• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Natten gick INTE bra! Elton somna i R´s famn lite efter 22, han fortsatte även sova i sin säng efter de. Vid 24 vaknar han o TOK GRINAR! Fylter över han till våran säng, äter o börjar med samma grin igen! Fick andra bröstet o tillslut kom han till ro o somna.. Vid 03 lyfte jag över han till hans säng igen, han sov jätte oroligt! Men såklart kunde jag inte somna om.. Så jag var vaken mellan 03-minst 04:30.. Efter de ville Elton komma till sängen igen, la aldrig tillbaks han dit häller. Så natten har inte varit bra.

Han har dessutom slutat att somna ensamn, brevid oss i sängen.. nu är de bara famnen som gäller igen :/

Den 13 ska vi o ta nästa spruta. Dagen efter, den 14, ska vi till tandhygienisten. Vad gör dom då?

• KaOl

pling: min bvc-tant säger att när de blivit så stora att de själva vänder över t mage så är det lugnt - då klarar de oxå att vrida undan huvudet. enligt henne borde du alltså inte behöva oroa dig! har dock läst att när de börjar sova på mage så ska man inte ha så tjock kudde. Ingen aning och var gränsen går mellar tjock o tunn kudde

ang saccosäck - det är ju lugnt om man bara inte lämnar bebben där!

suck, skitdag!!! kom upp imorse och då satt äldsta dottern själv m måns i knäet. Borde ju inte vara några problem, hon är ju 11 år, men tyvärr så lyder hon inte alls utan gör vad hon känner för med honom. Imorse satt hon m honom längst ut på knäet och han gungade hejvilt fram och tillbaka (har börjat m det efter han fick hoppgunga, han tycker det är jättekul - men han är inte helt lätt att hålla då) så att hans huvud var någon dm från vårt soffbord (SKARPA kanter). jag blev jättearg på J som lät henne sitta så utan att han var nära. Blev så arg att jag ryckte åt mig Måns o gick ut o gick - så tack vare det har jag nu över 17000 steg redan. Inget ont som inte har ngt gott m sig alltså

• KaOl

också jättenojjig för PSD - måste kolla Måns m jämna mellanrum!!

vt: cornflakes i smulpaj blir jättegott! och håller m om router och trådlöst nätverk! underbart!!

• Rimfolina

Det är inte för inte som det står på dem att de inte är till för barn under 3 år... Saccosäckar, alltså. Det stod det i alla fall på den äldre modellen som vi hade när vi var barn.

• Lina S

VT kan du göra en ny bildtråd och länka in den i TS sen. Den har gått ut nämligen Sen går denna tråden också ut snart, så vi inte glömmer att göra en ny innan och lägga länken till den nya tråden i sista inlägget här. Lite snurrigt men hoppas ni fattar vad jag menar Usch idag börjar det nyttiga livet. Jobbigast de första dagarna för man är så sugen på allt. Jag har massa gott godis i skåpet. Jaja det är bara att bita ihop, till lunch åt jag fullkornspasta och en burk markill. Så där upphetsande...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Rimfolina

bv, Ester har haft en period när hon bara har suttit och låtit med olika irriterande ljud bara för att hon har lärt sig det, för att hon KAN! Hon har inte varit missnöjd, bara låtit illa.

Ester har alltid sovit på mage, hon sov inte annars. Men hon har alltid orkat lyfta upp och vrida undan huvudet också, redan från födseln. Nåt helt annat än storasyster som inte hade nån styrsel... Hon har en väldigt platt kudde, dock, ungefär som en tjock handduk vikt två gånger (4 lager, alltså), max.

• jeng

Vaccinationen som är nu vid 5 månader, är det spruta nr 2 av samma sak som de fick vid 3 månader? Tänkte eftersom Ted reagerade så dant på den sist... Vi ska nämligen på heldags studiebesök med jobbet dagen efteråt...

• BebisVagga

gabriel vägde 5.3 idag o var 58 lång..

Svar på tråden Augustibebisar 2008