• jeng

Augustibebisar 2008

vt, vad skoj det lät som du hade igår ändå! och GUD vad avis jag är på dig för att du fick se den där showen! jag hade dödat nån för att få göra det vi är galenskaparnafreak!!!

• jeng

nu har jag fått klarhet i att det troligtvis är tänder på g... usch innebär det att ted ska må så här skit tills tänderna är igenom nu??? blev tillsagd att hålla koll efter vitt tandkött, och ted har supervitt på typ 5 ställen i munnen!!! STACKARE!!! men hur ska man bete sig då egentligen? jag kan väl inte stoppa i honom alvedon dagarna i ända i vecka efter vecka...

• jeng

sådär... då har jag testat att natta ted. hoppas att det går bättre ikväll än det gjort senaste kvällarna. jag väntade längre med flit, för de senaste kvällarna har vi nattat honom mellan 20-21 och sen så har han inte somnat utan bara slumrat till och sen legat och skrikit så vi fått hämta ner honom... usch det tär ju på både honom och oss eftersom han ju får sova sämre, och vi inte får någon egentid att ladda upp på!!

nu är det iaf 3 veckor julledigt, så nu kan vi ta långa sovmornar och det är ok att sitta uppe lite längre om man har lust, eller ligga och läsa om det kommer extra bra stycken i boken!!

men imorgon ska jag in till stan en sväng. ska se om jag hittar några sista julklappar (till bebis-sysslingen mira, en till till leken (ph har bara köpt 3)) och sen ska jag kolla efter såna kylbara bitringar till pluppen, han har såna nycklar i plast, men de är ju inte världens roligaste. har sett superfina på ica, så det blir nog en sån. de är som en sköldpadda eller nåt med lite aktiviteter också på typ... ja alltså lite tyg och annat... och sen behöver jag hitta en liten och lätt också, för han har inte fattat det här med två händer riktigt ännu!!!

• jeng

carina, ja precis., menar att ted håller flaska och bitring osv med bara med en hand i taget. men vi har fått en bok från goboken med spegel på och 2 handtag! så nu övar han för fullt! bara att han viftar med boken i ena handen så han slår sig i skallen!!! lilla stackaren!

ted ålar och ålar, ja han försöker, han sträcker ut händerna och försöker dra sig framåt och så simmar han typ med benen också. men vi har så hala golv, plus att han har ju alltid byxor o strumpor eftersom vi har ganska kalla golv, så han kommer ju ingenstans. oftast iaf. han kommer längre och längre. han är bra på att snorra runt också, alltså som "snurra flaskan" både på mage och rygg

ted når precis precis golvet med ena tån när han sitter i gåstolen!! han har ju så himla korta ben lillen!!

• jeng

vt, jag har läst om det i nån utvecklingstext, när de blir höger eller vänsterhänta... tror inte man kunde se det hos en bebis, utan att det kom lite senare, men jag minns inte alls nu så det kan vara helt fel.... tror jag hittade det på nätet nånstans... growingpeople kanske eller nåt...

carina, hihihi, sysslingen mira är ju 2 månader äldre, och hon har precis börjat krypa nu, så i jul ska jag lägga dom på golvet bredvid varandra och sen ska mira fasen få lära ted hur man gör!! en kompis bebis läre sig att stå och gå med stöd innan hon kröp, så det är väldigt olika hur de utvecklas tydligen...

teds nya grej är att han ligger på rygg i babygymmet. så snurrar han över till mage, och böjer nacken så långt bakåt han kan och så äter han på leksakerna i gymmet hahaha, undrar om han har lärt sig av katterna?? nu när ted börjar slicka på dom så får man ju vara så petig med att hålla katterna borta bara... men men det är ju minstingarna som leker där, och de är ju innekatter än så länge, och avmaskade osv... så det är ju inte hela världen heller lixom...

• jeng

ted tål vällingen jättebra, 3e kvällen idag! majsvällingen på tetra har vi kört!

• jeng

carina, det är från 6 mån. och ted är ju 4.5 månad nu! jag gör som de råd jag har hört från olika håll och han får 1 dl max en gång om dygnet nu i början. så han får det istället för ersättningen som han får på alla kvällar nu!

sedan får han ju en burkmat & frukt oftast på dagen, men bara en gång per dag också. resten ammar vi, så jag ammar så mycket jag kan fortfarande.

• jeng

men vad trist, alla går och lägger sig!!! jag som äntligen har lust att sitta uppe

• jeng

wiem, vad skönt att amningen räcker till för er! jag hade ju tyvärr inget alternativ utan behövde ge ted något extra. så vi valde att börja med gröt och mat, och det funkar ju bra! eftersom jag har tänkt börja jobba mer i mars (50% troligtvis) så ska jag ändå dra ner på amningen snart, och då vill man ju att allt annat ska funka!! så det är skönt för oss tycker jag!

Svar på tråden Augustibebisar 2008