Augustibebisar 2008
ja nu ska jag gå o lägga mig och läsa lite!!! ted har fortfarande inte vaknat! GUD VAD SKÖNT för honom!!
natti!!
ja nu ska jag gå o lägga mig och läsa lite!!! ted har fortfarande inte vaknat! GUD VAD SKÖNT för honom!!
natti!!
Angel, i en bok jag har står det att barnen vid 6 månaders ålder ska sova "natten igenom" och med de menar de 5 timmar i sträck!! Så det verkar inte alls vanligt att brn sover sådär länge och bra! Nu har du säkert precis kommit in i den fasen som vi många av oss nyss har passerat också, då barnen helt plötsligt lagt till en extra matning osv.
Ja nu såg jag att vt skrivit om det också.
nu har jag jagat bvc och vårdcentral och barnakuten, ingen har tider... så nu får jag sitta och vänta så jag kan ringa till jourcentralen sen vid 16.30... trist, vi skulle ju åka in till stan och köpa lite julklappar osv, men vi kan ju inte åka 2 ggr helle... och jag kan ju inte åka in och ringa ifrån stan heller för tänk om vi inte får nån tid förrän vid kl 20-21 typ... då kan vi ju inte fara runt där inne ända tills dess....
heidi, ja men nu har han börjat gnälla vid bröstet och spottar ut nappen också... så jag börjar bli mer orolig att det är öronen...
bara att ringa sen i eftermiddag och kolla... bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite ju!!
ja vt, vilken himla fin burk med julgottisar du fixade! imponerad!!
kaol, jättefin bild!
och vilket gulligt krulligt hår han har lillen!
gomorron.
ted sov bra inatt men ville äta vid kl 4.30. en då somnade han ju direkt id nattningen kl 21 så det är helt ok ändå! bara jag som inte gick o la mig förrän kl 2.30 som tyckte det var lite segt!
fortfarande lite feber idag, men inget gnäll alls på dagen igår och inget hittills idag heller! och tandköttet ser inte lika vitt ut, så kanske lite svullnad har lagt sig!
nu ska vi ut och säga julgran snart, ted i selen! hoppas vi hittar nån fin!
och att det inte är alltför dyngsurt i marken...
hmm jag spenderade massa tid på att fixa mig och ted, på med kläder, leta fram stövlarna, regnställ osv osv osv... jahapp, sen kommer leif och säger att det är så kasst väder så de tar bilen... jaha... jag och ted tog vagnen och gick istället så nu fick jag en promenad, men FY vilket skitväder... blåst, iskallt och så massa regn... nej inget vidare. MEN regnstället spom jag köpte i höstas var perfekt, och nu kommer jag i byxorna utan problem också, köpte ju de tajtaste jag kunde trycka i mig i för att jag räknade med viktnedgång
japp så nu har vi 2 julgranar och granris på trappen. får se om vi klär ikväll! hoppas det!
nu ska jag nog köra in till stan och köpa några sista minuten klappar och ev en pepparkakedress till ted!
den får ju knäcka extra som pyamas sen, och då känns det inte lika bortkastat på nåt vis...
nehepp, det skulle jag tydligen inte alls det... *suck* jaja det får väl bli imorrn då... det var nån som protesterade här hemma...
gokväll
vi har shoppat det sista nu (förutom systemet... glömde att det inte är öppet på söndagar... suck!!) så gick vi promenad i det superfina vädret på förmiddagen. innegranen står i hallen och aklimatiserar sig, och utegranen har nu fått belysning!
ikväll ska vi klä granen och så in julklappar!!
och ni, inatt sov ted mellan kl 20 och 8!!