi skulle kunna börja planera in nr2 så småningom... det tog ju ett halvår innan vi fick denhär lillgubben så man vet ju inte hur länge det tar innan tvåan kommer... kan ju gå med en gång oxo men...

• jeng

heidi, jag har haft mens 3 månader, men första månaden var det typ 5 droppar blod en kväll, sen ingenting (förutom symptomen). andra gången var det inga droppar alls alltså inget rött blod, men hade däremot rosa flytningar i en veckas tid. nu senast forsade det istället blod i 2 veckor!!! tjena... så det kan tydligen vara lite olika...

just det ni ville också börja med nr 2 ganska omgående, eller hur?? hur känns det tycker du? alltså är det nervöst inför en ny graviditet? Mådde du dåligt under första? och hur gick nu förlossningen? (förlåt alltså, men mitt minne är som bortblåst...)

jag känner mig lite nervös, men samtidigt så försöker jag inte låta det hindra mig från en till bebis!! men jag hade ju en pissgraviditet, och en utdragen förlossning (ja innan jag fick komma in, väl inne så gick det ju jättebra!) sen så kliptte de ju mig, och det börjar NU först kännas som att jag inte är trasig där nere... men samtidigt bättre klippa än spricka hela vägen!

• goshheidi

jucea, jo så småningom. Jag är inte så nervös inför en ny graviditet. Största oron ligger kanske i en rädsla för att det inte ska gå lika bra som det gick denhär gången, för jag hade en förhållandevis lätt graviditet i jämförelse med andra i tråden och andra i min närhet. Mådde knappt illa alls och hade inga svullna ben, inte ont i några leder. Bara mot slutet hade jag ont under fötterna och lite foglossning och så var det ju svårt att hitta en bekväm sovställning där mot slutet också. Men inget som jag ligger vaken om nätterna och tänker på direkt. Och sen eftersom jag blev klippt, precis som du, så är jag orolig för jag ska behöva bli klippt igen, för det är det som jag tänker mest på såhär efteråt. Smärtan under själva förlossningen var ju övergående direkt, men smärtan från klippet sitter kvar mest i minnet för mig. Men enligt min syster så går det lättare andra gången, så jag litar på det.

Tycker också att det är först nu som det börjar kännashelt normalt där nere.... I början var det som att det tog emot på ett ställe, som om det var en flik liksom...svårt att förklara. Gick ju med en massa glidmedel men man blev allt lite orolig för om det var kört för gott typ...att man för evigt och evigt ska behöva vara så himla försiktig i början. Irriterande :)

• goshheidi

ja, o sen är jag orolig för att Felix ska vakna jättetidigt på mornarna och ha en spädis igen som sover med bara 1 timmes mellanrum :) Beställer en nästa bebis som sover hela natten ;)

• Pling84

heidi: ingen mens här inte, skulle bli väldigt förvånad om den kom. Man har ju liksom förträngt det där. Vad jag vet så kan du ju bli gravid ändå. Vi kommer att vänta ett par år med nästa. Eventuellt börjar vi försöka 2010. kan ju inte direkt påstå att vi har ett särskilt aktivt sexliv här hemma nu heller, så det lär ju inte bli en oplanerad bebis innan (äter mini-pe också ;))

Svar på tråden Augustibebisar 2008