gomorron.
var ett bra tag sen jag var här nu, så vi ska se om jag minns vad jag skulle svara på...
linn, var det du som ville ha hjälp med bildprogrammet??? det som du installerade sist var ju en sån XP-special från windows, så det finns inte till vista. däremot så har jag själv visata nu på nya datorn och har hittat ett som är ännu bättre! det heter VSO Image resizer. Sök på google bara så ska du hitta det. Ibland har folk haft problem med att installera, typ nåt har kraschat (jag hade inte det) men då har de bara försökt igen så har det funkat bra. Fördelen med det där är att man kan spara egna inställningar. Min blogg tillåter bara en viss bredd på bilden tex, så jag har ju gjort en inställning för just den bredden. Sedan kan man välja att döpa om bilderna när man resizar också. tex till bloggen så kan jag välja 20 bilder, döpa dom till datumet, och sen lägger man till ett %NN så får man numrerade bilder!!
pling, så fasen heller att vi som ammar rasar i vikt! önskar att det hade varit så... jag har fortfarande 15 kg kvar att gå ner!!!