• jeng

Augustibebisar 2008

Lana, jag klarade inte ökningen vid 3 mån. kämpade i drygt 3 veckor utan tillägg, men det hjälpte inte. så då sket jag i det. nu har jag knappt mjölk så ted blir mätt en gång per dygn, så nu har den definitivt försvnnit!! men jag mår lika bra för det, och eftersom ted äter så bra allt annat vi ger honom och tål det bra i magen så känns det helt ok!!

• jeng

gomorron. eller nåt!! vi har precis varit ute på en kort promenad, jättefint väder, men 7 grader minus!!! jag som knappt har kläder att ha på mig inomhus har ju definitivt inte rustat mig för att vara ute i kylan! *ujuj*

ted har ätit gröt som nattmål en gång. eller som nattningsmål menar jag! han var så hungrig så han fick gröt och frukt, sen så insåg jag efteråt att kl var 20 redan... så vid 21 då jag nattade honom med välling så ville han typ bara ha 2 klunkar för han var ju mätt fortfarande! men han sov jättebra även på gröten. nu så slukar han utan problem 2 dl majsvälling som är från 6 månader, men jag har ju också några tetra med god natt havrevälling, och de ska ju vara långsammare kolhydrater så de ska stå sig längre, så jag ska börja prova det också. ville ju få in gluten medan jag ammade, men nu har jag slutat helt med amningen! 2 dagar utan amning nu, och det spänner knappt i brösten, så så mycket mjölkproduktion hade jag....

vt, det kllåter som ted kan bli några enstaka ggr också!! han äter odh äter och äter för han är så hungrig och sen kommer inte bajset ut, så det är proppfullt i magen. då vaknar han, är svår att natta, grinar och babblar osv!! sån är han ju i princip aldrig annars, utan det är ju mata så somnar han ju på 5 sekunder, samma när man matar på natten så somnar han ju om snabbt och själv igen! men det blev kanske för mycket med både välling och gröt på en gång? och gröten är ju inte flytande så det ger ju en helt annan känsla i magen också!! det kan ju vara tillräckligt! hoppas det inte håller i sig!

• jeng

haha jag hade också ett rätt! inte för att jag kallar över hälften av de där frågorna för NYHETER, men men... jag ser inte nyheter, läser startsidan på aftonbladet ibland! tycker det är slöseri med min tid, för det mesta som skrivs är bara idioti ändå! ph läser dock mycket nyheter så om det är nåt som berör oss eller som man "borde veta om" så skickar han länkar till mig!

• jeng

snart, har du uppdaterat webbläsaren eller nåt? så att den stavningskollar!! i word när man skriver så blir det ju så när den inte tycker man har stavat rätt... sen i firefox vet jag iaf att et går att slå på stavningskoll också....

lina s, hihihi. halloumi är ju gudagott!!! går ner mängder av sån här!!!

gud vad kallt alla har!! nästan så jag får dåligt samvete för att jag inte tog mig ut längre!! men jag har iaf varit en vända i stan idag letat kartonger till mina bokhyllor, men det fanns inget... ska åka till ikea nån dag och kolla istället! dumma ikea har ju ändrat storlek som standard på sina fyrkanter, typ bokhyllshål och korgar och sånt... illa!!!

• jeng

missh, jag var rädd över att ha ted sova nån annanstans också inte så mycket för att jag skulle sakna honom, men för att jag inte kunde ligga och hålla honom i handen eller ligga vaken och kolla så han andades osv... men gud vad tomt det var första nätterna också. MEN vi sov mycket bättre direkt allihopa och ted gillar sin säng också! så vi kom över det himla snabbt!!!

• jeng

vad duktiga alla är som gör egen barnmat. jag hör till den extremt lata sorten och köper all mat. sen så är jag så pass dum att jag själv tycker ju att det låter skittrist med bara morotspure eller potatispure, så jag köper vanlig mat istället, alltså typ en måltid så att säga... dum är man ja... sen iag har jag lagrat upp med flera nya grötsorter som år från 6 mån som ted ska få börja med nu, och så har jag köpt havrevällingen som ska vara så bra att sova på också så den ska vi testa nu ikväll för första gången! förut idag åt han spagetti och köttfärssås och sen frukt och drack juice

• jeng

idag har jag förresten köpt singstar rock ballads! så när ted är nattad så kanske det blir en sång-match här hemma!

• jeng

luzor, de flesta ps3 är inte alls kompatibla med ps2 spel... men vissa ps3 klarar ju av att spela ps2 spel. hur har ni löst det? vad har ni för ps3???

• jeng

men... när man kokar grönsaker sådär länge så försvinner ju alla näringsämnen i dem... vad är då vitsen???

• jeng

jag mumsar på min stoooora chokladask jag. den är som 2 stk alladin, men helt platt haha, får knappt plats på bordet

Svar på tråden Augustibebisar 2008