• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • qti88

Bra :-P man ska inte övergöra det när det är första tröjan :p

• Sagofe

Stenfalk: Nej, det blir florist i slutändan. Nu pluggar jag bara för att få pengar tills jag kan söka in på floristskolan Nu förstår jag lite mer vad en civilingenjör håller på med i alla fall. Och jag förstår ännu mer varför ingen vet vad de gör

qti: Hur långt har du kommit med tröjan nu? Och hur gick det med halsduken? Har du någon koll på hur man gör fransar i halsdukar förresten?

Fick precis en förfrågan i min gästbok om jag gör såna där nallar till försäljning så nu sitter jag här och är mallig för mig själv

• qti88
    Sagofe skrev 2008-11-20 21:06:45 följande:
    qti: Hur långt har du kommit med tröjan nu? Och hur gick det med halsduken? Har du någon koll på hur man gör fransar i halsdukar förresten? Fick precis en förfrågan i min gästbok om jag gör såna där nallar till försäljning så nu sitter jag här och är mallig för mig själv
    Tröjan har jag gjort bakstycket och en ärm till :) Halsduken är klar.. Nej jag har ingen aning, men kan fråga min mamma imorgon om du vill? Annars kanske någon annan i tråden har koll på det!!

Gud vad kul ang. nallen Den var superfin så jag förstår att folk vill ha sånna!!!
  • Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-20 21:15:10 följande:
    Tröjan har jag gjort bakstycket och en ärm till :) Halsduken är klar.. Nej jag har ingen aning, men kan fråga min mamma imorgon om du vill? Annars kanske någon annan i tråden har koll på det!! Gud vad kul ang. nallen Den var superfin så jag förstår att folk vill ha sånna!!!
    Kan ju kolla om någon i tråden vet, annars får du gärna svara. Har tänkt göra en halsduk till min sambo då vill jag göra den med fransar Du har inte lust att visa upp din halsduk?
  • qti88
    Sagofe skrev 2008-11-20 21:21:53 följande:
    Kan ju kolla om någon i tråden vet, annars får du gärna svara. Har tänkt göra en halsduk till min sambo då vill jag göra den med fransar Du har inte lust att visa upp din halsduk?
    har bild på den i kameran, kan lägga in imorgon
  • Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-20 21:24:24 följande:
    har bild på den i kameran, kan lägga in imorgon
    Blir kul att se.

Hur mycket skulle ni ta för en sån där nalle jag gjort? Den är ca 10 cm hög. Jag funderade på 40-45:- men fick höra att det var alldeles för lite. Men jag vill ju inte ta överpris heller.
  • qti88

Sagofe: Du kan LÄTT ta en 100ing för den!!

Har dessvärre vart handlingsförlamad så har inte fått in bild på halsduken än...

• Asereht

Nu har jag äntligen färdigställt två halsdukar och två mössor. *puh* Det började bli ganska tråkigt (enformigt). Men nu är de klara. Dessvärre är det julklappar och eftersom mottagarna kan vara inne och snoka på bloggen så kan jag inte leverera några bilder förren efter jul.

Nu ska jag ta tag i ett par torgvantar och sen blir det tovning för hela slanten ett tag.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Sagofe

Här håller jag fortfarande på med mina nallar. Har ju gjort en till min brorson och en till min dotter, sen fick jag ju sälja 2 nallar och det är den andra jag håller på med nu.

Har funderat på att starta en "pysselblogg", men jag vill nog ha lite mer gjort än bara en massa nallar då

Har kommit fram till att min svärmor får något hemmagjort i julklapp hon med, jag ska bara komma på vad. Min sambo föreslog att jag skulle göra såna handledsvärmare som jag gjort till min mamma, men det känns ju roligare om de får olika saker, framför allt när vi ska fira jul tillsammans allihop.
    Ska hitta ett djur att göra till min son också.

• wema81

fick ett tips idag på att göra stickade kuddfodral... de kan man ju göra i oändligt många olika utföranden. jag tror jag ska försöka mig på nån med flätor på

Svar på tråden Sticka?