• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • Sagofe

Hej!
    Här händer det inte mycket ser jag

Igår blev jag klar med nallarna jag ska sälja och började med en kyckling min son ska få i julklapp. Kycklingen är rätt liten, så jag kommer nog göra två stycken. Sen ska jag göra blommor och klistra på magneter på baksidan till svärmor och sen ska jag göra en kanin till något av barnen. Jag har den kommande veckan planerad alltså.

• qti88

Sagofe: låter kul :) du har kommit igång riktigt ordentligt.. jag har stickat klart alla stycken till tröjan, ska till morsan i veckan och få hjälp att sy ihop och sticka krage osv..

• Sagofe

wema: De var fina. Synd att jag inte kan sticka annat än rätstickning, slätstickning och mosstickning. Men flätor kanske jag lär mig i framtiden någon gång

Har startat upp en blogg förresten. sagofe.blogspot.com.
    Än så länge finns bara det som finns i galleriet här + två filtar, men det kommer mera.

• Sagofe

Nu är två kycklingar klara också. Ska lägga upp dem i bloggen senare idag. Nu ska jag ta tag i magneter som svärmor ska få i julklapp.

• grabbarna

är det nån som har mönster på söta handelsvärmare som man inte behöver göra påstrumpsticka för jag har fortfarande inte lärt mig att få de första varven snygga med strumpstickor och dagarna tickar snabbt...det måste väl finans nåt mönster där man akn sy ihop dom fint eller virka ihop dom eller nåt eller?

• Asereht
    grabbarna skrev 2008-12-02 14:16:55 följande:
    är det nån som har mönster på söta handelsvärmare som man inte behöver göra påstrumpsticka för jag har fortfarande inte lärt mig att få de första varven snygga med strumpstickor och dagarna tickar snabbt...det måste väl finans nåt mönster där man akn sy ihop dom fint eller virka ihop dom eller nåt eller?
    Har inget mönster tyvärr men det är väl bara att improvisera och göra dem på längden sas och sy ihop. Jag tycker det är lite snyggt att byta färg ofta och få dem långrandiga istället för på tvären om du förstår vad jag menar.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht

Jag vill färga garn, jag har snöat in på det nu. Har massor med naturfärgat och grått yllegarn som jag inte bestämt vad jag ska göra med och så har jag sett hur fint man kan göra med safpulver och garn. *sugen*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Sagofe
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=33&lang=se

De har jag gjort, med några små ändringar. Finns att se i mitt galleri och i bloggen.

Asereht: Avancerat Vet du hur man gör?
    På tal om att göra saker långrandiga så funderade jag på det häromdagen. Hur gör man egentligen? När Lägger man upp maskor i olika färger och sen fortsätter att sticka med samma färg ovanför så blir det väl bara som långa remsor?
  • Ävlan
    Jag stickar handledsvärmare (antar att det är det du menar...) med två stickor, blir då ett helt stycke som sys ihop, dvs "skarven" löper längs med handleden på undersidan. Sen virkar jag på en fin kant både upptill och nertill, i öppningarna. Svårt att förklara men hoppas du förstår... Jag tycker de blir fina i alla fall!
Svar på tråden Sticka?