• jeng

Augustibebisar 2008

vt, testa att ta tempen om det håller i sig iaf, ted hade 38 nu och det har han aldrig varit uppe i förut. kanske inte så mkt om man jämför med vad vissa andra småttingar haft här på sista tiden, men för mig är det mkt iaf!

hehe vi är väl typ tillbaka till vårt normala sexliv... kanske är därför det känns som konstigt att inte alla andra är det, eller ens har debuterat ännu lixom...

• jeng

Lana, vad skönt att hon har gått upp i vikt! Trist att amningen inte riktigt räcker till, men skönt att det fungerar med ersättningen, så att det inte var något allvarligare fel!!!!

VT, Ted har varit jätteglad på morgon och dagen, men riktigt klängig och grinig på eftermiddag och speciellt kväll... Tänkte bara på att febern kanske kommer lite senare på dagen. Ted som itne sover heller....

• jeng

hejhej.

har varit på jobbet idag. febrig är jag, men jag behövde verkligen en paus ifrån de gnälliga killarna här hemma!! precis som suss sa, så åka till jobbet för att vila upp sig lite!

sen blev det en liten tur till ica maxi för lite julklappar och så max för att köpa några påsar med orginalburgare att ta med hem!!!

här hemma är det fortfarande febrigt, men ted äter iaf bra!!

nu blir det nog slöa i soffan fram till torsdag morgon för att se om jag orkar vara med och fira jul med jobbet då!!!

• jeng

vt, vad tråkigt at hon är främlingsfientlig ted har som tur är inte visat upp några såna egenskaper ännu, utan sitter fint och trevligt i allas knä! skönt det!!

• jeng

äntigen är tes önskelista skriven iaf... alla frågar hela tiden vad han önskar sig... har försökt fundera ut bra saker iaf! vi kommer ju få presenter vare sig vi skriver lista eller inte (trots att vi har sagt att det inte alls behövs), och då tycker jag det är bättre att skriva ner några saker som man faktiskt ändå har funderingar på!

han har ju rätt så mycket bebisgrejer nu så det blev tex bobby-car, megabloks, pyamas i nästa storlek, gungzebra... det är ju ett bra tag nu till hans nästa födelsedag, så det är ju lika bra att passa på!!

• jeng

vi skulle haft mat-prat på föräldragruppen idag, men vi åkte ju inte. dumt att åka febriga till massa mammor och barn! men de skulle inte dela ut nånting, och inte verkade de ha nån vettig info heller... jaja... inget som man inte kan hitta själv iaf! ted mumsar vidare på biff stroganoff, det är nog favoriten just nu!

• jeng

är det fler som är med i goboken??? eller nån annan bokklubb för bebisar???

ted har dessutom fått massa köpeböcker hihi, så det börjar bli dags att möblera i hans rum nu så att man får upp alla hans böcker och leksaker!

• jeng

gokväll
    ted har en jobbig kväll... dels är det feber så han är ju varm och kall om vartannat! sen så köpte jag ju nya nappar till dr brown flaskan idag. haha, frågade hon i butiken som sa att om jag ska ha välling så ska det vara napp nr 4!! visst tänkte jag köpte en sån, och då fick han ju i sig hela flaskan på 1.5 minut typ, det som brukar ta en kvart... hahahaha... lite stort hål kanske? så antingen får jag köpa mindre nappar eller så får jag mata med en av våra andra flaskor så länge!

ja eftersom han fick i sig maten så snabbt så blev det väl lite magknip för han vägrade somna sen, han soim normalt somnar utan problem! så vi hämtade ner honom till slut, då hade han kräkts en del också o snurrat över på mage... så nåt var det nog! så somnade han på min mage här medan vi såg film. sen bar vi upp han, men då vaknade han o ville ha mer mat. så nu är han ammad och så hoppas vi att det står sig en stund nu! inte lätt att vara liten och sjuk ju stackare!

• jeng

missh, ja jag gjorde vad jag kunde. tog flaskan från honom flera ggr för att han skulle få paus med magen... nej jag ska testa vällingen i den också och se om det går lika snabbt, annars så kör jag på de vanliga flaskorna sålänge helt enkelt!!

förresten, min majsgröt och min majsvälling är exakt samma sak, men det ena är välling och det andra gröt... varför är gröten från 4 mån och vällingen från 6 mån??? nån med smarta ideer??

Svar på tråden Augustibebisar 2008