• jeng

Augustibebisar 2008

Japp, Ph är på julfest...

Hade han varit hemma så hade jag inte blivit lika rädd av "spöket" hahaha... han kan komma antingen kl 1 eller kl 3, så jag hoppas att han kommer nu kl 1....

• jeng

Carina, går det bra för dig??? Har ambulansen redan kommit kanske????

• jeng

ja precis det är bussarna! alt så kunde han ta taxi också om han missade nån av bussarna. så egentligen vet jag ju inte... rädd att han är apfull när han kommer... men men då får han sova i gästrummet isåfall... han är ju förkyld så man kan ju hoppas att han har vett att inte vara full...

jag tror det har att göra med att han direkt skulle ha påpekat för mig att nån har fått in vår frekvens och hört ted gråta på tråden... medan jag hinner tänka 77 andra saker först... varav spöken är den förstahahahaha idiot!

• jeng

hihi vi får besök imorrn...

ph kommer hem dryg o stinker... o då får han tåla att jag surar

• jeng

hallon, det är ju jättevanligt. asså, min komradio (som vi använder som babyvakt) har ju räxckvidd på nästan en mil!!! och här ute har ju alla typ komradio! så att nån använder samma frekvens är ju ganska troligt! speciellt som vi har vår komradio på den frekvensen som var när man satte igång den från kartongen

• jeng

ja ph orkar ju festa han. men han har faktiskt skärpt sig och är inte liak full längre iaf, för då vet han att han får sova i gästrummet

han hjälper ju inte direkt till med ted heller så han orkar väl lika mycket som förr

• jeng

jag kände mig också som världens sämsta mamma, men det går över!!! olyckor händer ju!!!

• jeng

carina, precis!!! se till att väcka honom då och då och kolla. och om han börjar kräkas eller tappa matlusten så ska du ringa direkt igen!!! alltså inte om han bara kräks lite sådär efter att han har ätit, men om han kräks mer!!

• jeng

eftersom jag ammar såf inns det ju inte mycket ph kan göra om nätterna. han byter blöjan när han går upp innan jobbet på morgonen. sen kommer han ju hem vid typ kl 18, och kl 19 somnar ted oftast... så det blir ju inte mycket tid. på helgerna så hjälps vi ju åt, men det är ju ändå jag som tar amningen, och ted kräver inte så mycket mer förrän på eftermiddagarna då han vill kela!! så jag tvingar honom att ta en nattning då och då, för att de ska få umgås lite också!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008