Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Kesso
    HAHAHA! Jag missuppfattade helt! Men nu lät det mer logiskt.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Pling
    Vi har en gammal hokus pokus från att jag och mina syskon var små. Men oftast sitter Lyckeli i mitt knä och äter.

• Vilda Tiger

luzor
    Näää, va trist... Hoppas ni andra klarar er!

Nya roliga grejen här är att man lägger en filt, en handduk eller något annat tygstycke över ansiktet och sedan drar bort den, medan man säger HEEEEJ eller TITTUUUUUT! Lyckeli sprallar och ibland skrattar hon högt.

• Vilda Tiger

Lina
    Va kul att hitta så många fynd! Jag håller på att sortera upp kläderna här hemma som Lyckeli snart växer i, för att se vad vi behöver fylla upp med.

• Vilda Tiger

Kesso
    Jag och Lana har ju träffats en del eftersom vi först samåkte till akupunktören i Stenungsund, och sedan gått på samma babysim med våra små. Jag har även sett Mareld, men inte mer än så (en konsert i somras jag visste att hon skulle på så jag höll ögonen öppna).

• Vilda Tiger

Kesso
    Inte speciellt. Jag bor ju i Mölndal och Lana ute på öarna utanför Torslanda, så det är några mil. Dock var Mölndals simhall närmast för henne då hon skulle välja för simmet och då hamnade vi i samma grupp. Jag har Br Browns flaska, och nummer 3 på nappen för Lyckeli. Hon gick från 2 till 3 för ungefär 3 veckor sedan. Det har nog inte så mkt med hur gamla de är utan hur fort de vill äta samt VAD de äter. Nr 4 är ju till välling och mer tjocka vätskor. Om Nils är nöjd med att äta med nr 1 och 2 så är det ju den han ska ha. Otrevligt att få maten för fort... Men de flesta bebisar brukar ju vilja att den kommer fortare efter ett tag, och kinka då maten kommer för långsamt. Men Nils är väl en njutare, som ska avsmaka maten långsamt!

• Vilda Tiger

Kesso
    Ja, du kan ge vällingen. Jag ger hälften välling, hälften ersättning nr 2 kvällstid. Dagtid äter hon ersättning ca 2 ggr och då tar jag bara nr 2. Annars äter hon gröt och mat. Åldern som står på paketen är satta för att man man rekommenderar helamning tills de är sex månader. Men man kan börja tidigare, det är inte ngt som hindrar med deras magar eller så. Tänk på att starta med majs, och att vänja försiktigt. Inte bara välling en hel måltid med en gång, utan ta först 50 cl och öka sedan. Förslagsvis...

Jucea'
    Det var exakt samma med L för några v sedan, att hon gick tillbaka till att äta två ggr. Nu verkar det dock gå tillbaka långsamt, men eftersom hon är sjuk nu kan jag inte säga om det bara är tillfälligt.

Hallon
    *fniss* Vilken härlig syn!!!

Mareld
    Jag går lite fram och tillbaka. Försöker att ta en ny smak tillsammans med en gammal favorit, typ varannan sked, om det funkar. Någon gång har jag hoppat rakt över. Hon äter ju mat en gång om dagen nu (och gröt frukost och kvällsmat) så vi har hunnit ta oss igenom en del smaker. Jag tycker du kan ta några dagar potatis (de säger att  barnet behöver smaka en vecka för att vänja sig och gilla en ny smak, sedan kan man ta nästa) och sedan kan du ju ta någon dag morot igen innan du testar t.ex. broccoli eller majs.

• Vilda Tiger

Snart
    Men grönt skiter Lyckeli mer som regel än undantag! Det är rätt vanligt, tror jag.

• Vilda Tiger

Wiem
    Jag kan ibland glömma att det är så stort spann i åldrarna hos våra små. Alla är väl sisådär drygt 20 veckor, som Lyckeli.

• Vilda Tiger

Snart
    Jag har hört att det bara är grått, med lerkonsistens, som inte är bra. Grönt ska va helt okej!

Pling
    Här sa de på matinfon på bvc att det är bra om vi introducerar det rätt snart. Så jag ska göra det inom några veckor. Mosade bönor och så blandar jag med ngt hon redan gillar, som broccoli. Här gör vi päronpure idag!

carina
    oj, stora killen! Här lade vi bort alla 56 rätt nyss, och snart åker brallor i 62 ner i lådan. Bodys 62 kan hon ha ett tag till tror jag. Men jag har tvättstugan i em och ska tvätta alla lite större kläder vi fått i jul.

Svar på tråden Augustibebisar 2008