Nu kommer vissa utav mina svar säkert att kännas föråldrare..Hoppas ni har överseende och förstår vad det riktigt jag svarar på. Hade så mycket att läsa ikapp :)
VT, suger in läppen gör inte Felix, men han brummar som en bil så att dreglet flyger o far och försöker ibland få in båda händerna samtidigt i munnen. Ser för roligt ut :)
Hur går det för M nu annars? Hade han börjat få strålbehandling?
Ahaa....ni har gått över till sittdelen i vagnen. Har funderat lite på att göra det, men undrar om det blir kallare för honom att sova då? Hur bäddar ni i sittdelen då ni t.ex. går ut på längre promenad? Vi har ett skinn här hemma som vi skulle kunna sätta under, men har hört att de igen gör att det blir för varmt... Hmmm... Vi har förresten -12 grader här idag.
If only, Felix har vänt sig en gång från mage till rygg, men det var mera av misstag än något han gjorde med vilje. Sen dess har han inte vänt sig. Men Felix är född 30 augusti, så han är ju en av de sist födda i tråden.
Jucea, du har min fulla förståelse för att du var sur på P när han var full. Här höll sig P i skinnet denhär gången faktiskt :) men så fick han för sig att hålla ett vakande öga över mig hela tiden - jag som knappt dricker nåt. Han sa att jag nog inte ska dricka så mycket när jag ammar :) Jag drack ett glas vin och pyttelite glögg - och det var efter att jag hade ammat Felix.
Lana, Felix kan ha svårt att somna på kvällarna. Den djupa sömnen kommer han in i egentligen först 24 tiden. Och då börjar vi natta honom kring nio tiden på kvällen. Så ibland får vi hålla på och skuffa hans vagn över en tröskel hur länge som helst. Vi turas om för varken jag eller P orkar hålla på så länge.
Hallon, var det någon i denhär tråden eller nån annan stans som jag läste att potatis egetnligen inte är så bra "start" mat, för konsistensen är så sträv och fastnar lätt i halsen. Gjorde själv detta "misstag" med Felix och han tänkte ju nästan storkna utav första smakisen. Morot, broccoli eller nåt sånt blir mera slät i konsistensen.
Ojdå...fick My också vinterkräket? :( Stackarn. Är ni alla friska nu?
Pling, Syr oxo bara gardiner - och kuddar :)
Kaol, tack för varningen. Har oxo hört detdär om saccosäckar. På nyåret började mina vänner prata om plötslig spädbarnsdöd och en massa med andra läskiga saker. Jag fick panik och måste gå och kolla att Felix levde. Man blir så rädd när man hör såna saker som kan hända åt det allra käraste man har.
Felix har varit jättesnuttig ett par dagar och jag har fått ge lite extra välling (100ml) om kvällarna, men nu kom äntligen mjölkproduktionen ikapp igen, så igårkväll ville han inte ha nån extra välling och han har inte behövt hänga fast i tutten hela tiden. Men, hur är det med era bebisar? Är de bra på att ta bröstet också mitt i deras vakna stunder? Felix krånglar och vill inte alls ha bröstet då när han är klar vaken, utan han äter bäst och bara precis när han vaknar upp från sina tupplurer. Lite knöligt ibland för han kanske är jättehungrig och trött men vill ändå inte ha, och så har han lite svårt att somna på grund av det kanske, och så somnar han men vaknar efter bara tio minuter för att han är hungrig och först efter att han ätit ordentligt då så somnar han och sover en lite längre stund. Hängde ni med? :)
Felix har börjat göra något som jag tycker är så gulligt. När jag håller honom i famnen så att han tittar framåt så vänder han huvudet och tittar upp mot mig när jag säger något åt t.ex. Pelle eller om jag pratar med nån i mobilen. Och sen när jag tittar ner mot honom så ler han stort och böjer huvudet lite neråt och framåt igen - ungefär som om han blev lite blyg :)