• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • grabbarna

tack för svaren om handledsvärmarna nu ska jag nog försöka mig på ett par..har gjort en halsduk i sånt här långhårigt garn..tror ni det blir fult att lägga in en sån rand i handledsvärmarna?funderade på att brodera ngr sådana små ytte pytte pärlor också

• grabbarna

nu är dumskallen i farten igen .Nu har jag bläddrat i prismas bok och bestämt att jag ska göra enkelt strukturmönster verkar enkelt men ser lite mer roligt ut än bara slätstickning...tror ni det blir bra? tänkte att jag kunde ta stl från detta möster för garnet vill ha 3,5 el 4 i stickor www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=27&lang=se

och sedan sy ihop..i prismas bok fanns det en massa olika sätt att sy ihop osynligt vad tror ni om det, är jag ute på hal is nu eller kan det bli bra..funderar på lite långhårigt garn i kanske två rader på slutet eller nåt så att dom matchar halsduken

• qti88

Sagofe: Så fin din blogg var och ankorna/kycklingarna var hur fina som helst!

• Sagofe

mariemarran: Det blir säkert jättebra. Jag kan inte alls sticka strukturmönster, jag är en nybörjare när det kommer till stickning, så jag kan inte säga om det blir svårt eller inte. Att sy ihop tror jag inte kommer att synas så mycket i alla fall. Vad ska du göra för färg?

qti: Tack, vad glad jag blir Jag kallar dem kycklingar, men jag är säker på att sonen kommer säga anka Imorgon blir det nog svärmors julklapp upplagd. Hur går det med dina saker?

• qti88
    Sagofe skrev 2008-12-03 19:56:10 följande:
    mariemarran: Det blir säkert jättebra. Jag kan inte alls sticka strukturmönster, jag är en nybörjare när det kommer till stickning, så jag kan inte säga om det blir svårt eller inte. Att sy ihop tror jag inte kommer att synas så mycket i alla fall. Vad ska du göra för färg? qti: Tack, vad glad jag blir Jag kallar dem kycklingar, men jag är säker på att sonen kommer säga anka Imorgon blir det nog svärmors julklapp upplagd. Hur går det med dina saker?
    Jodå, har inte hittat något garn till sjalen än som jag varit nöjd med :( så det blir väl suista minutenstickning för den antagligen ..

Men tröjan är snart klar.. ska sys ihop och stickas en krage på bara
  • Asereht

Nu har jag äntligen stickat klart sittunderlaget och slängt det i maskinen för tovning. Skittråkig att sticka men färdiga resultat brukar vara roligare. Hoppas det blir bra med tovningen nu bara för jag har inte lust att göra en till. *s*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Sagofe

Asereht skrev 2008-12-04 16:01:46 följande:

Nu har jag äntligen stickat klart sittunderlaget och slängt det i maskinen för tovning. Skittråkig att sticka men färdiga resultat brukar vara roligare. Hoppas det blir bra med tovningen nu bara för jag har inte lust att göra en till. *s*
    Sittunderlag? Har du någon bild?

Själv är jag klar med min kanin nu: sagofe.blogspot.com/2008/12/kanin.html
    Ska försöka mig på att sticka en mössa till sonen nu har jag tänkt. Känns lite smånervöst, jag är ju som sagt var nybörjare när det gäller stickning. Den ska sticka på rundstickor och såna har jag aldrig använt förut.
  • Asereht
    Sagofe skrev 2008-12-07 12:51:54 följande:
    Asereht skrev 2008-12-04 16:01:46 följande: Sittunderlag? Har du någon bild? Själv är jag klar med min kanin nu: sagofe.blogspot.com/2008/12/kanin.htmlSka försöka mig på att sticka en mössa till sonen nu har jag tänkt. Känns lite smånervöst, jag är ju som sagt var nybörjare när det gäller stickning. Den ska sticka på rundstickor och såna har jag aldrig använt förut.
    Det är en sån här jag gjort:

http://www.garnlandet.se/item_show.php?code_no=501

Ska ta bild på den senare och lägga upp i bloggen tänkte jag.
  • grabbarna

Att jag aldrig lär mig!!!har stickat som en galning för att hinna klart halsduken en kompis ska få i julklapp..tio över tolv inatt vard en äntligen klar..varför, varför är jaga lltid ute i sist minuten *suck*

nåja GOD JUL på er

• qti88

God fortsättning!

har alla haft en fin jul?

• Asereht
    qti88 skrev 2008-12-28 13:03:22 följande:
    God fortsättning!har alla haft en fin jul?
    God fortsättning själv.

Jag är trött efter långt resande och julfirandet i Norge. Återhämtar mig och stickar vidare.
  • grabbarna

tack detsamma, själv satt jag som bekant uppe till sent dagen före och stickade klart en halsduk så nu har jag inte stickat sedan dess men jag fick en bok om stickning i julklapp så jag ska snart köra igång igen om inte annat så lyckas jag hålla mig vaken om kvällarna när jag stickar *s*

• Sagofe

Gott nytt år på er!

Jag har hunnit med en del sedan jag skrev här sist. Håller på med ett litet projekt nu och har ett par vantar och en halsvärmare jag ska göra sen, men efter det ska jag virka saker ur Väldigt Virkat som jag fick i julklapp. Woho!

• grabbarna

nu ger jag upp! jag har försökt sticka i flera dagar nu och det blir inget allt bara skiter sig och det är omöjligt helt omöjligt att förstå en stickbeskrivning...jag blir knäpp

Svar på tråden Sticka?