qti88 skrev 2008-11-18 19:02:25 följande:
Lägg med stickor nr 3,1/2 33 m och sticka resår 1am, 1 rm i 5 cm, öka 1 m i var sida på sista varvet. Byt till stickor nr 4 och slätstickning otom på de 2 yttersta m i var sida som stickas i rätstickning hela vägen upp. Så långt är jag med.. nu kommer arabiskan: Öka 1 m i var sida innanför de 5 yttersta m med 2,1/2 cms mellanrum 5 gånger. När ärmen mäter 21 cm maska av 2 m i var sida. Minska därefter för raglan som på bakstycket, först vart 4e varv 3 gånger, därefter vartannat varv tills 13 m återstår. Maska av i 3 omgånger från framkanten och minska för raglan 1 gång i bakkanten.
Ok. min tolkning av arabiskan. Du ska göra fem ökningsvarv efter mudden, med ungefär 2,5cm mellanrum på höjden. Alltså. Du stickar fem maskor, ökar en, stickar tills du har fem maskor kvar, ökar en. Sen stickar du slätstickning rakt upp i 2,5 cm, innan du gör ett likadant ökningsvarv. Så upprepar du så tills du har ökat fem gånger, då du fortsätter att sticka rakt upp tills ärmen mäter 21 cm. då du maskar av en maska i varje sida.
Sen är det raglan, och eftersom du redan gjort bakstycket så antar jag att du är med på den biten?