• jeng

Augustibebisar 2008

vt
    haha oj då ja det var lyxbollar jag är iofs van att betala typ 100 kr för 5 stk och då är det vanliga, så så illa var det väl trots allt inte... jarg har hittat en hemsida på nätet som verkar lite halvskeptisk, men jag ska testa den iaf

japp det var superskönt!!! vet inteom det är vällingen för han äter ju max 1 dl välling istället för ersättningen om kvällen då, vid nattningen. jag tycker det är så lite så det inte borde göra nån skillnad... men vem vet! jätteskönt både för oss och för honom. nackdelen är att inatt gick det nästan 14 timmar mellan 2 amningar, och det spände inte ens det minsta lilla i brösten... inte mycket mjölk där inte! igår toppade jag efter 2 eller 3 amningar mitt på dagen också...

nehepp, nu ska vi ha familjemys!!

• jeng

vt, hihi verkar som M har komit över det där med att han inte ville att L skulle börja käka innan 6 mån iaf!! Vad kula tt hon gillr mat! Speciellt när ni ändå ger ersättning lixom, varför inte? Om man ammar är det ju en annan sak, både smidigare och billigare än att köpa mat ju!

Nu står granen grön och grann i stugan, än så länge iaf! Eftersom vi ine kom iväg förrän igår med att hugga gran så har den ju itne aklimatiserat sig speciellt länge, så risken finns att den får en chock och inte har några barr kvar när vi kommer hem ifrån julfirandet hahaha! jaja, då får vi väl hugga en ny då, big deal

• jeng

vt, precis så var det ju här också. ph ville ju vänta lite längre, men när han ser hur ted äter av maten han får så går det lixom inte att säga att man ska vänta bara för att heller... speciellt när det funkar bra med magen osv! vad skönt att det funkar för er också!!

• jeng

vt, vad jobbigt att ni har mycket vakentid igen!!! hopaps att det går över snart!! hon är inte täppt i näsan eller nåt sånt som det kan bero på?

ted sov mellan 21 och 6.30 inatt iaf!

• jeng

hej i julstöket!

fullt upp här, vi har packat och fixat inför avresan som är tidigt imorgon bitti! vi ska hinna förbi ikea också på vägen och köpa en sån matstol som man kan ta bort benen på och ta med sig i bilen! smidigt och det behövs nog en så som vi ska fara runt!

slog in julklapparna förut också, och ph fick sin bilbana som han otroligt nog blev jätteglad över!! lyckad julklapp! ja vi släpar ju inte med oss grejerna bort utan öppnar innan eller efter istället...

det var nåt jag skulle kommentera också, men det har ja såklart glömt bort vad det var redan...

jo, bv superfin bild!!! är det det numret som kommer i butik nu alltså? för då kanske man skulle köpa det om man minns!

snart, ted äter nr 2 nu för han ville ju ha 2.5 dl av nr 1 och det funkade ju inte för magen!!! men när han bara druckit ersättning så har han fått en tetra, som ju är 2 dl, och så har han ofta lämnat lite. när han nattar då dricker han 125-140 nånstans, och då har han ju ammat typ direkt innan... idag hällde han dock i sig 2 dl av vällingen!!! men nu sover han gott också hahaha!! ja, vi har ju börjat med majsvälling, och nu har han fått det i en vecka och magen funkar bra så idag fick han en flaska mitt på dagen också. jag ska också lägga ner den här amningen nu, för jag får ändå alltid toppa med nåt känns det som...

• jeng

oj visste du inte om det??? de måste väl ha bett om lov för att få trycka bilden osv? eller menar du att du inte visste vilket nummer det skulle vara med i?

• jeng

nu far vi hem-hem för att fira jul i dagarna 3!! kommer tillbaka hem på juldagen nån gång hoppas jag!

GOD JUL på er allihopa!!!

• jeng

hej på er, och GOD JUL!!!

hoppar abra in en snabbis, uan att läsa ikapp!! hoppas ni har det bra allihopa och att ni har fått en fin jul! vi har fart runt som tokar och nu är jag helt slut!!! men nu blir det lite lugnare iaf, och imorgon åker vi hemåt!!

snart får vi besök av några kompispar med barn iaf, så blir det fika!

nej, jag får kolla in mer när vi är hemma igen!!

kramis!!

• jeng

gokväll. nu har jag lyckats vara utan dator ett helt dygn igen och så är det massa att läsa ifatt såklart!!!

idag har jag köpt en utiventflaska iaf. skulle g har köpt nappar nr 3 till min brown, men såklart hade de stängt nu i mellandagarna på min braiga barnaffär, och babyprofsen ville jag gärna slippa! jaja, så det blev en utivent och sen de största napparna till det. det verkar ganska så lagom för pluppens välling nu faktiskt. MEN jag lyckades inte få hoom att äta i den flaskan nu ikväll. han hade nämligen ätit en bautaportion med gröt o frukt typ en timma innan nattningen bara... haha, jaja vällingen står beredd ifall han vaknar upp igen!

min pluppis vaknar numera kl 1 och 5 igen och vill ha mat... sen kl 8 då... suck suck! hoppas att det bara är en period, men han verkar ju vakna av att han är hungrig, så det är väl en tillväxt eller nåt? köpte ju bibeln för rätt så längesen, men jag har inte ens hunnit öppna den!! ni som har läst kanske kan tipsa om det ligger nån fas vid 5 månader??

min mjölk tog ju typ tvärslut nu på bara någon vecka. från att ha räckt bra förutom just vid nattningen då ted fick flaska, så blev han itne mätt vid en enda matning!!! så jag har fått ta mycket flaska och burk sista veckan! dock så försöker jag fortfarand eatt amma natten, men normalt så brukar han ju inte vakna utan det blir ju bara en morgonmatning tidigt där vid 5-6... men nu när han dessutom vill äta kl 1, ja då räcker det ju inte varken då eller vid 5... så inatt ska jag ha flaskan redo om han vaknar vid 1 igen, så får vi se hur det går!!!

• jeng

kesso, ted blir inte mätt på ersättning nr 2, så han har fått äta majsvälling sen han var drygt 4 mån gammal! han var van vid det eftersom han äter majsgröten i samma märke, och det är ju samma innehåll på dem. det funkar kanonbra! vi har havrevälling hemma också som jag ska börja prova snart, medan jag fortfarande kan amma lite!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008