• jeng

Augustibebisar 2008

hihi jag ville till en kompis o spela guitar hero o umgåps, men har ju druckit så det gick ju inte... ja inte mycket alltså, men tillräckligt för att inte köra. sen kom de hem, och då erbjöd hon sig att hämta oss så nu ska vi ut och festa loss haha

• jeng

gomorron.

var ett bra tag sen jag var här nu, så vi ska se om jag minns vad jag skulle svara på...

linn, var det du som ville ha hjälp med bildprogrammet??? det som du installerade sist var ju en sån XP-special från windows, så det finns inte till vista. däremot så har jag själv visata nu på nya datorn och har hittat ett som är ännu bättre! det heter VSO Image resizer. Sök på google bara så ska du hitta det. Ibland har folk haft problem med att installera, typ nåt har kraschat (jag hade inte det) men då har de bara försökt igen så har det funkat bra. Fördelen med det där är att man kan spara egna inställningar. Min blogg tillåter bara en viss bredd på bilden tex, så jag har ju gjort en inställning för just den bredden. Sedan kan man välja att döpa om bilderna när man resizar också. tex till bloggen så kan jag välja 20 bilder, döpa dom till datumet, och sen lägger man till ett %NN så får man numrerade bilder!!

pling, så fasen heller att vi som ammar rasar i vikt! önskar att det hade varit så... jag har fortfarande 15 kg kvar att gå ner!!!

• jeng

Vi har haft en riktigt bra natt! Nattade Ted kl 21 efter ett låååångt bad i badkaret. Han ammade och åt 1 dl i flaskan. Sen somnade han direkt och vaknade inte till alls! Kl 1 somnade jag ifrån min bok, och vaknade sedan kl 6.50 av att Ted var vaken!!!! Hihihihihi, från kl 21-7 utan matning!! Tänk om det vore så varje natt!!

• jeng

svart är det enda de har sagt till oss här att bajset inte ska vara. utan svart får bara nyföddingsbajset vara!!!

• jeng

haha ted ser på disney channel. satte honom där för typ en timma sen, så jag skulle hinna få lite grejer fixst... NU slår det mig att det är på engelska... men det är bara bra, då får han öva lite!!

• jeng

HAHAHAHAHA!!!

Jag sitte ro äter lunch och det hörs bara UDNK DUNK DUNK DUNK från golvet! Det är Ted som rullar til mage, rullar till rygg, rullar till mage, rullar till rygg... OM och om och om igen!!! HImla söt unge! Trodde han slog i men när jag kollade ner på honom nu så bara flinar han!

• jeng

heidi:
    ted sover i sin säng från vi nattar honom (nån gång mellan 19 och 21) tills hans matning vid kl 5-6. innan den matningen byter ph blöja och lägger han hos mig, så ligger han kvar sen och ammar medan jag sover

vi brukar ju slöa i sängen tll kl 11 typ

vi hade inga problem med spjälsängen, men jag brukar alltid släcka ner osv. Sen får han sin filt om sig, och så får han ju flaskan i sängen och äter ofta tills han slumrar till! Då går jag därifrån direkt, även om han itne har somnat helt. Det är en svag lampa tänd i rummet när han sover (nu är et ljusstake)... Ibland vaknar han till efter nån timma, oftast för han behöver bajsa då, så då brukar vi byta eller bara hålla handen eller bädda om honom så somnar han om igen.

Jag verkar ha en väldigt lätt kille på så vis

• jeng

mareld, en anledning till att lillan verkar vara arg om du lägger henne på mage kan vara att det stimulerar magen!! vi lägger nämligen ted på magen just för att han lättare får ut gas osv då! (bajs också om det går trögt!)

• jeng

skräp! inte konstigt att ted varit grinig, han har feber... o jag oxå nu... o ph oxå... suck!!! va typiskt när man nyss börjat jobba...

Svar på tråden Augustibebisar 2008